Novim kineskim sedanom na struju od Beograda do Beča se vozi sa jednim punjenjem, a ostane i za grad
Kineski proizvođač električnih vozila Xpeng Motors upravo je predstavio svoj novi sportski sedan P7. Automobil se isporučuje se u tri različite verzije i osam mogućih konfiguracija.
Ono po čemu je P7, na prvu loptu, privukao pažnju je domet sa jednim punjenjem baterija, koji je naveći od svih električnih automobila proizvedenih u Kini, a možda čak i na svetu, budući da je njegov domet za čitavih 38 kilometara duži od Teslinog Modela 3 (koji se takođe pravi i u Kini, u fabrici u Šangaju).
Prema zvaničnim merenjima, koje sprovodi kinesko Ministarstvo za industriju i informacione tehnologije, Xpeng P7 je sa jednim punjenjem baterija u stanju da prevali čak 706 kilometara, dok Model 3 prelazi 668 kilometara.
Što se tehničkih detalja tiče, P7 se nudi u verziji sa pogonom samo na zadnje ili na sva četiri točka, do kojih ova druga ima posebnu sportsku verziju visokih performansi, prenosi InsideEVs.
Dodatak standardnom motoru od 196kW/263KS, kod verzije sa zadnjim pogonom, P7 sa pogonom na sve točkove ima dodatni prednji motor od 120kW/161KS. Zahvaljujući njemu, ovaj automobil od 0 do 100 ubrzava za 4,3 sekunde, u odnosnu na 6,7 kod standardnog modela.
Te performanse, možda, ne mogu da se mere sa Teslinim modelom, ali svakako deluju veoma respektabilno.
Automobil je opremljen NVIDIA's DRIVE Xavier platformom za autonomnu vožnju, koja podržava XPILOT3.0 i XPILOT2.0 sisteme vožnje, i prvi je električni automobil u Kini sposobnošću autonomne vožnje Nivoa 3.
To mogućava sistem naprednih radara i senzora koji je u stanju da detektuje prepreke na razdaljini od čak 200 metara, a za koje Xpeng tvrdi da predstavljaju vodeću konfiguraciju i industriji automobila na struju. Proizvođač, takođe, tvrdi da je P7 jedan od najčvršćih automobila na kineskom tržištu.
Cene novog P7 sportskog sedana, u zavisnosti od verzije, kreću se između 32.000 i 50.000 dolara, a isporuke će početi tokom juna.
Iako tu mogućnost ne isključuje, Xpeng još uvek ne razmatra izvoz svojih automobila u Evropu i SAD, zbog čega radi na širenju svoje mreže u Kini koja već obuhvata 113 prodajnih centara u 57, i 73 servisna centra u 52 grada.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
JOSIP
Nemam ništa protiv nove tehnologije. Samo ne volim kad je taj novi proizvod jedina varijanta. Nadam se da u budućnosti nas neće niko tjerati da kupujemo ovo.
Podelite komentar
Nikola
Nama treba mali, lagani i jevtini gradski auto na struju. A ne ovakvi skupi sportski i sa pogonom na sva 4 točka. A ne trebaju nam ni skupi kamioni i traktori na struju.
Podelite komentar
DRagutin
Odlično izgleda 🙂 ! Jel može jedan preko veze?
Podelite komentar