Kako semafori komuniciraju sa automobilima?
Povezanost automobila i gradskog sistema pametnog saobraćaja, omogućava semaforima da komuniciraju sa vozilima, putem oblaka, u realnom vremenu, kao i sa ekranima na saobraćajnicama.
U projektu, koji razvija Seat u saradnji sa španskim Ministarstvom saobraćaja (DGT), gradskim vlastima Barselone i organizacijom (Electronic Traffic), ulicama katalonske prestonice voze se novi modeli Seata Leon opremljeni elektronskom saobraćajnom platformom V2I (Vehicle to Infrastructure) koja je povezana na gradsku saobraćajnu platformu DGT 3.0.
Svaki semafor koji je uključen u testiranje, automobilima šalje signal sa trenutnim statusom i informacijom o tome kada će se sledeći put promeniti svetlo. Kada automobil dobije tu informaciju, on je "interpretira" upozoravajući vozača na sledeći status trenutog stanja saobraćaja, koji se temelji na brzini vozila.
Kako to funkcioniše možete da vidite u videu.
Međutim, Seatovo odeljenje "Urban Mobility Concepts" navodi da sistem funkcioniše isključivo ako se vozači pridržavaju pravila o vožnji dozvoljenom brzinom. To znači da će vozači, ukoliko prebrzo voze, dobiti upozorenje da nemaju mogućnost da dobijaju pravoveremene informacije od semafora. Time vlasti žele da nateraju vozače da poštuju saobraćajne propise.
Sledeći stepen razvoja i testiranja sistema pametnog saobaćaja bi trebalo da omogući komunikaciju između samih automobila. Time bi automobili trebalo da između sebe dele informacije o stanju u saobraćaju sa drugim vozilima, što će vozačima omogućiti da unapred znaju da li nailaze na mesto neke nesreće, zastoja, radova na putu ili možda oštećene saobraćajnice.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ludilo
U Ča centar ne radi žuto crkla sijalica nema ko da zameni, a semafor samo piči u komunikaciji sa automobilima🤣🤣
Podelite komentar