Udarac korsovera na "Golf klasu": Renault gasi Megane?
Sve veći broj automobila postaju žrtve popularizacije krosover modela, zbog čega nesigurna budućnost preti čak i stubovima auto industrije, što Renault Megane, sa velikom paletom različitih verzija, dugogodišnjim stažom (od 1995. od danas) i respektabilnom popularnošću, to sasvim sigurno jeste. Takav kompaktni model, međutim, mnogo košta proizvođača, pa se postavlja pitanje njegove isplativosti.
I možda bi sve do nedavno takva teza bila van svake pameti, da glavni kreator dizajna tog modela Lorens van den Aker u intervjuu za britanski AutoExpress to nije nagovestio, rekavši da treba videti da li sredstva mogu negde bolje da se iskoriste, možda i u razvoj električnih automobila.
- Neizbežno je da će, kada počnemo u gamu da ubacujemo spektar električnih automobila, neki drugi modeli morati da odu, pošto ne možemo da priuštimo da ih sve razvijamo istovremeno. Megane je u segmentu koji je pod stalnim pritiskom. Morate da uložite novac tamo gde je budućnost tržišta - objasnio je Renaultov dizajner.
Renault Megane je vrhunac prodaje, prema sajtu CarSalesBase, imao 2004. godine, kada je dostigao broj od 465.778 prodanih primeraka, i od tada je prodaja u silaznoj putanji. Prošle godine, u Evropi je prodato 129.222 primeraka Megane-a.
Poređenja radi, zanimljivo je da Volkswagen Golf sve to vreme koliko-toliko drži tržišni ritam, pa je tako 2004. godine prodato 585.336 primeraka, a 2019. u poslednjoj godini modela 7. generacije još uvek respektabilnih 410.779 primeraka.
Renault Megane četvrte generacije lansiran je 2016, a ove godine je prošao poslednji redizajn, prenose Nezavisne. "Francuski Golf" deli platformu sa više modela Renault-Nissan grupacije, među kojima je i popularni krosover Qashqai.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.