Ne odričite se svojih starih Golfova tek tako, u nekim zemljama oni vrede čitavo malo bogatstvo
U nedelji u kojoj je se navršilo tačno 35 godina od početka proizvodenje Golfa "dvojke" u bivšoj Jugoslavije, sa druge strane Atlantika stigla je vest koja potvrđuje koliki je zaista uticaj i vrednost ovog Volkswagenovog automobila u svetu.
Golf Rabbit prve generacije na tržište SAD i Kanade plasiran je pre 45 godina i predstavljen kao naslednik popularne "bube". Danas je cena dobro očuvanih primeraka ovog automobila prilično velika, o čemu svedoči i auto o kome piše agencija Bloomberg.
Volkswagen Golf prve generacije, koji je na severnoameričkom tržištu nosio ime Rabbit, veoma je tražen među kolekcionarima automobila u SAD. Tako je u septembru prošle godine, jedan Rabbit, koji je prešao nešto više od 161.000 kilometara, prodat je za čak 33.000 dolara. U februaru ove godine, još jedan takav Golf prodat je za 30.000 dolara.
Vlasnik i predsednik zastupništva kompanije "Lotus Motorsport/Aston Martin" za Novu Engleskou Stiv Serio kupio je jednog takvog Golfa za 38.000 dolara.
- Obuzela me je nostalgija. Nakon prve vožnje shvatio sam da je vredilo kupiti ovaj automobil - rekao je on.
Dizajn prvog Golfa, koga je potpisao slavni Italijan Đorđeto Đuđaro (inače dizajner Yuga Florida), bio je revolucionaran dizajn za svoje vreme. U narednim godinama, Golf prve generacije se proizvodio u mnogo verzija, među kojima je i slavni sportski GTI.
A da cena ovog automobila neverovatno raste svedoči i činjenica da GTI verzija iz 1983. godine, koja je pre tri godine u SAD prodavana za 7.500 dolara - sada vredi 12.000 dolara. Zato i ne treba da čudi to što stariji Golfovi u nekim zemljama sveta olako dostižu cenu i do 30.000 dolara.
Nedavno smo, takođe, pisali i o jednom Golfu "dvojci", proizvedenom u sarajevskoj fabrici 1987. godine, "savršeno očuvanom i bez imalo korozije", koji se na jednom placu u Nemačkoj prodaje za 5.000 evra.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ma
E da mi je jedna prava dvica i da se vozim i nemislim o elektronici i svim glupostima koje imaju danasnji automobili
Podelite komentar
Fića
Ove današnje automobile osakate tako što im otkinu jedan klip pa dodaju sto i kusur senzora, turbinu i to traje dok ne istekne zadnja rata kredita. To nikad ne doživi da bi postalo oldtajmer.
Podelite komentar
Dragan
Nemojte da mesate babe i zabe. Vrednost mozda ima original nemacki Golf, a sarajevski TAS ne spada sigurno u tu grupu. Isti je slucaj sa Bubom iz Nemacke, i onom iz Brazila. Onaj TAS sto se prodaje u Nemackoj za 5000 EU nemora da znaci sa ce biti prodat po toj ceni. Isto tako uporedjivanje Zastave 128, i istog modela original Fiata. To su u svetu oldtajmera dva sveta
Podelite komentar