Jos 20-tih godina proslog veka je bilo eksperimenata sa elektricnim automobilima, znaci pre 100 godina! I Tesla je eksperimentio sa tim, postavio je antenu na auto i baterija se napajala iz "vazduha". Da se nije desila nafta i petrol-mafija, zamislite sta bi danas imali da se poslednjih 100 godina usavrsavala tehnologija elektricnih vozila. Garantujem da bi u tom periodi bili i reseni problemi vezani za proizvodnju i eksploataciju vodonika itd.
Ne preteruj. To napajanje "iz vazduha" je bilo "bežično iz Teslinog generatora" (da ne buni nekoga da misli da je energiju uzimao ni iz čega) a vodonik nije i neće ni biti rešenje iz priloženih razloga.
Svako bi mogao da ga pravi koristeći električnu energiju, koju takođe svaki može sam da napravi. Ali, zašto bi kad već može tu električnu energiju da upotrebi i da bude em lakše em čistije, em jeftinije (oprema i održavanje). Inače, baš iz tog razloga koji navodiš nas odvraćaju od električnih kola.
Drugim rečima, prvo je bilo "gorivo budućnosti" zato što se za bolje nije znalo a tada nije htelo a sada bi naftaški kartel hteo ali narod samo (misli da) hoće dok ne čuje detalje. Ko još uvek tako misli neka se malo bolje informiše o vodoniku i o električnim kolima, ali iz nekih nezavisnih i proverenih izvora informacija.
Ima još razloga koji nisu jasno izrečeni u članku. Proizvodnja, skladištenje, dostava i upotreba su manje efikasni (u najboljem teorijski mogućem slučaju) upotrebe električne energije sa savremenim baterijama. Zbog toga upotreba vodonika em zagađuje više, em je skup. Naftaški kartel je, shvativši to, odlagao ali ipak pokušao da pređe na vodonik (jer ga mogu proizvoditi iz onog što već imaju i prodavati na sličan način, te preživeti). Međutim, to narodu više nije isplativo (u odnosu na baterijska električna kola). Znači, prvo su se nećkali da bi im bilo lakše i da bi zaradili više a sad je prekasno.
U pravu ste, ali da su "petromilijarderi" mogli imati više profita nego od petrola, odavno bi naša vozila funkcionisala na hidrogen. Sve kosmičke letilice sa vertikalnim poletanjem ga koriste već decenijama ali... tu ima i gomile novca! Lično sam konstruisao mali generator, sa nekoliko prohroskih pločica, destilisane vode, u kojoj se stavi dve-tri kašike bikarbonata, jedna baterija 12V,, i Jedan rezervoar sa vodom kroz koji prolazi hidrogen, jedan antireturn ventil, mali brener, i to je to. Moram priznati da mi je dva puta eksplodirao u lice, jer se plamen vraća kroz cev, zato se stavlja ventil. Meni služi za neka zavarivanja, pošto razvija ogromnu temperaturu. Mnogi ljudi su već ugradili u svoje automobile, gde su smanjili potrošnju benzina i do 70%, a može se i kupiti, samo treba znati kako se ugrađuje!
Nenad
Jos 20-tih godina proslog veka je bilo eksperimenata sa elektricnim automobilima, znaci pre 100 godina! I Tesla je eksperimentio sa tim, postavio je antenu na auto i baterija se napajala iz "vazduha". Da se nije desila nafta i petrol-mafija, zamislite sta bi danas imali da se poslednjih 100 godina usavrsavala tehnologija elektricnih vozila. Garantujem da bi u tom periodi bili i reseni problemi vezani za proizvodnju i eksploataciju vodonika itd.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Nenad
Ne preteruj. To napajanje "iz vazduha" je bilo "bežično iz Teslinog generatora" (da ne buni nekoga da misli da je energiju uzimao ni iz čega) a vodonik nije i neće ni biti rešenje iz priloženih razloga.
Podelite komentar
Voja
Jednostavno tkvo gorivo bi svako mogo da ima energetski nebi bili zavisni eto problema bogatima eto zato se neproizvodi takvo gorivo
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Voja
Svako bi mogao da ga pravi koristeći električnu energiju, koju takođe svaki može sam da napravi. Ali, zašto bi kad već može tu električnu energiju da upotrebi i da bude em lakše em čistije, em jeftinije (oprema i održavanje). Inače, baš iz tog razloga koji navodiš nas odvraćaju od električnih kola.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Drugim rečima, prvo je bilo "gorivo budućnosti" zato što se za bolje nije znalo a tada nije htelo a sada bi naftaški kartel hteo ali narod samo (misli da) hoće dok ne čuje detalje. Ko još uvek tako misli neka se malo bolje informiše o vodoniku i o električnim kolima, ali iz nekih nezavisnih i proverenih izvora informacija.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ima još razloga koji nisu jasno izrečeni u članku. Proizvodnja, skladištenje, dostava i upotreba su manje efikasni (u najboljem teorijski mogućem slučaju) upotrebe električne energije sa savremenim baterijama. Zbog toga upotreba vodonika em zagađuje više, em je skup. Naftaški kartel je, shvativši to, odlagao ali ipak pokušao da pređe na vodonik (jer ga mogu proizvoditi iz onog što već imaju i prodavati na sličan način, te preživeti). Međutim, to narodu više nije isplativo (u odnosu na baterijska električna kola). Znači, prvo su se nećkali da bi im bilo lakše i da bi zaradili više a sad je prekasno.
Podelite komentar
...
Preskupo skladistenje i transport do pumpi prakticno nemoguc
Podelite komentar
coach
Pa zato sto ne dozvoljva naftaski lobi. Al mozda sad konacno puknu
Podelite komentar
Crni
Izuzetno nestabilan i eksplozivan.
Podelite komentar
Mlj1228
@Crni
U pravu ste, ali da su "petromilijarderi" mogli imati više profita nego od petrola, odavno bi naša vozila funkcionisala na hidrogen. Sve kosmičke letilice sa vertikalnim poletanjem ga koriste već decenijama ali... tu ima i gomile novca! Lično sam konstruisao mali generator, sa nekoliko prohroskih pločica, destilisane vode, u kojoj se stavi dve-tri kašike bikarbonata, jedna baterija 12V,, i Jedan rezervoar sa vodom kroz koji prolazi hidrogen, jedan antireturn ventil, mali brener, i to je to. Moram priznati da mi je dva puta eksplodirao u lice, jer se plamen vraća kroz cev, zato se stavlja ventil. Meni služi za neka zavarivanja, pošto razvija ogromnu temperaturu. Mnogi ljudi su već ugradili u svoje automobile, gde su smanjili potrošnju benzina i do 70%, a može se i kupiti, samo treba znati kako se ugrađuje!
Podelite komentar