Zašto automobil ima dva filtera za vazduh i koja je razlika između njih?
Motoru sa unutrašnjim sagorevanjem neophodan je kiseonik da bi mogao da radi. Zato vazduh koji dospeva u motor, prethodno mora da bude prečišćen od prašine, trunja, polena i drugih čestica koje mogu da oštetite unutrašnji sklop, odnosno delove pogonskog agragata.
Filtriranje vazduha koji tokom vožnje ulazi u kabinu vozila takođe je vrlo značajno za prijatnu vožnju, naročito na dužim putovanjima.
Filter za vazduh
Kod svakog automobila sa SUS motorom, funkciju prečišćavanja vazduha koji ulazi u agregat i meša se sa gorivom ima filter za vazduh. Smešten je u zatvorenom kućištu, obično iznad motora, odnosno ispod ili pored usisnika za vazduh. Kućište obezbeđuje da u motor ulazi isključivo vazduh oslobođen od svih štetnih čestica.
Da bi filter mogao efikasno da prečišćava vazduh, neophodno je vršiti njegovu zamenu u određenim intervalima. Ukoliko se stari i priljavi filter ne zameni, dolazi do zagušenja, odnosno slabijeg dotoka vazduha u motor. Tada smeša postaje gušća, što dovodi do povećanja potrošnje goriva i stvara dodatno opterećenje za motor i čitav pogonski sklop vozila.
Filter kabine
Druga vrsta filtera vazduha je filter kabine, koji se nalazi unutar sistema za prečišćavanje klima uređaja. Njegova uloga je da spreči ulazak prašine, polena i nečistoća u samu kabinu vozila. Ovaj filter, takođe, sprečava da izduvni gasovi dospeju u kabinu vozila i doprinosi tome da putnicima, pogotovu onima sklonijim alergijama, vožnja bude mnogo prijatnija.
Naravno, i ovaj filter vremenom može da se zapuši, pa je potrebno je izvršiti njegovu zamenu u propisanim intervalima. Ukoliko se ne zameni, kroz sistem klima uređaja, u kabini može da počne da se širi miris buđi, naročito tokom toplijih dana, što vožnju može da učini veoma neprijatnom.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.