Od 0 do 300 za 11 sekundi: "Sova" na struju od 2.000 konja izlazi na crtu Bugattiju i Ferrariju
Sve je više proizvođača supersportskih automobila koji u svoju ponudu uvode modele na hibridni ili potpuno električni pogon. Takođe, broj potpuno novih konstruktora koji sa svojim "trkačima na struju" žele da uđu na ovaj segment tržišta u stalnom je porastu.
Posle tri godine testiranja, u ovu trku na tržištu spreman je da uđe i Aspark Owl, koga je japanska firma Aspark razvijala u poslednjih nešto više od dve godine.
Koncept ovog automobila prvi put je prikazan 2017. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, dok je konačna verzija, spemna za serijsku proizvodnju predstavljena u novembru prošle godine na Međunarodnom sajmu automobila u Dubaiju.
A da je reč o zaista impresivnom automobilu, pored njegove nesvakidašnje oblikovane sportske karoserije niskog profila, govore i brojke koje ga najbolje opisuju.
Aspark Owl je pravi "mostrum" na četiri točka koga pokreću dva električna motora ukupne snage 2.012 "konja" (1.480 kW).
Maksimalna brzina je u rangu najbojih rezultata top modela jednog Bugattija i iznosi 400km/h, a još impresivnija od toga su njegova ubrzanja.
Aspark Owl iz mesta, od 0 do 100 ubrzava za manje od dve sekunde, a u trenutku kada brzinomer pokaže 300km/h štoperica otkucava 11 skundu. Ovaj gotovo neverovatan rezultat je nešto sa čime ni jedan Bugatti, Ferrari ili Lamborghini ne može da se pohvali, a ne može ni bilo koji drugi serijski supersportista.
Kada je pogon u pitanju, velika baterija kapaciteta 64kWh "sovi" obezbeđuje autonomiju vožnje od celih 450 kilometara, što je tek nešto malo slabije od najjačih verzija Teslinog premijum Modela S.
Automobil će se proizvoditi u Italiji, u pogonima kompanije Manifattura Automobili Torino (MAT) i biće prilično ekskluzivan. Naime, kako je planirano, Aspark Owl bi trebalo da bude proizveden u samo 50 primeraka.
To, naravno, ima svoju cenu, pa će tako zainteresovani kupci samo za rezervaciju jednog od 50 automobila morati da izdvoje 50.000 evra, dok će ih sam automobil, u zavisnosti od opreme, ostalih specifičnih zahteva i presonalizacije po željama kupca, koštati između 2,5 i 2,9 miliona evra.
Prema planovima konstruktora i proizvođača prvi primerci bi kupcima trebalo da budu isporučeni u drugom kvartalu 2020. godine. Izvesno je, međutim, očekivati da bi aktuelna pandemija koronavirusa, koja je posebno teško pogodila Italiju, mogla da ima uticaja i na početak proizvodnje Aspark Owl-a.
Video: Tesla će od sada da juri kriminalce
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.