Renault Morphoz - električni SUV budućnosti kome sam vozač određuje dužinu
Kada je podešen za gradsku vožnju, njegovo međusosovinsko rastojanje se smanjuje, dok režim putovanja produžava međuosovninsko rastojanje
Renault Morphoz je električni koncept terenskog automobil koji se izdužuje i skuplja u zavisnosti od potreba vozača i putnika, kao terena na kojem se kreće.
Većina kupaca novog automobila želi da njihovo vozilo zauvek zadrži dimenzije koje ima neposredno posle izlaska iz fabričkog kruga. Koncept Renault Morphoz može se voziti u gradskom i režimu putovanja i upravo je to razlog promene dužine automobila.
Kada je podešen za gradsku vožnju, njegovo međusosovinsko rastojanje se smanjuje. Koncept u gradskom modu pokreće manja baterija. Režim putovanja produžava međuosovninsko rastojanje, pomera haubu napred do tačke A stuba, a zadnji deo vozila se ide nazad, kako bi stvorio veći prostor za prtljag.
Renault planira da Morphoz na dužim putovanjima koristi struju iz stanice za punjenje smeštenoj u podvozju automobila. Sistem koristi paket baterija snage od 50 kilovat-časova. Domet vozila u režimu putovanja premašuje 700 kilometara, piše Drive.
Automobil reaguje na pozdrav vozača, a komanda za promenu režima vožnje zadaje se i pokretom ruke. Deo enterijer izrađen je u jarko žutoj boji. Volan je neobičnog izgleda, a tu su i četiri konvencionalna sedišta koja se mogu rotirati.
Renault Morphoz nije autonomno vozilo, ali iz kompanije kažu da će imati treći stepen autonomije - kompjutersko upravljanje u najvećem broju slučajeva, ali pojedine operacije moraće da obavi vozač.
Kompanija ima smele vizije kada je reč o budućnosti električnih vozila, a koncept Morphoz nije samo plod bujne mašte dizajnera. CMF-EV platforma koju koristi Morphoz delo je kompanije Renault-Nissan Alliance i trebalo bi da postane osnova električnih automobila i koncepta Nissana.
Morphoz je još uvek koncept, pa ne treba očekivati da će se uskoro pojaviti na ulicama. Pojedini elementi dizajna naći će mesto u budućim vozilima Renaulta. Kompanija želi da kupcima ponudi sistem osvetljenja koji se nalazi na Morphozu, ali verovatno će proći decenije pre nego što dizajn Morphoza postane svakodnevica.
(Telegraf.rs/N.N.)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
kk
Kada ce autokompanije da shvate da ukoliko zele da prodaju svoje elektricne automobile, trebaju da odrade neki dizajn koji ne strci previse..
Podelite komentar