Koliko brzina utiče na smrtni ishod u saobraćajnim nesrećama?
Broj poginulih veći je na deonicama na kojima nema ograničenja brzine, a to su delovi auto-puteva koji u Nemačkoj čine 70 odsto ukupne mreže tih saobraćajnica.
U toj zemlji vode se napredna istraživanja saobraćaja, a Državni zavod za statistiku je objavio podatke o tome koliko brzina neprilagođena uslovima na putu zaista utiče na saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom.
Zavod je pažljivo analizirao podatke svih službi koje su uključene u analizu saobraćajnih nesreća i došao je do sledećih saznanja:
- na delovima auto-puteva na kojima nema ograničenja brzine smrtno je stradalo 135 ljudi (od ukupno 301 poginulog) zbog brzine neprilagođene uslovima na putu (45 odsto),
- na deonicama gde postoji ograničenje brzine, poginula je 61 osoba od ukupno 123 žrtve (50 odsto).
Broj poginulih veći je na deonicama na kojima nema ograničenja brzine, ali ti delovi auto-puteva čine ukupno 70 odsto ukupne putne mreže, pa se ne može izvesti statistički zaključak o njihovoj većoj opasnosti.
Nemački Zavod za statistiku, kao drugi važan uzrok saobraćajnih nesreća na auto-putevima navodi neodržavanje razmaka između vozila. Podaci se odnose na statistiku za 2018. godinu.
(Telegraf.rs/AutoPress)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gsi
Dovoljno da neostanes ziv!
Podelite komentar