Blokirano ukucavanje broja motora - vozači ogorčeni
"Dobio sam potvrdu proizvođača, MUP je obavio forenzički pregled i upućen sam na utiskivanje novog broja motora. Medutim, od 20. januara niko u Srbiji to ne radi"
Vozači u Srbiji suočili su se sa još jednim problemom - nigde ne mogu da ukucaju broj motora, ukoliko se na tehničkom utvrdi da nije dovoljno vidljiv, što je uslov za registraciju automobila.
Naime, od jula prošle godine na snazi je „Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka“ (ukucavanje broja motora ili šasije). To je pravilnik koji reguliše situaciju kada na vozilu ne može da se pročita broj motora ili broj šasije (VIN).
Sajtu Polovni automobili javio se korisnik koji je, kako kaže, ispunio sve uslove da mu bude upisan novi broj motora, ali da nema ko to da mu uradi.
„Auto je 2002. godište i već 14 godina je registrovan u Srbiji. Na tehničkom pregledu je utvrđeno da je broj motora nečitak. Dobio sam potvrdu proizvođača, MUP je obavio forenzički pregled i upućen sam na utiskivanje novog broja motora. Medutim, od 20. januara niko u Srbiji to ne radi.“
U čemu je konkretno problem?
Trenutno niko u Srbiji ne radi ukucavanje broja motora ili šasije. To znači da ako dođete na tehnički pregled i utvrdi se da broj motora nije dovoljno čitljiv, bukvalno možete da parkirate auto i da čekate da se situacija razreši.
Kada je nastao problem?
Problem je nastao 18. januara, pošto su tada istekla stara ovlašćenja za utiskivanje broja motora i šasije.
Kako je nastao problem?
MUP nije napravio izmene u problematičnom Pravilniku o utiskivanju identifikacionih oznaka, odnosno otklonio nelogičnosti.
Nećemo ulaziti u detalje, mada je izgleda problem u tome što identifikaciona oznaka, odnosno broj šasije ili VIN, mora da bude utisnuta tako da bude minimalne dubine 1 milimetar. Lim savremenih automobila je suviše tanak za ukucavanje oznaka ove dubine.
Stoga pravna lica (npr. tehnički pregledi) koja su se do sada bavila utiskivanjem broja motora i šasije nisu podnela zahtev za dobijanje novih ovlašćenja. Čekaju izmene Pravilnika.
Rešenje je obećano sredinom prošle godine
Iz MUP-a su krajem septembra prošle godine obećali da će Pravilnik biti izmenjen. Između ostalog, trebalo je i da bude dozvoljeno naknadno ukucavanje brojeva za polovne automobile iz uvoza.
Ima li rešenja na vidiku?
Poslali smo 29. januara pitanje MUP-u u vezi ovog problema. Čim dobijemo odgovor, objavićemo ga.
Šta da rade oni koji su na tehničkom poslali na ukucavanje broja?
Ništa. Mogu samo da čekaju da se izmeni Pravilnik, pa da zatim tehnički pregledi prođu proceduru, nabave opremu i počnu da obavljaju ukucavanje brojeva.
(Telegraf.rs/Polovni automobili)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sima
To što traže broj motora je čista glupost. To je agregat i on je zamenjiv kao i svaki drugi deo. I naravno to se traži samo kod nas.
Podelite komentar
Zagondzija
Ko jos gleda boj motora motor u celoj evropi se smatra kao rrzervni deo, gde kraj nasim glupostima
Podelite komentar
Naša posla
Na Fiatovim motorima se več posle pet godina broj ne vidi. Na stranu to što se broj motora traži samo u Srbiji. Ko je to smislio mozak imao nije.
Podelite komentar