Istorija legendarne "trokrake zvezde" duga je ceo jedan vek i u sebi čuva skrivenu simboliku

 
  • 6

Nekoliko puta tokom istorije slavnog proizvođača iz Štutgarta njegov zaštitni znak je menjao izgled, ali je Mercedesova trokraka zvezda sa svakom svojom inkarnacijom opstajala i postajala sve jača

Neki proizvođači automobila menjaju svoj logo na svakih nekoliko godina pokušavajući da uspostave identitet brenda, dok drugi ostaju dosledni svom obeležju već decenijama. Jedan od zaštitnih znakova koji predstavlja kvalitet, inovaciju i u isto vreme tradiciju jeste trokraka zvezda kompanije Mercedes-Benz, koja ima zanimljivu istoriju.

Prvi automobil na benzinski pogon

Nastanak prvog automobila na benzinski pogon važno je poglavlje u istoriji prevoznih sredstava, jer je on promenio ceo svet i ljudima omogućio putovanje kakvo znamo danas. Karl Benc je bio jedan od vlasnika Mercedesa i konstruktor prvog motornog vozila 1885. godine, u okviru svoje kompanije Benz & Cie, koju je osnovao 1883. On je, međutim, oklevao da ga predstavi javnosti zbog straha od ludita, pripadnika radničkog pokreta koji su bili žestoki protivnici tehnologije koju su smatrali odgovornom za težak položaj radničke klase u kapitalizmu.

Tek kada je njegova žena Berta Benc preuzela inicijativu i odlučila da provoza njegov automobil od Manhajma do Pforchajma on je ugledao svetlost dana.

To putovanje ušlo je u istoriju, jer je njime svetu otkrivano da je automobilom moguće putovati na daleke destinacije. Kratka vožnja od 5. avgusta 1888. godine bila je začetak dugog putovanja ideje o revolucionarizaciji načina putovanja.

Ovo putovanje dovelo je stvaranja jednog od najpoznatijih brendova na svetu - Mercedes-Benza, koji i dan danas predstavlja jednog od najvećih proizvođača automobila na svetu i prvi izbor miliona ljudi koji žele da putuju u kvalitetnom luksuznom automobilu, piše InkBotDesign.

Početak nove ere

Vožnja Berte Benc privukla je pažnju celog sveta i doprinela publicitetu motornih vozila. Glavna konkurencija kompaniji Benz & Cie bila je kompanija Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), osnovana 1890, čiji je vlasnik bio Gotlib Dajmler. Obe kompanije proizvodile su automobile, a kada je Dajmler preminuo 1900. godine, glavni inženjer Vilhelm Majbah preuzeo je posao i doveo u kompaniju zaljubljenika u auto-trke Emila Elineka, koji mu je postao partner. Elinekova ćerka Mercedes, čije ime u prevodu sa španskog znači "gracioznost", bila je inspiracija za buduće ime brenda, piše TheNewsWheel.

Dajmlerovi sinovi Paul i Adolf setili su se fotografije sa razglednice iz 1872. godine koju je njihov otac poslao njihovoj majci, a na kojoj se vidi trokraka zvezda na mestu njihove kuće u Nemačkoj, uz objašnjenje da će jednog dana zvezda zasijati i nad njegovom fabrikom i doneti joj prosperitet.

DMG je tada ovu zvezdu iskoristio za logo kompanije i registrovao trokraku i četvorokraku zvezdu kao svoj zaštitni znak, iako je korišćena samo trokraka. U isto vreme Benz & Cie registrovali su svoj zaštitni znak: lovorov venac koji okružuje naziv kompanije.

Kada je došlo do spajanja kompanija 1926. godine, odlučili su da iskombinuju dva simbola, pa je lovorov venac neko vreme okruživao trokraku zvezdu. Kompanija je preimenovana u Daimler-Benz AG, a kasnije u Mercedes-Benz.

Mercedes Znak Printscreen: YouTube/Mercedes-Benz

Logo je u početku bio plave boje, ali je posle postao srebrn, nakon učešća na Gran Priju u Nirburgringu 1934. godine. Trokraka zvezda predstavlja težnju ovog proizvođača automobila da dominira zemljom, morem i vazduhom (tri tačke).

Spoj dve kompanije pokrenuo je eru luksuznih automobila, koji su kasnije postali simbol moći i bogatstva. Tokom Prvog i Drugog svestkog rata bili su u krizi zbog loše ekonomske situacije, ali su se uspešno izvukli iz obe krize i tokom pedesetih i šezdesetih godina 20. veka kompanija je postala jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu. Pod sloganom "Najbolje ili ništa" istisnula je konkurenciju i postala dominantana na tržištu luksuznih automobila.

Jačanje nemačke ekonomije i globalizacija, doprineli su daljem bržem razvoju kompanije i doveli do njenog širenja u svetu. Danas Mercedes prodaje svoje automobile u više od 200 zemalja sveta pod 12 različitih brendova.

Mercedes-Benz, logo Foto: Pixabay.com

Mercedes-Benz je najvredniji proizvođač luksuznih automobila na svetu, sa vrednošću brenda koja prelazi više od 50 milijardi američkih dolara. Ovaj brend je, prema proceni sajta Interbrand, osmi najvredniji brend na globalnom nivou.

Druge verzije simbola i teorije o skrivenom značenju

Prema jednoj legendi, veruje se da je trokraka zvezda zapravo ženska figura u krugu koja predstavlja ženu sa rukama podignutim ka nebu i raširenim nogama. Ovo verovanje nastalo je po analogiji sa ženskom figurom isklesanom u na prednjoj strani broda, koja je brod štitila. Tako i sada na proćelju Mercedesa ona pliva na kopnenom brodu i štiti vozača od nesreće.

Drugo verovanje je u vezi sa zloglasnim simbolom svastke, koja u ovom slučaju ima tri kraka i čiji krajevi se savijaju kako bi formirali krug.

U nekim kulturama ova zvezda simbolizuje želju da duhovnošću, ali je u ovom slučaju loše što je ograničena krugom, jer on sputava želju za duhovnim prosvetljenjem.

Video: Da li bi ste dali 40 hiljada evra za Bavarsku proizvodnju motora?

(Telegraf.rs/V.T./M.J.)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • the best or nothing

    22. mart 2020 | 00:15

    mercedes je ime cerke coveka koji je radio i pomogao na projektu 1900 godine preduzetnik emil jellinek.a znak je srecna zvezda lucky star zbog ujedinjenja tri firme

  • 2w34

    21. mart 2020 | 16:50

    Po cerci koja je preminula i zvala se Mercedes. A tri kraka predstavljaju vodni , kopneni i vazdusni saobracaj😉

  • Sremcica

    21. mart 2020 | 17:09

    Samo MERCEDESSSS

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA