Ovih 10 automobila su najbolji koji su ikada napravljeni
Od prvog automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, koga je konstruisao nemački inženjer i inovator Karl Benc osamdesetih godina 19. veka, do najsavremenijih četvorotočkaša današnjice, veoma je teško izabrati samo 10 koje bismo mogli da označimo kao najbolje.
Ipak, jednu takvu listu pokušao je da sastavi sajt DidYouKnowCars. Ovo su automobili koje mnogi smatraju najboljim i najmoćnijim vozilima koja su ikad napravljena:
1. Lamborghini Miura
Lamborghini Miura P400 (1967) .. Sleek styling and the car's revolutionary mid-engine design was down to Marcello Gandini at Carrozzeria Bertone. In 1966, the Miura P400 debuted at the Geneva Motor Show and stole the show with its drop dead gorgeous looks. Known as the first recognisable supercar, the revolutionary mid-engine placement was fitted transversely to allow for a more compact overall design. .. 📸 @balco.classics .. #somedayclassics #lamborghinimiura #miurap400 #DriveVintageA post shared by Someday Classics (@somedayclassics) onView this post on Instagram
Ovaj automobil, prvi put proizveden je 1966. godine, ubrzo je postao najproizvođeniji ekskluzivni supersportski automobil svog vremena. Dizajnirao ga je intalijanski dizajner automobila Marčelo Gandini.
Auto je imao V12 motor od 3.929 kubika, zahvaljući kome je bio brži od velike većine automobila toga vremena. Njegovo ime - Miura potiče od imena poznate rase bikova za borbu. Proizvodio se sve do 1973. godine, a onda ga je zamenio drugi ekstravagntni model - Lamborghini Countach, koji je predstavljen 1974.
2. NSU Ro80
Ovaj sedan sa četvoro vrata i motorom u prednjem delu automobila izuzetan je na više načina. Lep je i iz tehničkog i iz estetskog ugla. Proizvodila ga je nemačka kompanija NSU od 1967. do 1977. godine, a njegovi dizajneri pridržavali su se svih tadašnjih standarda automobilske industrije kada su ga stvarali. Zbog toga je bio nekoliko decenija ispred svog vremena. Čak i iz današnje perspektive, ovaj NSU deluje kao moderan auto.
NSU Ro80 dobro je funkcionisao na putu, ali je trošio mnogo goriva, što je bila njegova jedina mana. Za razliku od tada proizvođenih tipova motora, njega je pokretao rotacioni Wankel motor sa trouglastim rotorima koji su omogućavali da se kreće lagano i skoro bez imalo vibracija. Ipak, ovi motori su se brzo kvarili. Problem je rešen kod kasnijih modela, ali loš glas se tada već proneo, pa je nemačka kompanija odlučila da obustavi proizvodnju 1977. godine.
3. Jaguar E-Type Lightweight
Ovo je jedan od najprepoznatljivijih klasičnih automobila na svetu. Lakše verzije ovog vozila koristile su se u trkama i koristile su mnoge elemente automobila za trke tipa D. Ovi automobili se i dalje reguarno takmiče na Silverstone Classic i Goodwood Revival trkama veterana. Savršen automobil za prave ljubitelje koji mogu da ga priušte!
4. Lamborghini Countach LP400 "Periscopio"
Kada je ovaj automobil predstavljen sedamdesetih godina, nijedan drugi model nije mogao da mu parira. Njegov "oštri" izgled, vrata koja se otvaraju nagore, kanali za hlađenje i takozvani "periskop" (retrovizor na krovu koji je imao za cilj da poboljša preglednost), ostavljali su utisak da on ne pripada ovom svetu. Ovaj auto lagano je mogao da dostigne brzinu od 320 kilometara na sat, a proizvođen je od 1974. do 1990. godine, sa malim izmenama.
