Sve generacije na jednom mestu: Koji je M5 najbolji?
Nekadašnje zaštitno lice popularnih britanskih emisija o automobilizmu Top Gear i Fifth Gear Tif Nidl testirao je sve generacije kultne bavarske sportske limuzine BMW-a M5. U toku 36 godina, koliko je prošlo od prve M "petice" nastale 1984. godine, BMW je kostantno napredovao u razvoju svoje prepoznatljive limuzine, što je pratio snage motora, luksuza i cene.
Svoju priču i BMW-u M5, Tif i Pol, sa YouTube kanala Lovecars, započinju modelom E28. Prvi M pokreće redni šestocilindraš zapremine 3,5 litara, porekom iz aportskog BMW-a M1, koji u danas, posle tri ipo decenije pruža poseban osećaj za volanom. Automobil je lagan, a opremljen je za to vreme ne tako često prisutnom elektrikom i kožnim sedištima.
Sledeći E34 zadržao je nešto unapređeni motor iz prve generacije sa 300KS, a 1998. godine dolazi E39 M5 sa velikim V8 motorom i 400 konja. Taj model zadržao manuelni menjač.
E60 M5 iz 2005. godine dobija još dva cilindra, pa njegov V10 motor bio uparen sa SMG menjačem, koji se Tifu i Polu nije baš naročito svideo.
Na kraju su došli najmoderniji, F10 M5 iz 2011. i aktuelni F90 M5 predstavljen 2017. godine. Oba modela opremljena su tvin turbo V8 motorima zapremine 4,4 litra sa preko 500 (F10) i preko 600 (F90) konjskih snaga. Snaga ovih moćnih agregata na zadnje točkove se, po prvi put prenosi putem sedmostepenog menjača sa duplim kvačilo i osmostepenog autmatika.
Video: Bahati vozač napravio haos na Terazijama
(Telegraf.rs/Index)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Arkan
M5 e39 je najbolji ikada i ostace ! Vozio sam sve od e34 pa do f90.
Podelite komentar
DARKO 100%
Skupo je odrzavanje za njega
Podelite komentar
Hulk
BMW ne valja nijedan. Niti će.
Podelite komentar