Ovo bi trebalo da znate pre nego što se odlučite za kupovinu električnog trotineta
Električni trotineti su, iz dana u dan, sve popularniji širom sveta, što i ne treba da čudi budući da predstavljaju relativno jeftino i jednostavno prevozno sredstvo. A to je pogotovo zgodno u ovom trenutku, budući da je napolju lepo vreme, kao i da mnogi izbegavaju javni prevoz zbog korona virusa.
Sve to su razlozi zbog kojih brojni zagovornici trotineta tvrde da oni imaju najveći potencijal da naprave revoluciju kada je prevoz u urbanim sredinama u pitanju i da tako doprinesu borbi protiv zagađenja vazduha.
I pored toga što deluju kao skoro pa idealno prevozno sredstvo, u slučaju električnih trotineta postoje određeni problemi i nedorečenosti, koji se najviše tiču činjenice da brojne stvari u vezi sa njima nisu zakonom regulisane.
Najveći problem je to što su nečujni, a brzina koju su u stanju da dostignu nimalo nije bezazlena. U većini zemalja još uvek ne postoje odredbe koje regulišu brzinu kretanja trotineta koja, u zavisnosti od modela i snage, iznosi između 15 i 25 kilometara na čas.
To možda i nisu velike brzine za autombil, ali kada se trotinet njima kreće po trotoaru ili biciklističkoj stazi to već postaje problem.
U pogodnosti trotineta svakako spadaju to što se njihove baterije pune na kućnu utičnicu, što su dobro izolovane pa im vožnja po vlažnom i kišnom vrmenu ne predstavlja problem, a ponajviše to što predstavljaju vrlo jednostavan način za brzo prelaženje kraćih destinacija.
Međutim, kako još uvek nisu zakonski regulisni, njihovi "vozači" nisu u obavezi da nose zaštitnu opremu, niti fluorescentne prsluke, kako bi bili uočljiviji. Iz istog razloga, budući da su trotineti na ulicama različiti, neki imaju svetlosnu I zvučnu signalizaciju, dok drugi nemaju ništa od toga.
Iako je u Srbiji već bilo najavljivano da će se novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja, ili izmenama postojećeg, trotineti početi da se tretiraju kao prevozna sredstva čija će upotreba tako postati zakonski regulsana, do toga još uvek nije došlo.
Donošenje novog Zakona, i odredbi koje će konačno početi da regulišu upotrebu tortineta, sasvim sigurno je odloženo usled epidemije korona virusa i nedavnih parlametarnih izbora.
Ono što je za sada poznato da će, kada propisi budu doneti, "trotinetisti" biti u obavezi da imaju zvonce, bela svetla napred i crvena pozadi, da njihovi trotineti moraju da imaju kočioni sistem, a oni da nose kacige.
Zakonom bi, takođe, trebalo da se propiše i kuda električni trotineti smeju da se voze i ko može da ih vozi. A upravo to može da bude problematično, zbog toga što oni na trotoaru predtavljaju opsanodt za pešake, dok biciklisti baš i ne vole da ih vide na biciklističkim stazama, pošto su tamo često brži od njih.
Sve su ovo, međutim, pitanje kojima se bave druge države Evrope, jer i u dobrom delu njih električni trotineti još uvek nisu u potpunosti zakonski regulisani.
(Telegraf.rs/MBJ)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Damir
U Francuskoj, konkretno u Parizu se elektricni trotineti i bicikli voze iskljucivo kolovozom, krajnjom desnom stranom i svi ucesnici u saobracaju se postuju madjusobno bez izuzetka i bez obzira na "kubikazu" i masu vozila, na zalost, u Beogradu se sva vozila manje mase tretiraju kao muve na haubi ili vetrobranskom staklu i ni jedan zakon to nece promeniti. Mentalitet je u pitanju. Sto se tice pesaka u Beogradu, na vozace trotineta gledaju kao na bombase samoubice, cak i kada idu pesice pored njih dok pri tome sami ne odvajaju pogled od mobilnih telefona, pravo je cudo kako se ne sudare medjusobno ili sa nekom banderom, opet, izgleda, mentalitet ili mozda zavist po pitanju reakcija. Tehnicki i prakticno gledano, najveca opasnost je sudar sa biciklistima. Stari deo Beograda je izuzetno nepodoban za bicikliste i vozace elektricnih trotineti, a doci do Brankovog mosta je prava avantura uz ogromno gubljenje vremena zaobilazeci sve kamene trgove i ekskluzivno pesacke zone, bez podrzane infrastructure za ovaj vid saobracaju, sto se nikada nece dovesti u red.
Podelite komentar