
Pitanje koje nas uvek muči na Slaviji: Ko ima prvenstvo prolaza u kružnom toku?
Kružni tokovi predstavljaju ukrštanja više puteva od kojih ne zaziru samo vozači početnici. Oni često predstavljaju nedoumicu i za iskusnije vozače, gotovo svaki put kada se nađu na Slaviji ili nekom drugom većem kružnom toku.
Ali kao i sve ostalo u saobraćaju, i za kružne tokove postoje pravila koja traba poštovati i neće biti potrebe za strahom. Zato pogledajte ovu sliku pa razmislite i probajte da, za manje od jednog minua, odgovorite na pitanje:
Koji automobil, u situaciji na slici, ima pravo prvenstva u kružnom toku:
1. Crveni
2. Beli

Odgovor:
U situaciji na slici, prednost ima beli automobil. Beli se kreće uz obruč bliži centru i planira da nastavi dalje kretanje. Crveni automobil se kreće po spoljašnjem prstenu kruga i planira da se isključi iz kružnog toka skretanjem u desno.
Video: Srbi, naučite kako se vozi u kružnom toku
(Telegraf.rs)
Video: Na ovom Lenovo laptopu se ekran razvlači ovim pokretom ruke
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
balkanski špijun
U, ZOBS, ne postoji pravilo da onaj koji je u kruznom toku ima prednost, jer da takvo pravilo postoji, ne bi bilo potrebe postavljati obrnute trouglove na ulasku u kruzni tok... Znaci, kruzni tok se tretira kao i svaka rasrsnica i vazi pravilo desne strane, a da ne bi dolazilo do zagusenja kruznog toka, obicno se na svakom ulasku postavi znak, obrnuti trougao... U konkretnom primeru, prednost ima CRVENI auto!
Podelite komentar
V. M
Beli zato sto je vec u kruznom toku a crveni tek treba da se ukljuci
Podelite komentar
Stručnjak
U ovom slučaju crveni ima prednost, jer važi pravilo desne strane. Ne znam da li negde u Srbiji ima ovakav kružni tok na kojem nema obrnutog trougla pre uključenja. Praksa je da postoji trougao i Zato ima prednost onaj koji je već u kružnom toku. Inače svako uključenje u kružni tok posmatrajte kao nezavisnu raskrsnicu i sve isto važi kao i u običnoj raskrsnici. Najveći problem je što dobar procenat vozača misli da može iz položaja najbliže centru da preseče put ostalima i da se isključi.
Podelite komentar