Još pre 50 godina Bugari su imali svoj električni automobil
Pre 50 godina bugarski inženjeri su pokušali da konstruišu električni automobil na bazi automobila Moskvič 426. Tako je 1970. Godine u fabrici "Balkankar Rekord" napravljen jedini, a samim tim i potpuno jedinstveni prototip El-Mo-70.
Specifičnost konstrukcije čini originalna zadnja osovina na kojoj su točkovi i kočnice u potpunosti preuzeti sa klasičnog Moskviča 426 sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Pritom je umesto diferencijala postavljen kompaktni elektromotor sa 12 konjskih snaga težak 65 kilograma, povezan sa poluosovinama pomoću reduktora, piše RG-Auto.
Kao izvor električne energije korišćena je najsavremenija cink-vazduh baterija od 20 kW, teška 420 kilograma, napravljena 1969. godine u bazi bugarske Akademije nauka. Na zadnjem desnom krilu El-Mo-70 montiran je poklopac ventilatora za hlađenje elemenata električnog pogona.
Nova konstrukcija povećala je ukupnu masu Moskviča sa vozačem sa 1.065 na 1.370 kilograma, istovremeno povećavajući opterećenje na zadnju osovinu, što je kompenzovano postavljanjem pojačanih zadnjih gibnjeva. Jedinstveni prototip mogao je da dostigne brzinu do 60 kilometara na čas i da sa jednim punjenjem baterije sasvim bešumno pređe 240 kilometara.
Ali postojao je još jedan značajan nedostatak. Cink-vazduh baterija pod haubom bila je skupa "potrošna roba". Električna energija dobijana je putem spaljivanja cinkove elektrode u kontaktu sa kiseonikom. Samim tim kada bi se baterija istrošila cinkove elektrode je trebalo zameniti, prenosi Russia Beyond.
Inače, bugarska fabrika "Balkankar Rekord" kod Plovdiva osnovana je 1950. godine. Njeni proizvodi do danas postoje pod brendom Balkancar i to su uglavnom elektični viljuškari i tegljači.
Video: Budućnost se dešava sada: Leteći taksiji predstavljeni na sajmu u Singapuru
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Раднаскела
Пошто ми је електротехника професија, могу да кажем да је направити електрични ауто прилично једноставно, поготово са модерном технологијом. Много лакше него "класичан" са унутрашњим сагоревањем. Чак су електрични аутомобили на почетку 20. века били популарнији него бензинци. Наравно, нафтни лоби је одрадио посао и развој електромобила је практично престао.
Podelite komentar
Mihailović
Mogli su naći lakši auto, moskvić je bio kao tenk...
Podelite komentar
Ban
Svaka cast bugarskim inzenjerima. Covek smislio prvi kompjter na svetu 1932g je bugarskog porekla.
Podelite komentar