Ova "džepna" Mazda je najmanji supersportski automobil na svetu
Da je Japan svetska sila automobilskog svet u posednjih pedesetak godina, nije nikakva novost. Danas verovatno nema grada na svetu čijim ulicama ne krstare Mazde, Toyote, Nissani, Suzuki, Daihatsu i Subaru.
Međutim, osim globalno poznatih modela ovih brendova, japanski proizvođači prave automobile koji se retko kada mogu videti van ulica japanskih gradova. To su modeli takozvane "kei" klase, gradski automobili malih dimenzija, koje odlikuju mali motori zapremine do 660 kubika. U ovoj klasi ima autombila gotovo svih oblika i namena, od malih gradskih dvoseda i četvoroseda, preko mikro tereneca, do putničkih i dostavnih kombija i kamioneta.
A kako se kei klasa sa godinama razvijala, nastali su sportski, pa čak i trkački kei automobili. Budući da su van Japana ovi automobili izuzetno retki, ne treba da čudi to što gde god da se pojave izazivaju pažnju kao neki mnogo skuplji, mnogo veći i mnogo egzotičniji autmobili.
Tako je ovih dana veliku pažnju ljubitelja automobila izazvala jedna Mazda Autozam AZ-1 (Autozam je nekadašnja zajednički podbrend "kei" automobila Mazde i Suzikija) iz 1992. godine. Zanimljivi dvosed, prozvan "najmanjim superautomobilom na svetu", našao se na aukciji sajta BringATrailer.
Njegov najupečljiviji detalj svakako su takozvana "gull-wing" (engl. galebova krila) vrata, poznata sa kultnog Mercedesa 300SL iz pedesetih godina prošlog veka. Minijaturni sportista težak je samo 720 kilograma, visok 1,2 a dugačak 3,3 metra. Pokreće ga trocilindrični turbo benzinac zapremine 657 kubnih centimetara sa 63 konjske snage, pri 8.500 obrtaja u minuti.
Autozam AZ-1 je u Japanu proizvođen u nekoliko različitih verzija, koji su prodavane pod tim brendom, ali i kao Mazda i Suzuki. Ukupan broj proizvedenih vozila na njenoj osnovi je 33,600, što je čini najređim od svih "kei" sportskih automobila.
Inače, primerak iz oglasa je posebno dorađen i opremljen sportskim felnama i gumama od 13 cola, mazdinim sportskim izduvima, Momo sportskim volanom, kao i posebnim prednjim i zadnjim branikom, haubom sa ugrađenim maglenkama i povećim zadnjim spojelrom.
A koliku je pažnju ovaj automobilčić iz Arizone izazvao, govori i to da je prodat za kratko vreme od objavljivnaja oglasi, i to po ceni od 18.000 dolara.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.