Pitanje koje nas uvek muči na Slaviji: Ko ima prvenstvo prolaza u kružnom toku?
Kružni tokovi predstavljaju ukrštanja više puteva od kojih ne zaziru samo vozači početnici. Oni često predstavljaju nedoumicu i za iskusnije vozače, gotovo svaki put kada se nađu na Slaviji ili nekom drugom većem kružnom toku.
Ali kao i sve ostalo u saobraćaju, i za kružne tokove postoje pravila koja traba poštovati i neće biti potrebe za strahom. Zato pogledajte ovu sliku pa razmislite i probajte da, za manje od jednog minua, odgovorite na pitanje:
Koji automobil, u situaciji na slici, ima pravo prvenstva u kružnom toku:
1. Crveni
2. Beli
Odgovor:
U situaciji na slici, prednost ima beli automobil. Beli se kreće uz obruč bliži centru i planira da nastavi dalje kretanje. Crveni automobil se kreće po spoljašnjem prstenu kruga i planira da se isključi iz kružnog toka skretanjem u desno.
Video: Srbi, naučite kako se vozi u kružnom toku
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
balkanski špijun
U, ZOBS, ne postoji pravilo da onaj koji je u kruznom toku ima prednost, jer da takvo pravilo postoji, ne bi bilo potrebe postavljati obrnute trouglove na ulasku u kruzni tok... Znaci, kruzni tok se tretira kao i svaka rasrsnica i vazi pravilo desne strane, a da ne bi dolazilo do zagusenja kruznog toka, obicno se na svakom ulasku postavi znak, obrnuti trougao... U konkretnom primeru, prednost ima CRVENI auto!
Podelite komentar
V. M
Beli zato sto je vec u kruznom toku a crveni tek treba da se ukljuci
Podelite komentar
Stručnjak
U ovom slučaju crveni ima prednost, jer važi pravilo desne strane. Ne znam da li negde u Srbiji ima ovakav kružni tok na kojem nema obrnutog trougla pre uključenja. Praksa je da postoji trougao i Zato ima prednost onaj koji je već u kružnom toku. Inače svako uključenje u kružni tok posmatrajte kao nezavisnu raskrsnicu i sve isto važi kao i u običnoj raskrsnici. Najveći problem je što dobar procenat vozača misli da može iz položaja najbliže centru da preseče put ostalima i da se isključi.
Podelite komentar