Kralj balkanskih puteva: Pre tačno 35 godina iz sarajevske fabrike nam je stigao prvi Golf "dvojka"

  • 8

Krajem 1983. godine kompanija Volkswagen je predstavila drugu generaciju Golfa, koju je projektovao direktor dizajna Herbert Šafer, koristeći Đuđarov model. U odnosu na predhodnika, "dvojka" je veća po svim dimenzijama, pa je shodno tome i ona teža za 120 kilograma.

Golf 2 je izrađen u ukupno 6,3 miliona primeraka, a njegova premijera je bila održana u na Salonu automobil u Frankfurtu septembra 1983. godine, dok je za američko tržište prvi Golf je isporučen 1985. godine.

Ovaj automobil donosi dosta promena na motorima, uvodi GTD motor i Synchro pogon, koji prvi put omogućuje pogon na sva četiri točka.

U Tvornici automobila Sarajevo (TAS) u Vogošći, nakon osam godina proizvodnje prve generacije Golfa, izašla je 1985. godine i prva sada već legendarna "dvojka".

Godišnje se u Vogošći pravilo oko 25.000 vozila godišnje, a izvoz na osnovu kooperacije TAS-a pred rat je iznosio od 250 - 300 miliona maraka, uz plan da se popne na pola milijarde.

Godine 1988. u fabrici je bilo zaposleno 3.109 radnika, koji su proizveli 28.341 automobil, od kojih je 15.184 direktno bilo isporučeno Volkswagenu, podseća Radio Sarajevo.

Zasnovana na uspešnoj sedmogodišnjoj masovnoj proizvodnji, Volkswagen se pripremao za proizvodnju od 40.000 vozila Golf I. To je u narednoj 1989. godini skoro i ostvareno, kada je do kraju godine proizvedeno 37.411 automobila.

To je bila rekordna godina u proizvodnji Volkswagen Golfa u TAS-u, kada je u njegovu proizvodnju bilo uključeno 3.500 radnika. Primerci Golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Nemačke, imali su posebne oznake po kojima se znalo da su bili proizvedeni u Jugoslaviji.

Tako je Golf proizveden u TAS-u nosio oznake: J, JL, JX, JD, JLD i JGL, a na prednjoj strani je imao montiran grb Sarajeva.

"Dvojka" je postala svojevrsni fenomen u Sarajevu, ali i celoj Bosni i Hercegovini, a bila je popularna i u ostalim delovima Jugoslavije. I danas 2020. godine nije retkost da sretnete na ulicama Golfa koji odoleva zubu vremena, a ponosni vlasnik će uvek izjaviti da ga auto sluša odlično i da je "K'o nov!".

Za Golf II slobodno se može reći da uživa status nacionalnog automobila Bosne i Hercegovine.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Igg

    9. jun 2020 | 09:30

    Od 6,3 miliona proizvedenih, sigurno se još šest miliona vozi na području bivše nam Juge.

  • Lala

    9. jun 2020 | 10:30

    Tuga kako smo unistili fabrike koje su bile na evropskom nivou ili najvise 5 godina iza Evrope. Tuzna je sudbina I ove fabrike. U ratu su "patrijote" pokupile zavrsene I nezavrsene automobile, cak su I masine pokupili. Nece Nemci nikad vise uloziti puno na Balkan. Opekli su se.

  • Kale

    9. jun 2020 | 10:04

    Nikad više takav kvalitet

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA