Original kopije: Predstavljamo vam 10 "najprepoznatljivijih" kineskih automobila

 ≫ 
  • 6

Osim svojih originalnih modela, kineski proizvođači godinama unazad na tržištu te zemlje nude manje ili više uspele klonove vozila čuvenih svetskih auto-kompanija.

Zahvaljujući ubrzanom ekonomskom rastu Kina je već duži niz godina pojedinačno najveće automobilsko tržište na svetu. Pored modela stranih proizvođača, koji se uglavnom izrađuju u domaćim fabrikama, u ovoj zemlji se prodaju i mnogi automobili kineskih brendova, za koje je retko ko čuo izvan Kine.

U želji da se u tako oštroj konkurenciji izbore za naklonost kupaca, pojedine auto-kompanije posežu za ekstremnim rešenjima, pa na tržište plasiraju modele koji predstavljaju kopije poznatih svetskih automobila, piše B92. U poslednjih desetak godina, pojavio se veliki broj takvih "klonova", a ovo su neki od njih.

1. BAIC BJ80

Jedan od najprepoznatljivijih terenaca na svetu, Mercedes G klase, ima svoju kinesku kopiju - BAIC BJ80. Ovaj model je predstavljen na Sajmu automobila u Šangaju 2015, a pogoni ga 2.3-litarski turbo-benzinac sa 250 "konja".

BAIC BJ80, kineska kopija G klase Foto: BAIC

2. BAIC Huansu C60

Još jedan "klon" istog proizvođača pokušaj je da se privuku kupci skromnije platežne moći kojima je za srce prirastao Lamborghini Urus. BAIC Huansu C60 je lansiran u junu 2019, a dostupan je i u verziji sa sedam sedišta.

Land Wind X7, kineska kopija Land Rovera Evoque Foto: BAIC

3. CH Auto Lithia

Za razliku od prethodna dva modela ova kopija Audija R8 je ipak samo konceptno vozilo, a ne produkcijski automobil. Predstavljen je 2012. godine a umesto 5.2-litarskog V10 benzinca koji se nalazi u originalu, pokreće ga mali elektromotor.

CH Auto Lithia, kineska kopija Audija R8 Foto: CH Auto

4. Eagle EG63330K

Tvorcima ovog neobičnog vozila retro dizajna uzor je bio BMW Isetta iz polovine 20. veka. Ipak, Kinezi su se odlučili za praktičniju verziju, pa umesto jednih vrata na prednjem delu vozila kineska Isetta ih ima čak 4. Za pogon je upotrebljen električni motor od svega 5,4 KS (4 kW).

Eagle EG63330K, kineska kopija BMW Izete Foto: Eagle

5. Landwind X7

Landwind X7 je jedan od najpoznatijih kineskih "klonova" oko kojeg se svojevremeno digla velika prašina jer je Land Rover pokušao na sudu u Kini da zaštiti svoje intelektualno vlasništvo i zabrani proizvodnju ove kopije modela Range Rover Evoque.

Land Wind X7, kineska kopija Land Rovera Evoque Foto: Land Wind

6. Lifan 320

Lifan 320 možda ne liči toliko na svoj uzor, britanski Mini, ali je sličnost koncepcije ova dva modela ipak primetna. Prodaje se po znatno nižpj ceni od svog premijum parnjaka, a pokreće ga 1.3-litarski benzinac sa 88 KS (65 kW).

Lifan 320 Foto: Lifan

7. Shuanghuan SCEO

Ovaj SUV je još jedan od modela o kome se dosta pričalo, jer je zadnji deo vozila bio očigledna kopija BMW-a X5 prve generacije. Predstavljen je 2007, a osim dva benzinca u ponudi je bio i model sa 2.8 turbo-dizel agregatom.

Shuanghuan SCEO, kineska kopija BMW X5 Foto: Shuanghuan

8. Suzhou Eagle Carrier

Ovo je jedan od onih klonova koji predstavljaju kombinaciju dva automobila - prednji deo podseća na Ferrari F12 Berlinettu, dok je zadnji "inspirisan" modelom Porsche Cayman. Suzhou Eagle Carrier dobija snagu od dva elektromotora čija kombinovana snaga iznosi skromnih 122 KS (90 kW).

Suzhou Eagle Carrier, kineska kopija Ferrari Porsche Foto: Suzhou

9. Weikerui V7

Ovde nema mnogo dileme - u pitanju je čista kopija Volkswagena Up!. Čak i amblem podseća na onaj koji koristi nemački proizvođač. Weikerui V7, međutim, ima mali elektromotor od svega 12 KS (9 kW), a maksimalna brzina automobila ne prelazi 50 km/h.

Weikerui V7, kineska kopija VW Up Foto: Weikerui

10. Zotye SR9

Zotye SR9 je lako prepoznatljiv kao "klon" Porschea Macan. Pogon dobija od turbo-benzinca snage 190 "konja", a u Kini se prodaje za 100.000 juana, što iznosi svega oko 13.000 evra.

Zotye SR9, kineska kopija Porsche Macan Foto: Zotye

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko cg primorje

    30. april 2020 | 20:12

    Pakao

  • Emir

    1. maj 2020 | 01:54

    Sve prave hiljadu puta gore od originala. Nemaju svoje ideje sve zivo iskopiraše. Auto njihov ne bi vozio dzabe da mi ga daju

  • Naki

    1. maj 2020 | 09:12

    Ma na izgled nije lose medjutim nije ni zavrsna obrada losa gledao po netu e sad.kvalitet tih materijjala.sedista obloga kompjutera elektrike motora menjaca vesanja mnogo toga je upucan kvalitet u redu po kini nesto se pokvari za meni se.odmah a dok stigne do evrope kola ti stoje mesec dana

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA