Gume nikad više neće biti "ćelave": Pametna guma budućnosti će moći sama da se regeneriše

  • 5

Kako bi pomogao vozačima da izbegnu čekanje na promene guma, Goodyear je predstavio novi koncept pod nazivom “reCharge”, a reč je o gumama koje mogu same da obnavljaju šare.

U središtu gume nalazi se kapsula koje sadrži tečno jedinjenje od obnovljivih materijala. Putem sistema cevi, tečnost se kreće od središta prema spoljnoj strani gume, popunjava šablone šara na površini točka gde se suši i postaje čvrsta gradeći ponovo njihovu strukturu. To praktično znači da gume nikada neće biti ćelave. Ipak, ako ove gume postanu stvarnost, moraće da se naručuju zamenske tečnosti.

Iz Goodyear-a kažu da će vremenski rok zamene kapsule zavisiti od brzine trošenja gazišta, na šta utiču razni faktori, kao što su različiti obrasci i načini vožnje, učestalost korišćenja vozila, kao i koliko daleko se vozi.

Zato u gumi postoje senzori koji mogu da izračunaju procenat trošenja gume i da upozore korisnika na vreme kada je potrebna zamena kapsule.

auto guma Foto: Goodyear

- Kada se površina šara istroši i potrebna im je dopuna, pritisak u sistemu opada - objašnjava Dag Grasijan iz kompanije Goodyear. To omogućava da se tečnost iz kapsule oslobodi i da kroz sistem cevi dođe do spoljnog dela gume. Kako se šare obnavljaju ponovo se uspostavlja ravnoteža pritiska, što zaustavlja dotok tečnog jedinjenja.

Kako bi se šare dodatno ojačale, u tečno jedinjenje za njihovo punjenje ugrađena su specijalna vlakna inspirisana paukovom mrežom - ultra čvrstom supstancom koja je jača od čelika, a  fleksibilnija od gumene trake. Podršku spoljnom delu gume čini pneumatski okvir što, prema navodima Goodyear-a, eleminiše mogućnost da se guma ispumpa ili probuši, prenosi Popular Mechanics.

Goodyear navodi da tečno jedinjenje može da se prilagodi prema individualnim navikama vozača, a kroz profil vozača koji pokreće veštačka inteligencija i koji će prikupljati podatke o vozačevim navikama. Mogu da se odaberu različite smeše jedinjenja u zavisnosti od klime, uslova na putu ili načinu na koji vozač želi da putuje, od vožnje autoputem do možda čak i off-road-a.

(Telegraf.rs/T.T.)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Hugo

    22. mart 2020 | 18:43

    Pitanje je samo ko ce moc platit takve gume, cijena ce bit paprena sigurno.

  • Chola

    22. mart 2020 | 23:55

    Hahhaha vrlo duhovito!Sve je to super automobili,gume buducnosti ludnica sletanje na Mesec itd itd....Sve smo napravili i letece automobile i cigle za zidanje na Marsu...ali ne mozemo da napravimo VAKCINU protiv obicnog VIRUSA!!! Toliko smo otisli sa tehnologijilom da je to strasno,ali opet dodje jedan mali virus i sve nas pocisti....

  • Johan

    22. mart 2020 | 19:57

    Prvo da kupim elektricni automobil pa tek posle da razmisljam o ovakvim gumama syo licno mislim da u nasoj drzavi to nikad nece zaživeti zbog udarni rupa na kolovozu i slicno

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA