Šta se dešava sa automobilima kada "odvoze svoje"?
Uz neosporne dokaze da klimatske promene postoje i da globalne emisije štetnih gasova još nisu dostigle svoj vrhunac, krajnje je vreme da počne da se radi na smanjenju emisija ugljen-dioksida (CO2).
Određeni broj kompanija se uhvatio u koštac sa izazovom smanjenja emisije ugljen-dioksida na nulu, ali činjenica je da industrija više nema izbora.
Svi moraju time da se pozabave, jer je u suptrotnom budućnost dovedena u pitanje. To je jedini način da nastavimo napred!
Šta je to što proizvođači automobila preduzimaju kako bismo napravili korak napred ka čistijoj budućnosti?
Proizvodni pogoni
Teška industrija koristi mnogo energije i resursa. Toyota i Volvo su se pridružili Renou u izazovu "Proizvodni pogoni sa nula emisije". Cilj je da automobilski proizvodni pogoni polako postanu središte nulte emisije i ove kompanije se odlučne u svojoj odluci da to dostignu.
Neke uobičajene oblasti od značaja su smanjenje upotrebe energije proizvođača, smanjenje emisija u novim vozilima i smanjenje upotrebe neobnovljivih resursa.
Resursi su u prošlosti pravljeni od neobnovljivih izvora. Sadašnji cilj je da se koriste obnovljivi ili reciklirani materijali, kad god je to moguće. Bitno je da taj materijal može ponovo da se koristi nakon što automobil završi svoj životni vek - prenosi AutoGuru.
Reciklirani materijali
Nissan, Toyota, Subaru, BMW i Ford koriste reciklirane materijale za svoje automobile. Sjajno je videti da se velike automobilske kompanije trude da pronađu genijalne i inovativne načine da plastični otpad pretvore u materijale vrhunskog kvaliteta.Oni kreiraju proizvode koji se mogu staviti u ili na automobil.
Ove inovacije u procesu proizvodnje eleminišu plastiku za jednokratnu upotrebu. Kompanija Ford na svoje automobile iskoristi preko 1.2 milijarde recikliranih boca godišnje. Ne reciklira se samo plastika, već i obnovljiva biljna vlakna koja se koriste kao zamena za neobnovljive materijale. Sekundarni proizvodi od šećerne trske i biljke agave se koriste kao izvor za proizvodnju bioplastike. I predmeti poput delova iz starih električnih uređaja se mogu ponovo upotrebiti i prilagoditi za upotrebu u automobilu.
Na kojim delovima automobila se koriste reciklirani materijali?
Korišćenje recikliranog materijala na nestrukturnim komponenatama smanjuju težinu celog vozila. Proizvođači traže načine da smanje količinu otpadnog metala koji ostaje. Neiskorišteni lim koji se pre bacao, sada se skuplja i reciklira, i od njega se prave novi paneli.
Recikliran materijal se koristi na više delova automobila:
- Štitnik motora,
- Kućište čistača vazduha,
- Ventilatori motora i njihova kućišta,
- Obloga luka na točkovima,
- Materijal i jastuci za sedišta,
- Zvučna izolacija ispod haube
- Kontrolna tabla i centralna konzola,
- Unutrašnji delovi vrata,
- Tepisi i patosnice,
- Ventili za temperaturu klima uređaja,
- Rezervoar od ugljeničnih vlakana.
Kraj života
U prošlosti kad bi automobili završili svoj vozački vek, većina materijala nije mogla da se razdvoji, poporavi i reciklira. Danas se razvijaju nove strategije kako bi se komponente lakše razdvajale i ponovo koristile. Korišćene komponente više ne idu na otpad nego se iznova recikliraju.
(Telegraf.rs/K.B.)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.