Stigao naslednik: Predstavljena četvrta generacija Seatovog "golfa"
Nakon osam godina provedenih na tržištu, treća generacija modela Seat Leon odlazi u „penziju“, a na scenu stupa njegov naslednik, baziran na MQB platformi, na kojoj se nalazi i VW Golf VIII, kao i Škoda Octavia i Audi 3.
Ono što je interesantno naglasiti jeste da je novi Leon predstavljen istovremeno, kako u hečbek, tako i u karavan verziji, dok se u dogledno vreme očekuje i sportski Cupra Leon model, sada već zasebnog brenda Cupra.
Baš kao što je slučaj kod većine vozila Volkswagen grupacije, i novi Leon predstavlja evoluciju u odnosu na prethodnika, ali gotovo nijedan element karoserije nije „pozajmljen“ od starog Leona.
U odnosu na prethodnika, novi Leon je za 17 milimetara širi, ali i 3 mm niži, dok je dužina narasla za primetnih 86 milimetara, a međuosovinsko rastojanje povećano za 50 mm.
Prednji deo je sada u skladu sa korporativnim dizajnom koji je započet predstavljanjem Tarraco SUV modela, dok je najveće promene pretrpela „zadnjica“, koju sada odlikuje velika „svetlosna traka“ preko vrata prtljažnika, koja povezuje glavne svetlosne grupe.
Kao što se i očekivalo, pogonske jedinice su već poznate iz drugih modela VW grupacije, pre svega Golfa i Octavije, a osnovni motor jeste 1,0-litarski TSI trocilindraš od 110 konjskih snaga, koji je „uparen“ sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok u tzv. mild-hybrid verziji, stiže DSG transmisija.
Tu je i 1,5-litarski TSI četvorocilindraš od 130 i 150 „konja“, a kupcima se nudi i snažni 2,0-litarski TSI od 190 konjskih snaga koji stiže sa 7-stepenim DSG menjačem. Kada je reč o dizelima, za sada je dostupan 2.0 TDI od 115 i 150 konjskih snaga.
Uz klasične pogonske jedinice, SEAT je ponudio i Leon eHybrid, kojeg pokreće 1,4-litarski turbo benzinac uparen sa elektromotorom, kojeg snabdevaju baterije kapaciteta 13 kWh. U kombinaciji sa 6-stepenim DSG menjačem, ova verzija oslobađa 204 KS, a ima autonomiju od 60 km u čisto električnom režimu vožnje.
Enterijer je obogaćen novim informacionim tehnologijama, tačnije, tu je sada displej osetljiv na dodir, dijagonale 10 inča, dok se ispred vozača, u višim paketima opreme, nalazi digitalna instrumentacija, dijagonale 10,25“.
Svoj prvi javni nastup, novi SEAT Leon imaće na Salonu automobila u Ženevi, početkom marta ove godine.
(Telegraf.rs/Đorđe Pavićević/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Qre
Lepši od golfa a i cena će biti manja. Golf će i u desetoj generaciji izgledati strogo kao vojnik gestapoa.
Podelite komentar
ToZa
Extra! Nadam se da uskoro stiže kod nas i da će biti jeftiniji od fau-vea!
Podelite komentar