Tesla razbesneo Kineze: Automobili iz kineske fabrike lošiji nego isti u Americi?
Među proizvođačima električnih automobila trenutno prednjači Tesla, čvrsto držeći vodeću poziciju sa dobrim izgledima da i buduće to ostane. Sa druge strane, uveliko etablirani proizvođači automobila, poput GM-a i Ford-a, nastoje da ga stignu u ovom segmentu tržišta.
Iako stvari uvek mogu da se promene, Teslino novo postrojenje otvoreno u Šangaju, pod nazivom "Gigafactory 3", u kojem se proizvodnja već uveliko odvija, govori u prilog tome da će kompanija nastaviti da proširuje svoje domete i daleko izvan američkih granica.
Nova šangajska fabrika podignuta je da bi se u njoj proizvodio postojeći model Tesla 3, kao i Tesla Model Y, čija proizvodnja bi uskoro trebalo da počne. I dok bi oba modela trebalo da budu identična onim, proizvedenim za severnoameričko i evropsko tržište, sudeći po reakcijama kineskih kupaca, deluje da među njima ipak postoje značajne razlike.
Naime, reagujući na pritužbe nezadovoljnih kupaca, kineski ministar za industriju je zatražio je od kompanije Tesla da pruži uveravanja da su vozila proizvedena u Kini jednaka onim koja se proizvode u drugim postrojenjima.
Pritužbe se odnose na kompjuterske čipove koji su, prema tvdrnjama kupaca, manje napredni u odnosu na iste takve čipove ugrađene u vozila za druga tržišta.
Budući da su kupci ove kategorije vozila, po pravilu dobro edukovani u vezi sa proizvodom koji kupuju, njihova očekivanja su samim tim velika, pa pošto unapred znaju za šta bi sve njihov Tesla mogao da bude sposoban, bilo kakvo nepodudaranje je dovoljan razlog za nezadovoljstvo.
Na društvenim mrežama u Kini kupci su u komentarima isticali kako kontrolne jedinice u njihovim vozilima ne pokreće čip HW 3.0, već manje napredna verzija HW 2.5. U okviru sistema za asistiranu vožnju, čip HW 3.0 je od suštinskog značaja za opcioni "Full Self-Driving mode", odnosno komandu uz pomoć koje vozilo može samostalno da upravlja. Kineski kupci primetili su nepodudaranja u vezi sa čipom detaljnim proučavanjem specifikacija koje se dobijaju uz vozilo.
Kako kineska vlada budno nadgleda dešavanja na društvenim mrežama, nije joj trebalo mnogo vremena da primete polemiku koja se ovim povodom razvila i da reaguje zahtevajući od proizvođača da "dokaže konzistenost proizvoda u pogledi kvaliteta i bezbednosti", navodi CarBuzz.
Iz kompanije Tesla, u odgovoru na bes koji se raširio društvenim mrežama, navode da je do zamene čipa došlo usled toga što je isporuka naprednijeg čipa od strane njihovih dobavljača izostala, te su zbog toga bili prinuđeni na to da ugrađuju stariju verziju, a da će svim kupcima kod kojih je došlo do ovih neslaganja, stariji čip biti zamenjen novim.
Kao otvoreno ostaje pitanje, da li bi kompanija Tesla preduzela ovaj korak da se kineski kupci nisu žalili.
(Telegraf.rs/T.T.)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Elektro-vozač
1. Ovo nije samo u Kini. 2. Tesla besplatno zamenjuje HW 2.0 i 2.5 sa 3.0 tako da to nije problem. 3. HW 3.0 je potreban samo onima koji žele i plate potpuno samostalnu vožnju, a ta opcija još nije prošla razvoj/testiranje i nije aktivirana tako da je niko, zapravo, zvanično nema. Razlog kašnjenja je već druga tema. Ja mislim da to nebi trebalo skoro da bude aktivirano čak i da mnogi misle da je spremno.
Podelite komentar