BMW M Sport: Pravi "M" ili nešto drugo?
Vode se žestoke diskusije oko toga po čemu se BMW sa slovom M uz „zastavicu“ sa leve strane razlikuje od standardnih BMW automobila...
Malo je vozača koji ne znaju da slovo M na nekom BMW-u znači da je taj auto po nečemu poseban, odnosno da je „sportskiji“ od drugih. Međutim, šta to slovo konkretno znači - to mnogima nije baš najjasnije. Stoga se vode žestoke diskusije oko toga po čemu se BMW sa slovom M uz „zastavicu“ sa leve strane razlikuje od standardnih BMW-ova.
Da li ima jači motor, tvrđe i niže oslanjanje, „kadice“ i slično? Da li je to samo šminka? Pitanja je mnogo, zato su se Polovni automobili potrudili da otklonimo nedoumice.
Da odmah razgraničimo - šta su to pravi M automobili?
Pravi M automobili su vrh BMW-ove ponude u smislu performansi. Tu su M3 i M5 kao najpoznatiji, M4 kao kupe ili kabrio verzija modela M3, M2, M8… Imamo i X6 M, X5 M, X4 M i X3 M, kod kojih slovo M nije na početku zbog sukoba sa nazivima modela nekih drugih proizvođača.
S obzirom na njihovu popularnost, u BMW-u su odlučili da M amblem iskoriste u kombinaciji sa dodavanjem sportskih elemenata standardnim verzijama kako bi ih učinili atraktivnijim.
Ukratko, kao što Audi ima svoj „S line“ paket opreme, tako i BMW ima svoj „M Sport“ paket. Kod standardnih verzija sa M opremom sme da piše samo M, bez oznake modela, odnosno serije, pošto je to rezervisano samo za prave M-ove. Tako samo pravi M3 sme da nosi oznaku M3. Obična „trojka“ sa „M Sport“ paketom nosi samo M amblem bez broja 3.
Napomenimo da postoji i „običan“ sportski paket (Sport Line), koji se razlikuje od „M Sport“ paketa.
Šta donosi „M Sport“ paket?
U odnosu na standardnu verziju određenog modela „M Sport“ donosi promene spolja, iznutra, na vešanju, bogatiju opremu, luksuznije detalje i slično, u zavisnosti od modela i motora.
Na primer, tu su drugačiji volan, sportska sedišta izrađena od kvalitetnijih materijala i sa više mogućnosti podešavanja, kraća ručica menjača drugačijeg izgleda ukoliko je reč o manuelnom menjaču, sportske nožne komande, instrument tabla sa drugačijim prikazom, posebni materijali ili elementi u kabini koji doprinose sportskoj atmosferi...
Zatim veći točkovi sa felnama čiji je dizajn rezervisan samo za „M Sport“ paket, bolje kočnice sa klještima u drugoj boji, sportsko oslanjanje. Branici agresivnijeg izgleda poboljšavaju aerodinamiku, a i maska hladnjaka može da se razlikuje. Tu su i zatamnjena stakla, specijalne boje karoserije, posebne hromirane ili sjajno-crne lajsne, sportski izduv sa hromiranim završecima.
Takođe postoji mogućnost da se kod verzija sa automatskim menjačima dobije drugačiji ili drugačije podešen automatski menjač kako bi se dobila dinamičnija vožnja.
M amblem je postavljen na brojna mesta u kabini, kao što su volan, ručica menjača, sedišta, patosnice, pragovi... Naravno, nalazi se i spolja, mada se tu prilično „štedelo“. Stavljen je na prednja krila, felne – i to je to. Nema ga pozadi, ni napred (na masci) gde bi mnogi vlasnici voleli da ga vide.
Jednostavno, privilegija „paradiranja“ tim amblemom je ostavljena snažnijim i skupljim verzijama. Ali to ne sprečava neke vlasnike da isprave ovu „nepravdu“...
Možda je kod nekih starijh generacija situacija drugačija, ili kod nekih posebnih edicija – nemamo podatke o svim fabričkim verzijama automobila sa M opremom.
Naravno, spisak, kvalitet i dostupnost opreme u ovom paketu može drastično da se razlikuje od modela do modela, od generacije do generacije, u zavisnosti od motora u automobilu, tržišta kojem je auto namenjen, itd.
Isto važi i za označavanje M amblemom, kako spolja, tako i u kabini.
Takođe treba imati u vidu da određeni elementi iz „M Sport“ paketa mogu pojedinačno da se poruče uz nov automobil, ali to opet zavisi od modela, motorizacije, osnovne opreme...
Da li svaki BMW sa „M Sport“ paketom ima sportsko oslanjanje?
Teoretski da, ali u praksi ne mora da bude tako. Vlasnik koji kupuje BMW sa „M Sport“ paketom prilikom poručivanja svog primerka može da izbaci sportsko vešanje zato što voli da mu auto bude što udobniji. Jednostavno, želi automobil sportskog izgleda, ali ne planira da jurca po krivinama.
Takođe, kod nekih modela sa pogonom na svim točkovima ranije navodno nije moglo da se dobije M sportsko oslanjanje. Danas je tu čitava „papazjanija“, pošto imamo standardno, adaptivno, vazdušno oslanjanje, sa različitim mogućnostima podešavanja, spuštanja/podizanja, što zavisi od modela, generacije, motorizacije, osnovne opreme... Generalno, M sportsko oslanjanje obično spušta auto za jedan do dva centimetra.
Da li „M Sport“ paket može da se dobije uz bilo koji motor?
Kod aktuelnih modela može, mada smo primetili neke izuzetke u zavisnosti od tržišta. U zavisnosti od modela, moguća su i neka ograničenja po pitanju dostupnosti pojedinih stavki iz „M Sport“ paketa.
Da li mogu da se uzmu pojedini elementi „M Sport“ paketa?
Ukoliko želite npr. kočnice i vešanje iz „M Sport“ paketa, obratite se prodavcu. Na sajtovima BMW-ovih prodavaca piše da su razne kombinacije moguće, ali da treba kontaktirati prodavca kako bi se utvrdilo koje kombinacije su moguće.
„M Sport Plus“ paket
Postoji i „M Sport Plus“ paket - na sve ono što donosi „M Sport“ dodaju se još neke stvari, kao što su npr. stakla sa dodatnom zaštitom od sunca, Harman Kardon ozvučenje, ekskluzivne (veće) felne, spojler...
Odakle slovo M?
„BMW M GmbH“, ranije poznat kao „BMW Motorsport GmbH“, je BMW-ovo odeljenje koje se bavi razvojem vrhunskih sportskih automobila, kao što su npr. M3 i M5.
Ovo odeljenje se pre mnogo decenija bavilo isključivo trkačkim vozilima, odnosno onima koje su namenjena isključivo za trkačku stazu, a onda su to iskustvo i tehnologija počeli polako da se prenose i na „civilna“ vozila.
Danas, uz skoro svaki BMW-ov model može da se dobije i „M Sport“ paket koji donosi razne sportske elemente, kako kozmetičke, tako i funkcionalne. Vrlo slično kao „S line“ kod Audija.
Da li postoje lažni „M Sport“ paketi?
Naravno. Dobar broj vlasnika voli da „budži“ svoj BMW, pa uz nove felne, branike i zatamnjena stakla, vrlo lepo legne i nekoliko M amblema.
Mogućnosti su široke, pa mogu da se ubace i sportska sedišta, sportski izduv, volan, ručica menjača, nožne komande od brušenog aluminijuma, patosnice sa ušivenim M amblemom… Tu je i sređivanje vešanja, tj. spuštanje i stavljanje drugih opruga i amortizera.
Istina, oštriji tehnički pregled je u velikoj meri smanjio ovakve prepravke.
Kako da proverim da li BMW ima originalni „M Sport“ paket ili je naknadno „pakovan“?
Postoji više načina kako to da proverite, u zavisnosti od modela i generacije, ali je najsigurnije da se obratite ovlašćenom servisu koji može po broju šasije da obavi proveru.
Hijerarhija
Da stvari ne bi bile „dosadne“ BMW je ubacio i segment nazvan „BMW M Performance“. Ovo nije paket opreme u klasičnom smislu, već je reč o posebnim sportskim verzijama.
Imaju ili najsnažniji dostupan motor kod standardne verzije ili motor koji uopšte nije dostupan kod standardnih verzija.
Označavaju se tako što prvo ide slovo M, a zatim oznaka kao kod standardne verzije. Na primer:
- M 340i xDrive
- M 550d xDrive
- M 760Li xDrive.
Međutim, kada su u pitanju SUV modeli, oni se označavaju drugačije:
- X3 xDrive M40i
- X5 xDrive M50d
- X5 xDrive M50i.
Dakle, imamo:
običan sportski paket ili poručivanje pojedinih sportskih elemenata„M Sport“ paketM Performance modeleprave M modele
Međutim, i pravi M modeli imaju svoje posebne verzije ili edicije, u ograničenom broju primeraka, sa većom snagom ili raznim drugim prepravkama.
Zaključak
Kao što vidite, situacija je prilično komplikovana. Malo je pouzdanih izvora informacija na ovu temu što se tiče starijih generacija, a i kod novijih je u igri mnogo faktora. Stoga kupcima polovnjaka sa M opremom nije uvek lako da utvrde da li je reč o fabričkoj opremi ili je naknadno „pakovana“.
(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
strsljen
A x 7
Podelite komentar
Zagondzija
Sve je to nista samo sta u obicni bmw treba staviti od M to je volan i nista drugo jer obicni normslni volani su nista M je dosta kvalitrtniji a ostalo manje vise!
Podelite komentar