Šta je ispod haube?
Na pola puta između tjunerske kuće i klasičnog proizvođača automobila, nemačka kompanija Alpina već decenijama unazad poznata je upravo po preradama BMW-ovih modela, koji su često bili pristupačnija alternativa u odnosu na čistokrvne "M" modele. Ovaj put, iz Alpina pogona stiže model XB7, što je zapravo njihova interpretacija aktuelnog X7, ujedno i najvećeg SUV modela u ponudi BMW-a.
Naravno, odmah se postavlja pitanje "Šta je ispod haube?" U principu, zadržan je postojeći agregat iz X7 M50i, što će reći 4,4-litarski V8 twin-turbo, ali koji sada oslobađa čak 620 konjskih snaga (oko 90 KS više u odnosu na serijski), kao i 800 Nm obrtnog momenta.
Sasvim solidna "injekcija" snage, koja obezbeđuje i bolje performanse, te tako XB7 do "stotke" stiže za 4,2 sekunde, dok je maksimalna brzina povećana na 290 km/h. U svakom slučaju, više nego impresivno za automobil mase čak 2.655 kilograma!
I to nije sve, jer Alpina navodi da je agilnost ovog velikog SUV-a poboljšana implementacijom upravljanja i na zadnjim točkovima, dok je revidiran i sistem oslanjanja sa novim vazdušnim ogibljenjem, a tu je i aktivna stabilizacija protiv naginjanja.
Zahvaljujući vazdušnom oslanjanju, XB7 može da ponudi i različite klirense, te je tako pri brzinama preko 100 km/h, u Sport režimu, automobil “spušten” za 20 milimetara, dok se pri odabiru Sport+ moda, ovaj veliki SUV “spušta” za dodatnih 20 mm.
Inače, vizuelno gledano, XB7 je moguće razlikovati po nešto većim usisnicima vazduha napred, prednjem spliteru na kojem stoji natpis Alpina, dok je drugačiji i zadnji odbojnik ispod kojeg se nalazi i novi difuzor vazduha, kroz koji "izviruju" četiri izduvne cevi. Takođe, tu su i plave Brembo kočione čeljusti...
Alpina je za XB7 "spremila" i velike petokrake naplatke od 21 inč, dok su opciono dostupni još veće, 23-inčne kovane alu-felne u karakterističnom Alpina stilu sa 20 "krakova". Kako u kompaniji navode, samo na njima je "ušteda" na masi od 12,7 kilograma.
Enterijer je, manje-više, ostao serijski, uz poneki detalj, kao što je Alpina iDrive rotacioni kontroler, sportski upravljač i, naravno, Alpina logotipe. Serijski se isporučuje i trodelni panoramski krov, "meko" zatvaranje vrata kao i "krov" od alkantare.
Alpina je objavila i cenu za XB7, koja u Nemačkoj startuje od 155.000 evra. Poređenja radi, serijski BMW X7 M50i u Nemačkoj startuje od 115.400 evra.
(Telegraf.rs/TopSpeed.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ant
Svaki autobus je lepši od ovog čuda.
Podelite komentar
Mislim
Motor
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ispod "haube"? Pa jedan od prtljažnika.
Podelite komentar