"Ludilo" na mlazni pogon: Ferrari Enzo od šperploče sa 18.000KS "leti" brzinom od 650km na sat
"Trebalo mi je ukupno 14 godina da napravim auto, jer sam postepeno morao da savladavam veštine koje su mi bile neophodne u tom procesu"
Potrošivši skoro deceniju i po svog života i oko 100.000 dolara Rajan Mekvin je napravio sopstvenu verziju Ferrarija Enzo i to, ni manje ni više nego, na mlazni pogon.
Mekvin je za The Drive rekao da su Google i YouTube bili njegovi najbolji prijatelji tokom dugogodišnjeg rada na stvaranju automobila nazvanog "Insanity" (ludilo).
- Trebalo mi je ukupno 14 godina da napravim auto, jer sam postepeno morao da savladavam veštine koje su mi bile neophodne u tom procesu - pojasnio je Mekvin.
Rezultati ove Mekvinove samouke aktivnosti govore sami za sebe, budući da je postao ponosni konstruktor i vlasnik "zverke" na mlazni pogon, sa motorom od čak 18.000 konjskih snaga, za koje su zaslužna dva Rolls-Royce Viper motora. Ovi motori, konstruisani tokom pedesetih godina prošlog veka, korišćeni su u brojnim eksperimentalnim letelicama britanske i američke avijacije.
- Pri punom iskorištenju, dvostruki Viper motor proizvodi 14.000 funti potiska (ekvivalentno sili potiska od 6.350kg odnosno čak 62.275 njutna) - navodi konstruktor.
Pri oblikovanju spoljašnjosti ovog nesvakidašnjeg automobila, Mekvin je primenio posebnu tehniku. Naime, poslužio se Ferrari Enzo igračkom na daljinski pogon koju je za početak rastavio na 26 pažljivo premerenih delova. Zatim je uz pomoć projektora uvećavao svaki komad i do 10 puta, kako bi po takvom kalupu izrezao panele od šperploče, koje je pre montaže punio ekstrudiranim polistirenom (stirodurom).
Mekvinov proračun kaže da bi automobil, kada u potpunosti bude naštimovan, mogao da razvije maksimalnu brzinu od oko 650km na sat.
Ipak, kada sebi postavite zadatak da napravite svojevrsno "čudovište" na četiri točka poput ovog, stvari ne idu baš sasvim glatko. Tako je, prilikom prve probe paljenja vozila otkazao jedan od dva anlasera koji su prouzrokovali "vreli start", a usled prevelikog udela goriva u komori za sagorevanje, što je značilo izradu ne samo novog anlasera, već i nove turbine.
Mekvin je optimista i pored poteškoća koje ga prate u ovom poslu, i veruje da će mašina tokom proleća moći da prođe prvu test vožnju, pri malim brzinama. Ukoliko test bude uspešan, vozilo će biti vraćeno u radionicu i podvrgnuto kompletnoj dijagnostici pre nego što, ovoga puta, bude testirano pri većim brzinama.
Planovi koje Mekvin ima sa ovom mašinom su učešće na trkama i na izložbama. I dok svoj dugogodišnji rad privodi kraju, Mekvin smatra da ga projekat finansijski nije previše izašao.
- Ako uzmete u obzir da je rezultat, Ferrari Enzo sa duplim mlaznim motorom od 18.000 konjskih snaga nastao u garaži, suma od nešto više od 90.000 dolara i nije tako velika – zaključio je on.
(Telegraf.rs/T.T.)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Luka
Losa kopija,bolje neku svoju varijantu da si napravio
Podelite komentar