"Uraganski okret": Novi GMC-ov terenac u stanju je da izvede što ni jedan pre njega nije mogao

 
 ≫ 
  • 0

"Uraganski okret" se aktivira kada računar shvati da je vozač namerno isključio kontrolu stabilnosti ili snažno okrenuo volan u stranu i nagazio papučicu gasa

Američki proizvođač električnih automobila Rivian nedavno je fascinirao javnost sposobnošću svog pikapa R1T da u mestu izvede okret od 360 stepeni. Točkovi na levoj strani vozila okreću se u suprotnom smeru od onih na desnoj, što tom kamionetu omogućava da se okrene kao tenk. Sada je General Motors (GMC) istu mogućnost pružio vlasnicima svog novog modela velikog terenca Yukon za 2021. godinu. Ovaj manevar su u GMC-u nazvali "uraganski okret".

2021 GMC Yukon Foto: GMC

Postoji nekoliko ključnih razlika između GMC-ovog modela i automobila koji proizvodi Rivian. Rivian pokreću četiri različita elektromotora, koja se koriste se za pogon svakog pojednačnog od četiri točka. Točkovi omogućavaju da se vozilo zaista okreće oko centralne ose sa niskim koeficijentom trenja guma. GMC Yukon, međutim, pokreće jedan moćni V8 motor sa pogonom na zadnje ili na sva četiri točka.

Kako se Yukon okreće u mestu?

Inženjeri GMC-a su, za Motortrend, objasnili da se "uraganski okret" aktivira kada računar shvati da je vozač namerno isključio kontrolu stabilnosti ili snažno okrenuo volan u stranu i nagazio papučicu gasa.

Kada se vozilo nalazi na klizavoj podlozi, kao što je sneg ili asfalt prekriven peskom, sistem uspostavlja kontrolu nad kočnicama i to posebno na strani ka kojoj se vozilo kreće (kada ide desno, reguliše rad desnih kočnica i obrnuto). Tako podstiče "neku vrstu kružnog kretanja".

2021 GMC Yukon Foto: GMC

Yukon se, u takvim uslovima okreće oko prednje osovine. Kada vozač drži nogu na papučici gasa, vozilo sužava radijus kružnog kretanja do trenutka kada počinje da se okreće oko svoje centralne ose, slično Rivianu.

 "Tropska oluja" protiv "ciklona"

Novi Yukon odlikuje pogon na sva četiri točka, sa maštovitim rešenjem kočionih diskova i elektronskom kontrolom proklizavanja zadnjeg diferencijala. Time se obrtni momenat motora usmerava između zadnjih točkova, kako bi se omogućila potpuna kontrola vozila i izvelo okretanje u mestu.

Takvi pokreti izgledaju kao "tropska oluja" u poređenju sa "ciklonom" koji nastaje kada se Rivian sa sva četiri elektromotora okreće u mestu. Ipak, GMC zaslužuje pohvale za ovo rešenje, budući da je uspeo da stvori efekat "uraganskog okreta" uz pomoć standardnog V8 motora i modernizovanog pogona na sva četiri točka.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA