Češki sportista sa nemačkim pedigreom: Ovo je nova Škoda Octavia RS
Četvrta generacija sportske Škode Octavia RS ugledala je svetlost dana, a publici je predstavljena putem virtuelne premijere iz sedišta češke kompanije, u Mladoj Boleslavi.
Ponuda RS verzija bogatija je nego ikada do sada, budući da pored dve karoserijske izvedbe (liftback limuzine i karavana), Škoda sada nudi i tri pogonske jedinice - klasičan turbo benzinac, turbo dizel, kao i po prvi put, plug-in hibrid RS iV (PHEV).
Kada je reč o benzincu, tu su stvari već od ranije poznate budući da se ispod haube nalazi Volkswagenov 2,0-litarski TSI agregat koji oslobađa 245 konjskih snaga i 370 Nm obrtnog momenta, a preko 6-stepenog manuelnog ili 7-stepenog DSG menjača, snaga se isporučuje na prednje točkove. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 250km/h.
I u dizel verziji, nema nekih iznenađenja, budući da se koristi VW-ov 2,0-litarski TDI agregat, ovaj put u verziji od 200 konjskih snaga, uparen isključivo sa 7-stepenim DSG menjačem, s tim da se pored verzije sa pogonom na sva četiri točka, kupcima nudi i model sa 4x4 pogonom.
Treća pogonska opcija jeste potpuna novina u RS ponudi i sastoji se od kombinacije 1,4-litarskog TSI turbo benzinca i elektromotora od 115 KS. Kombinovano, oslobađaju ukupno 245 konjskih snaga i 400 Nm obrtnog momenta. Snaga se preko 6-stepenog DSG menjača šalje na prednje točkove.
Ubrzanje do 100km/h iznosi 7,3 sekunde dok je maksimalna brzina 225 km/h. Kako je saopšteno, koristeći isključivo režim vožnje na električnu energiju iz baterija kapaciteta 13 kWh, Octavia RS iV može da pređe 60 kilometara.
Kada je reč o vizuelnim razlikama u odnosu na "običnu" Octaviu, RS verzije imaju novi "bodykit", koji podrazumeva novi branik, difuzor vazduha pozadi kao i krovni spojler, dok usisnici vazduha imaju okvire u sjajno crnom finišu, a u istom stilu su "finiširani" i novi naplaci od 18 inča.
Takođe, u odnosu na ostale verzije, RS "izdanje" poseduje i sportsko oslanjanje sa adaptivnim amortizerima (opcioni DCC paket), zahvaljujući kojem je automobil ujedno i za 15 mm bliži tlu, dok se kod turbo benzinaca isporučuje i elektronski VAQ "šper" diferencijal.
Enterijer je u sportskom duhu Škodinih RS modela, sa sportski profilisanim sedištima, presvučenim alkantarom, aluminijumskim pedalama, armaturnom tablom takođe "tapaciranom" alkantarom, kao i trokrakim upravljačem sa RS logotipom (dvokraki kod "obične" Octavie).
Iza volana nalazi se digitalna instrumentacija, odnosno displej od 10 inča na kojem se prikazuju svi bitni parametri vožnje (brzina, broj obrtaja, temperatura, količina goriva, itd.), dok je drugi veliki displej, iste dijagonale, osetljiv na dodir, pozicioniran na vrhu centralne konzole i služi kao "kontrolni punkt" infotejnment sistema.
(Telegraf.rs/TopSpeed)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gazda paja
Skoda je dobra Ali samo da se voz e luk I paprika na pijacu. Nikad nije bila auto niti ce IKADA. Bleda kopija ww. A ni ww nije auto. Socijala za socijalu
Podelite komentar