Volvo razvija svoj auto na struju, ali i mnogo više do toga

 ≫ 
  • 0

Volvo postaje električan. Kao, uostalom, i svaki drugi proizvođač automobila. Usaglašavanje sa trendovima znači velike inicijative, smela obećanja i ogromna ulaganja.

Trenutno, baterijske pakete u Volvo hibridima proizvodi LG Chem. Kompanija je jedan od glavnih dobavljača za veliki broj proizvođača automobila, uključujući i Teslu. Ali, počevši od prvog električnog vozila kompanije - XC40 Recharge, Volvo preuzima kontrolu nad hardverom i softverom koji će napajati njen mali električni SUV.

Volvo XC40 Recharge Foto: Volvo

- Počevši od našeg prvog vozila na električni pogon, počinjemo da igramo drugačije. Pakovanje baterija postaje deo strukture vozila - kaže Ulrik Person, menadžer Volvovih električnih proizvoda. - Smatrali smo da je strateška odluka da preuzmemo vlasništvo nad komponentom!

Paket baterija je najskuplja komponenta električnih vozila. Za proizvođača automobila koji je svoj ugled izgradio na sigurnosti, najvažnije je da ga integrišu u kompaniju bez oslanjanja na treću stranu. XC40 je započeo kao vozilo na plin, a kompanija je morala da izvrši velike promene da bi ono bilo sigurno koliko i sam Volvo. To je značilo re-kreiranje prostora u ležištu motora, koji je zauzimao sada već nestali motor, stvaranjem nove šasije za električnu opremu koja je sada tamo smeštena.

Volvo XC40 Recharge Foto: Volvo

Ubuduće, elektrifikacija će postati veći deo ponude kompanije, a cilj im je da do 2025. godine 50 odsto ukupne globalne prodaje čine električna vozila sa baterijama. Da bi to postigli, neophodno je da se dopadnu vozačima koji su se navikli na Teslinu sposobnost da stalno ažuriraju svoja vozila i da, u nekim slučajevima, proširuju domet svojih automobila.

Kako bi to postigli, potrebno je da iskopiraju Teslu i rade na sopstvenom algoritmu baterije. Kao i Tesla, koristiće podatke koje dele kupci koji voze njihove automobile; na osnovu toga, proizvođač automobila će prilagoditi svoj softver kako bi učinio svoja vozila efikasnijim, a zatim će ažurirani softver primeniti na elektrifikovana Volvo vozila.

Volvo XC40 Recharge Foto: Volvo

Prošli su dani kada su vozila ostajala onakva kakva su sišla sa proizvodne trake. Tesla je promenio očekivanja ljudi, a da bi se takmičili sa njima u svetu električne energije, proizvođači automobila kao što je Volvo moraju da se prilagode. To ipak nije jeftino...

Volvo uložio je 60 miliona dolara u laboratoriju za baterije u svom sedištu u Geteborgu, Švedska. Ovde se vrše rigorozna testiranja paketa i modula. Prvi deo projekta je kompletiran sa 25 miliona dolara, drugi je trenutno u radnoj fazi. A ostavljena je mogućnost i za treći, ako bude potrebno.

Volvo XC40 Recharge Foto: Volvo

U laboratoriji, inženjeri Volvoa isprobavaju vrste baterija. Nabavljaju dve vrste baterija za svoja vozila. Za kinesko tržište, CATL snabdeva proizvođača automobila cilindričnim ćelijama kao što su one koje otkrivene Tesli, dok LG Chem isporučuje pakete za ostatak tržišta, piše CarAndDriver.

To je poduhvat koji bi trebalo da funkcioniše dobro u Evropi gde prodaja električnih vozila raste. Međutim, ovo bi moglo biti teško za prodaju u Sjedinjenim Državama, gde električna vozila i dalje čine neznatan deo ukupnog tržišta. Nešto od toga verovatno ima veze sa njihovom anksioznošću u vezi sa razdaljinama koje vozila mogu da pređu. Naravno, ne voze svi u proseku više od 300 kilometara dnevno, ali Amerikanci i dalje žele da to mogu urade podjednako lako kao u vozilu na benzin.

Volvo XC40 Recharge Foto: Volvo

Tesla tvrdi da je superiorni domet jedan od razloga što su njihovi automobili popularan izbor za mnoge koji žele da pređu na električnu energiju. I Volvo želi da stvori tako nešto. Kao i svi drugi na tržištu, oni kaskaju za Teslom, ali prave velike korake kojima će im se bar približiti.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA