Šta se dobije kada se u originalni Mini stavi V8 sa 420 "konja"?
Ova 850 kilograma teška "eksplozija na točkovima" reaguje i na najnežniji dodir papučice gasa...
Nedavno smo pisali neobičnim kracijama francuske kompanije Lazareth Auto-Moto, motociklima na tri i četiri točka i "letećem kvadriciklu" sa mlaznim motorima ugrđenim u glavčine točkova (Lazareth Jet Hover Bike).
Jedan od glavnih autora svih tih kreacija, ujedno i vlasnik firme, Ludovik Lazaret nije inicijator i stvaralac samo krajnje neobičnih i ekstramnih kreacija. Ponekada napravi i nešto "sasvim obično".
Tako je, još pre tri godine, firma Lazareth najavila svoj plan za proizvodnju amfibijskih vozila baziranih na modelu Mini Moke, u verziji sa manjim međuosovinskim rastojanjem. Inače, Mini Moke je malo "džipoliko" rekreativno vozilo, nastalo u Velikoj Britaniji i to na osnovi originalno Minija, čiji je konstruktor bio sam "otac" Minija, ser Aleks Isigonis.
Ludovik Lazaret je svojevremeno započeo izradu jednog od prototipova takvog vozila, čija karoserija mu je stajala u garaži. Nedaleko do nje, ležao je i Maseratijev V8 motor, zapremine 4,7 litara sa 420 "konja" sirove snage.
I kada je, jednom prilikom, ušao u svoju garažu, ideja za novu konstrukciju lucidnom francukom konstruktoru se nametnula sama od sebe.
Tako je sedeći posao Ludovika i njegove ekipe postalo "ukrštanje" džipolikog Minija i italijanskog osmocilindričnog "monstruma". Ovaj Moke, za razliku od nekih svojih prethodnika, nije postao amfbija ali je jeste prava - eksplozija na točkovima.
Osim ogromnog motora, Moke je dobio i roborizovani automatski menjač, točkove od 17 inča i manje izmene karoserije, ali je zadržao svoj minimalistički dizajne i izgled enterijera.
Sa svojih 850 kilograma koji "leže na leđima" 420 konja, ovaj jedninstveni Mini Moke je veoma živahno vozilo, koje eksplozivno reaguje i na najnežniji dodir papučice gasa.
Zbog, za ovako malo vozilo neverovtan odnos težine i snage, "autić na steroidima" se isključivo može voziti po asfaltu. Mini V8M Lazareth je inače jedinstveno izložbeno vozilo i njegov kreator nema nameru da započen njegovu prozvodnju u većem obimu.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.