Štutgartski lim, Minhensko srce: Mercedes W124 sa moćnim BMW-om motorom bio je rekorder svog vremena
Nemačka tjunerska kuća Hartge poznata je po svojim prerađenim verzijama BMW automobila, na kojima je radila od početka '70-ih godina prošlog veka pa sve do propasti firme sredinom prošle godine. Tokom '90-ih Hartge modeli su bili posebno uspešni i veoma popularni.
Jedna od najpozantijih prepravki koju su braća Hartge radila bile su zamene motora, i to uglavnom dodatno prerađenih snažnijih BMW motora iz većih u manje modela automobila.
Jedna od, nesumnjivo, najzanimljivijih zamena toga tipa nije bila iz jednog u drugi BMW, već pod haubu ljutog rivala iz Štutgarta, čuvenog Mercedesa W124 serije.
Glavna "zvezda" ovog "presađivanja srca" bio je BMW-ov redni šestocilindraš (sa fabričkom oznakom M88), zapremine 3,5 litara, koji je u zavisnosti od modela ispod čije haube se našao razvijao između 215 i 282KS u serijskim modelima, pa do čak 840 konja, u trkačkoj verziji modela BMW M1.
Motor je i konstruisan za moćni BMW M1, koji se pojavio 1978. godine. Ipak, najveći deo svog radnog veka proveo je u jednom od najharizmatičnijih BMW-ovih automobila svih vremena, legendarnom kupeu BMW M635CSi, koga mnogi ljubitelji bavarske marke smatraju jednim od najboljih automobila svih vremena izašlih iz minhenske fabrike.
Legendarni motor braća Hartge su smestili pod haubu još jedne nemačke automobilske ikone, i do danas popularne i na ovim balkanskim prostorima, Mercedes-Benz 300E.
Taj posao obavljen je sada već davne 1988. godine, a njegovi tvorci su, po obavljenom poslu, zaključili da se u motorni prostor Mercedesa 300E BMW-ov redni šestak odlično uklapa. Uprkos početnom elanu, nastao je samo jedan ovakav Mercedes-BMW koji je dobio ime Hartge F1.
Sam motor je pre ugradnje bio dodatno prerađen, a originalni Mercedesov automatik zamenjen manuelnim menjačem iz BMW-a Serije 6. Ugrađeno je i sportsko vešanje, a unitrašnjost je dobila sportska sedišta i volan, kao i još neke "kozmetičke" izmene.
"Nabudženi" motor dobio je oko 100 kubnih centimetara više, bolju kompresiju i maksimalnu snagu od 330 "konja", a rezultati uloženog truda bili su spektakularni, za tadašnje vreme. Ubrzanje od 0 do 100km/h samo 6 sekundi i maksimalna brzina od čitavih 300km/h!
Jedinstveni Hartge F1 će se naći na aukciji na na Essen Motor Show-u, koji bi trebalo da se održi od 24. do 27. juna (ako ga korona ne odloži), piše CarScoops (na ovom linku možete videte više fotografija).
Automobil će biti ponuđen u originalnom nerestauriranom stanju, sa 131.307 pređenih kilometara, a uz njega dolazi kompletna servisna dokumentacija vozila od 1988. do danas.
Početna cena po kojoj bi automobil mogao da bude ponuđen nije poznata, kao ni evetualna procena za koliki iznos bi mogao da bude prodat.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zeki
Krš...
Podelite komentar
Nebojša
Ja bi ovo pazario da imam para - mečka 124-ka jedna od najboljih auta ikada! ne sumnjam ni da je motor loš...
Podelite komentar
ĐoLe
Brateee, kakva vrhunska kombinacija. Podsća na one iz filma Taxi što su se kidali sa Pežoom po Parizu. Kapiram da će sigurno da ide na 100K evara...
Podelite komentar