5. Chevrolet Corvette C1
C1 je prva generacija Chevroletove Corvette, koja se proizvodila od 1953. do 1962. godine. Ovaj automobil je dokazao da i u Americi, gde dominiraju sedani, može da se proizvede dobar sportski auto sličan onima iz Evrope.
6. Volkswagen Beetle
Ovaj auto je dizajnirao Ferdinand Porše na zahtev nacističke Nemačke i njene potrebe za jeftinim četvorotočkašima. On je bio toliko popularan da je Porše, zahvaljući njemu, osnovao novu kompaniju za proizvodnju automobila koja je dobila ime po njemu. "Buba" je postala jedan od najpopularnijih automobila na svetu tokom šezdesetih godina. Posle nekoliko decenija proizvodnje Volkswagen Beetle je prestao da se proizvodi 2003. godine (poslednja verzija sa originalnom školjkom izašla je iz VW fabrike u Meksiku), a do tada je prodat čak 21 milion ovih vozila.
7. Ferrari 250 GTO
Ferrari 250 GTO, koji je proizvođen od 1962. do 1964. godine smatrao se najboljim Ferrarijevim automobilom svih vremena. Kombinacija lepog dizajna i legendardnog Colombo V12 motora učinila je ovaj auto i brzim i elegantnim u isto vreme. Brzinu od 100 kilometara na čas uspevao je da dostigne za tada neverovatnih 6,1 sekundu, a najveća brzina koju je mogao da postigne iznosila je 250 kilometara na čas.
8. McLaren F1
Ovaj automobil se izdvaja kao izuzetno ostvarenje dobrog dizajna i odličnog inženjeringa. McLaren je do 1992. proizvodio samo trkačke četvorotočkaše, a ovo je bio prvi putnički automobil koji je napravio njegov glavni dizajner Gordon Marej. Proizvodio se i bio na samom vrhu sve od 2005. godine i pojave Bugattija Veyron. Imao je tri sedišta, od kojih je sedište vozača bilo u sredini.
9. Porsche 911 2.7RS
I ovo je jedan od automobila koji većina ljudi odmah prepoznaje. Automobilski entuzijasti i kolekcionari smatraju da je jedan od najlepših i najelegentnijih automobila izgrašenih pre 1973. godine. U vreme kada je nastao, mogao je za manje od 6 sekduni da dostigne brzinu od 100 kilometara na čas, što se u to vreme smatralo izuzetno brzim.
10. Ford Mustang
Објава коју дели Ford Mustang Oldtimer Official (@ford_mustang_oldtimer_official) данаПогледајте ову објаву у апликацији Instagram
Ford Mustang je osmislio čuveni Li Ajakoka, a auto je predstvaljen 1964. godine i za godinu dana prodato je više od 400.000 primeraka. Milionito vozilo prodato je samo dve godine od početka proizvodnje. Iako je Mustang postao hit bukvalno preko noći, imao je svojih uspona i padova. Druga generacija Mustanga, proizvođena sedamdesetih godina, smatrana je promašajem i nedostojnom ovog proslavljenog ima, ali je Ford ubrzo posle nje "izbacio" i legendarnu treću generaciju.
Video: Ovo je najskuplji Ferari na svetu, cena da se smrzneš
(Telegraf.rs/V. T.)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Seoul
Mečka 123 Ciganka na vrhu ove i svake druge liste automobila
Podelite komentar
Раднаскела
Ламборгини Миура је "брзо постао НАЈПРОИЗВОЂЕНИЈЕ возило тог времена"!!?? Па људи, побогу, преводите са енглеског, а не са неког кинеског дијалекта! Иначе, произведен је у читавих 764 примерка...Остала кола су све егзотика, сем бубе која једина и заслужује да се рангира међу најбољим аутомобилима. Ови остали могу само да буду најлепши, најзанимљивији, итд.
Podelite komentar
Stoja din
A Kam gu je Stojadin ? Moj me još služi od 88 godine
Podelite komentar