Nemačka puna polovnjaka koji ne ispunjavaju standarde: 35.000 dizelaša stiže u Srbiju!
Prošle godine izvoz polovnih automobila iz Nemačke na istočno i jugoistočno evropsko tržište iznosio je 226.000 vozila - dvostruko više u odnosu na 2018. godinu.
U Srbiji je u prvih šest meseci ove godine, i pored epidemije korona virusa, na carini prijavljeno 10.000 vozila, što znači da ćemo do kraja godine imati uvoz od oko 35.000 dizelaša, koji ne mogu da se prodaju na nemačkom tržištu.
Trenutno, tri miliona vozila sa dizel motorima Evro 4 i Evro 5 standarda stoji na placevima u Nemačkoj i čeka kupce, većinom sa jugoistočnog Balkana, pošto ta vozila od jeseni neće moći da uđu u gradska jezgra mnogih nemačkih gradova, piše RTS.
Dileri nisu očekivali ovako komplikovanu situaciju sa koronom, a ni sa padom prodaje novih vozila od 50 odsto, pa gledaju da se u većom količinama oslobode dizelaša proizvedenih između 2008. i 2012. godine.
Jedan dan stajanja na placu košta ih 25 evra, a i cene su drastično pale, kažu u nemačkom automobilskom klubu ADAC.
- Cene su dosta pale. Uzmimo jedno vozilo staro tri godine sa pređenih 45.000 kilometara, ono je izgubilo skoro polovinu svoje vrednosti. Kada na scenu stupe sve najavljene mere, cene će još više pasti pa će se onda dizelaši nabavljati još povoljnije - rekao je Hans Lemark iz ADAC-a.
Glavni kupci ovih automobila dolaze iz zemalja sa Balkana, a prednjače Srbija i Hrvatska.
- Zaista je osetno porastao broj automobila koji se izvoze. U Hrvatsku je prošle godine otišlo 7.500 automobila, koji su doslovno prepravili tamošnje tržište. U Srbiju preko 10.000, što znači da je uočen jasan trend porasta izvoza u te dve zemlje - dodao je Lemark.
Dizeli ostaju van stroja jer su nemačke vlasti rešile da rigoroznije kontrolišu emisiju izduvnih gasova.
U poslednjih pet godina u Srbiju je ušlo oko pola miliona polovnih vozila. Ako se taj trend nastavi, možemo očekivati da će se zagađenje vazduha u narednim godinama još više pogoršavati.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marko
Znaci ako ova vozila koja sad vozimo, sa euro 1,2 normom, zamenimo sa euro 5 polovnjacima, zagadjenje vazduha ce nam se povecati? Zanimljivo...
Podelite komentar
Mrak
Svi pricaju padaju cene a cene padaju samo zbog godista a ovako ne primecujem na sajtovima....
Podelite komentar
Sass
Mi smo sitno trziste za njih ,a stalno naglasavamo da ce sve zavrsiti kod nas..Tu su Rusi,Turci,Poljaci,ceo Bliski istok...U Nemackoj ne postoji dizel auto sa euro 4 da je presao samo 45.000km.
Podelite komentar