Novi "šestak" za novo doba: Slavni proizvođač predstavio svoj prvi sportski motor posle 50 godina
Čuveni britanski Aston Martin otkrio je detalje svog novog V6 motora namenjenog budućoj liniji sportskih automobila, počevši od modela Valhalla koji će biti predstavljen tokom 2020. godine.
Motor pod oznakom TM01 proslavio je inženjera Tadeka Mareka, koji je u Aston Martinu radio '50-ih i '60-ih godina prošlog veka. Novi motor, kao omaž slavnom konstruktoru, prošao je niz dinamičkih ispitivanja, a tim inženjera britanskog proizvođača napreduje u izradi prvog motora konstruisanog u toj kompaniji od 1968. godine.
Zna se da je reč 3,0-litarskom V6 motoru sa turbo punjačem, a pun pogonski sklop biće "dodatno elektrifikovan". Ovaj aspekt bio je ključan za razvoj motora. Paralelno sa prikazanim testovima, Aston Martin razvija novi asortiman hibridnih sistema kako bi celokupna jedinica postala najmoćnija u prodajnoj liniji kompanije. Snaga i obrtni moment svakog motora biće prilagođeni željenim performansama konačnog proizvoda i potvrđeni u momentu pokretanja proizvodnje.
Prvi hiper automobil britanske kompanije sa centralno pozicioniranim motorom je Aston Martin Valkyrie, a inženjeri su koristili iskustva stečena na njemu u stvaranju novog motora. Rezultat toga je odluka o razvoju motora sa turbo punjačem i masom manjom od 200 kilograma.
Veće brzine sa elektrifikovanim pogonskim sistemom vozačima će omogućiti sportske karakteristike već poznatih modela sa centralni postavljenim motorom. Naravno, i novi motor će biti postavljen iza vozača, a upotreba suvog kartera omogićiće najniže moguće težište automobila. Sistem pruža izvanredne performanse podmazivanja pri velikim brzinama i vožnji u oštrim krivinama. Motor je dizajniran da ispuni sve zahteve emisije gasova propisane standardom Euro 7.
- Projekat je od samog početka bio veliki izazov. Imao sam čast da sastavim tim koji će biti snaga Aston Martina u budućnosti. Bili smo slobodni da istražujemo i stvaramo inovacije kao nikada do sada. Želeli smo da stvorimo proizvod koji odgovara ugledu TM01 i napravimo nešto što bi impresioniralo našeg prethodinika Tadeka Mareka – istakao je šef tima inženjera Jerg Ros.
- Ulaganje u razvoj sopstvenih motora je velika obaveza, ali naš tim se suočio sa izazovom. Ukoliko postignemo napredak, ovaj agregat biće deo budućih proizvoda Aston Martina, a prvi znaci onoga što bi motor mogao postići su obećavajući - kaže predsednik kompanije Aston Martin Endi Palmer.
(Telegraf.rs/N.N.)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.