Sve generacije na jednom mestu: Koji je M5 najbolji?
Nekadašnje zaštitno lice popularnih britanskih emisija o automobilizmu Top Gear i Fifth Gear Tif Nidl testirao je sve generacije kultne bavarske sportske limuzine BMW-a M5. U toku 36 godina, koliko je prošlo od prve M "petice" nastale 1984. godine, BMW je kostantno napredovao u razvoju svoje prepoznatljive limuzine, što je pratio snage motora, luksuza i cene.
Svoju priču i BMW-u M5, Tif i Pol, sa YouTube kanala Lovecars, započinju modelom E28. Prvi M pokreće redni šestocilindraš zapremine 3,5 litara, porekom iz aportskog BMW-a M1, koji u danas, posle tri ipo decenije pruža poseban osećaj za volanom. Automobil je lagan, a opremljen je za to vreme ne tako često prisutnom elektrikom i kožnim sedištima.
Sledeći E34 zadržao je nešto unapređeni motor iz prve generacije sa 300KS, a 1998. godine dolazi E39 M5 sa velikim V8 motorom i 400 konja. Taj model zadržao manuelni menjač.
E60 M5 iz 2005. godine dobija još dva cilindra, pa njegov V10 motor bio uparen sa SMG menjačem, koji se Tifu i Polu nije baš naročito svideo.
Na kraju su došli najmoderniji, F10 M5 iz 2011. i aktuelni F90 M5 predstavljen 2017. godine. Oba modela opremljena su tvin turbo V8 motorima zapremine 4,4 litra sa preko 500 (F10) i preko 600 (F90) konjskih snaga. Snaga ovih moćnih agregata na zadnje točkove se, po prvi put prenosi putem sedmostepenog menjača sa duplim kvačilo i osmostepenog autmatika.
Video: Bahati vozač napravio haos na Terazijama
(Telegraf.rs/Index)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Arkan
M5 e39 je najbolji ikada i ostace ! Vozio sam sve od e34 pa do f90.
Podelite komentar
DARKO 100%
Skupo je odrzavanje za njega
Podelite komentar
Hulk
BMW ne valja nijedan. Niti će.
Podelite komentar