Kako je jedan običan Tesla "na struju" posramio legendarni McLaren i Ferrari
Kompanija koja je u svetu automobilizma poznata po električnim vozilima, sve više privlači pažnju ljubitelja trkačkih četvorotočkaša. Rezultat test vožnje na popularnoj stazi u Japanu sugeriše da na Teslu treba ozbiljno računati kada je reč o brzini.
U centru pažnje ovih dana su performanse Teslinog Model 3, koji je krug na japanskoj stazi Cukuba obišao za 1 minut, 4 sekunde i 7 desetinki. Rezultat je impresivan, a dodatno dobija na značaju jer je svrstan među nekoliko najbržih krugova na ovoj stazi. Zvanični sajt kompanije Tesla navodi da je vreme koje je postavio Model 3 samo desetinku slabije od rezultata moćnog McLarena F1.
Treba napomenuti da se ne radio o automobilu iz Tesla serijske proizvodnje. Momci koji se bave nadogradnjom vozila iz firme Unplugged Performance izvršili su modifikacije na Modelu 3. Test vožnja u Japanu realizovana je na uličnim Michelin pneumaticima, pri temperaturi asfalta od 38 stepeni Celzijusa. Vreme postignuto u ovim ulovima govori da Model 3 zaslužuje poštovanje.
Unplugged Performance je Model 3 nadogradio trkačkim paketom Ascension R, što je vozilu pomoglo da postigne izvanredan rezultat.
Modifikacije uključuju karbonske sajtne, peraja difuzora i spotrski zadnji branik od istog materijala. Felne od 20 inča napravljene su od lagane legure, a najznačajnija promena u odnosu na standardne modele je Voltex carbon GT wing stabilizator. Dodatna poboljšanja izvršena su na oba trapa, a ubačene su karbonsko-keramičke kočnice. Dorađeni Model 3 ima trosmernu kontrolu proklizavanja i to na oba trapa.
Vlasnik automobila je Teslin inovator Erik Strejt, a na Cukubi ga je vozio japanski vozač Ken Negoro, piše Carbuzz.
Iako još uvek nije test vozač sa punim angažmanom, Negoro je pokazao zavidno znanje tokom vožnje 20 krugova. Svaki krug dugačak je 2,08 kilometara. Na Cukubi je prvi put vozio neki Teslin model i ostvario vreme koje je zasenilo rezultate Porsche 911 GT3, Ferrari F40 i Lamborghini Gallardo. Nissan GT-R Nismo je i dalje suvereni vladar Cukube sa vremenom kruga 1:00:03.
Negoro je ostvario sjajan rezultat, ali veruje da bi Model 3 postavio bolje vreme da je koristio polu-glatke gume novijeg datuma proizvodnje. Japanski vozač kaže da bi se pod pomenutim uslovom, približio magičnoj brojci od 1:01.
Uprkos značajnim modifikacijama Unplugged Performance, treba napomenuti da nije bilo nadogradnji koje povećavaju snagu motora. Brzina više nije iznenađenje kada je reč o električnim automobilima i već sada pokazuje koliko su brzi standardni modeli. Tehnologija svakodnevno napreduje i u bliskoj budućnosti treba očekivati još mnogo sjajnih modela koji na trkačkim stazama pokazuju zavidne karakteristike.
(Telegraf.rs/N.N.)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sibin
Dzabe sve kad ne grmi!!!!!
Podelite komentar
Ramzaj
O cemu ovi pricaju?? Ferari F40 je napravljen krajem 80ih sa, za to vreme, daleko najmoderniom tehnologijom, npr, to je prvi automobil na svetu sa upotrebom karbona, ali je za danasnje uslove to prava "antika", dovoljno je napomenuti da je koristio jos uvek klasican manuelni menjac!
Podelite komentar