Najnoviji "namršteni" Fića na struju košta kao Golf "osmica" GTI
Fiat tvrdi da je počeo sa praznim listom papira prilikom dizajniranja verzije 3.0 - iako model liči na svog prethodnika kao jaje jajetu
Na prvi pogled možda je ne deluje tako, ali to je zapravo to - potpuno novi Fiat 500. Iako izgled možda nije radikalno drugačiji, pogon sigurno jeste. To je zato što će ovaj model treće generacije biti dostupan samo kao potpuno električno vozilo.
Ali, pre toga treba reći za one koji još uvek žele benzinski pogon: druga generacija Fiata 500, koja ima i hibridnu asistenciju, ostaće u prodaji zajedno sa trećom generacijom još neko vreme. Koliko dugo to može trajati, teško je nagađati.
Fiat tvrdi da je počeo sa praznim listom papira prilikom dizajniranja verzije 3.0 - iako modeli liče kao jaje jajetu. Ipak, auto deluje malo namršteno, zar ne? Novi oblik haube ide iznad okruglih farova, i nastavlja se kao hromirana linija do sada uvučenih kvaka na vratima. "Lice" auta tako deluje "ozbiljnije", i kao da namiguje originalnom Fiatu 500.
Platforma električnog vozila je potpuno nova i znači da je model 500 sada 6 cm širi, 6 cm duži i ima dodatnih 2 cm između točkova. Takođe je zadržao istu veličinu prtljažnika kao i prethodna generacija. Baterija od 42kWh je povezanana električnim motorom od 117KS, koji ubrzava od 0 do 100kph za 9 sekundi, a maksimalna brzina mu je ograničena na 150kph.
Možda su najvažnije statistike za ovaj auto da postiže ubrzanje od 0 do 50km/h za 3,1 sekundu i ima impresivan domet od 300 kilometara (WLTP ciklus). Za poređenje, električna Honda će preći 220 kilometara, a Mini predlaže između 190 i 230km. Fiat će kao standard isporučiti i brzi punjač od 85 kV, tako da za pet minuta punjenja možete da pređete 50 kilometara ili da ga 35 minuta napunite do 80 odsto.
Model 500 ima tri načina vožnje - „Normal“, „Range“ i „Sherpa“. Zašto "Sherpa" (Šerpas)? Fiat u saopštenju navodi: „Poput himalajskog šerpasa, koji je zadužena za čitavu ekspediciju i vodi je do odredišta, ovaj način vožnje prilagođava različite parametre: maksimalnu brzinu, ograničenu na 80km/h; odziv gasa, kako bi se smanjila potrošnja energije; i deaktiviranje sistema za kontrolu klime i grejanja sedišta", piše Top Gear.
To svakako nije najčudnija stvar. Bićete uskoro upozoreni da prema zakonu EU sva električna vozila moraju da stvaraju neki oblik buke pri malim brzinama kako bi pešaci bili svesni njihovog prisustva. Većina njih ispušta zvuk kao neki svemirski brod, ali očigledno je da će 500 puštati muziku Nina Rota iz filma "Amarkord" kada se kreće oko 20km/h. Hoće li nas Fiat kupiti time?
U svakom slučaju, verzija koju vidite ne slikama je lansirano izdanje poznato pod nazivom „La Prima“. Iznenađujuće je da dolazi sa tehnologijom koja upotpunjava njenu posebnost - tu je novi sistem za zabavu sa 10,25-inčnim ekranom osetljivim na dodir i potpunom autonomijom nivoa 2 (može se voziti bez ruku). I da, kabriolet je, naravno.
A troškovi? U Italiji će La Prima kabriolet biti 37.900 evra...
Video: Sve se vozi, ali fića se voli
(Telegraf.rs/V.N./M.J.)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Zašto niko ne pravi lake automobile sa malom snagom i do 100km/h? Bili bi i jeftiniji.
Podelite komentar
Nemke
Lep je
Podelite komentar
Marko
Sto ne najgore, lepo su ga uradili
Podelite komentar