Koje su dobre, a koje loše strane električnih automobila?

 ≫ 
  • 13

Sve veći broj proizvođača se okreće proizvodnji električnih automobila, koji su, između ostalog, dobri zbog očuvanje životne sredine, za razliku od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ono što ponajviše oduševljava kupce je to što su ova vozila nečujna, piše Autoguru, koji je izdvojio dobre i loše strane automobila budućnosti.

Loše strane

1) Visoka cena

Električni automobili su veoma skupi, pa ako želite da učestvujete u očuvanju planete, morate imati pozamašnu svotu na bankovnom računu. U septembru 2019. godine najjeftiniji električni automobil koji je mogao da se kupi bio je Hyundai IONIQ, koji je koštao oko 30.000 evra, što mnogi kupci ne mogu da priušte. Iako će cene ovih automobila opadati kako njihova proizvodnja bude rasla, trenutno malo ko može da ih priušti.

2) Domet

Ono što je jedan od najvećih problema vlasnika električnih vozila jeste veća verovatnoća da će im se baterija potrošiti pre nego što stignu do stanice za punjenje ili do kuće. Stanice za punjenje električnih automobila još uvek se ne nalaze na svakom ćošku, pa se onima koji idu na duža putovanja automobil može isključiti na pola puta. Teslin Model X može da pređe 550 kilometara ako se do kraja napuni, ali za njega treba da izdvojite 190.000 dolara. Što se tiče Hyundai IONIQ, koji je četiri puta jeftiniji, on može da pređe 250 kilometara sa jednim punjenjem, što je sasvim pristojno za vožnju po gradu, ali ne biste smeli da se upuštate u duža putovanja sa njim.

3) Vreme punjenja

Da biste rezervoar do vrha napunili gorivom kod automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem potrebno vam je manje od pet minuta, dok punjenje baterije električnog vozila oduzima mnogo više vremena. Da biste do kraja napunili bateriju na stanici za punjenje treba da provedete čak pet sati pre nego što nastavite svoje putovanje.

Ako imate neki Teslin model i naiđete na Teslinu stanicu za punjenje, baterija može da ostane i na 100 odsto sat ili dva posle punjenja, u zavisnosti od modela koji vozite.

Tesla automobili, sangaj Foto: Tanjug/AP

4) Servisiranje i popravka

Posle nekoliko hiljada kilometara treba da odvezete auto na servisiranje, ali ko bi mogao da ga pregleda i popravi? Auto-mehaničari najčešće nisu dovoljno dobro osposobljeni da obave ovaj posao, pa je većina vlasnika električnih automobila organičena na servisiranje kod prodavca ili proizvođača.

Dobre strane

1) Ušteda

Prva prednost električnih vozila je to što vozeći ih uštedite mnogo novca, ne trošeći ga na gorivo i na održavanje. Servisiranje električnih automobila je jeftinije i doslednije, dok je punjenje čak tri puta jeftinije od sipanja goriva. Jedino na šta treba da obratite pažnju jeste doba dana, jer će u određenim vremenskim periodima električno punjenje biti jače.

2) Stabilnost u vožnji

Sva električna vozila kreću se zahvaljujući baterijama koje su veoma teške, ali koje, sa druge strane, doprinose niskom centru gravitacije automobila, jer su ravne i nalaze se ispod poda automobila. To je prednost jer na ovaj način smanjuju verovatnoću da će se vozilo prevrnuti u situacijama u kojima bi se lako prevrnula vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Fiat 500 Foto: Fiat

3) Tehnološka unapređenja

Kod električnih vozila postoji mogućnost tehnoloških unapređenja. Autonomna vozila sa sobom će doneti druge prednosti kao što su smanjenje zagušenja na putevima i manji broj nesreća, a vozači će imate veći broj sati za sebe umesto da ih provedu u vožnji.

4) Dobrobit za životnu sredinu

Električna vozila manje utiču na zagađenje životne sredine. Tokom njihove vožnje nema emitovanja štetnih gasova u okruženje, ali zato se oni oslobađaju u atmosferu prilikom proizvodnje njihovih delova, kao što su baterije, koje sadrže litijum i bakar. Ipak, pretpostavlja se da će se naći bolji način za pravljenje ovih materijala, a postoji i mogućnost za korišćenje obnovljive sunčeve energije za punjenje električnih automobila.

(Telegraf.rs/V.T.)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Uki

    7. mart 2020 | 18:20

    Sta je sa ukidanjem pdv-a i carine za hibridna i elektricna vozila kao i akcize za cng i tng?

  • Boki

    7. mart 2020 | 18:25

    Električni automobili nisu ekološki, nisu jeftini za vožnju i nisu stabilniji. I na benzin kada bi se ukinule sve takse i akcize vožnja bi bila jeftina. Rasipaju ogromnu količinu energije jer se javljaju veliki gubici pri transportu, skladištenju i pri utrošku struje. Ne vole svi ljudi automobil koji nema zvuk.

  • Zagondzija

    7. mart 2020 | 21:24

    Dok bude diselavozicu kad ukinu kupicu kobilu

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA