Došao je kraj dremanju za volanom!

 
 ≫ 
  • 4

Novi bezbednosni sistem pomagaće vozačima da ostanu budni tokom vožnje

Dok vozite automobil, svaki gubitak pažnje može biti apsolutno poguban!

Ometanja koja su proizvod upotrebe mobilnih telefona, cigareta, muzike ili hrane - uzročnici  su i do 30 odsto saobraćajnih nesreća na putevima, dok se 20 odsto nesreća pripisuje umoru kao uzročniku, navodi se u izveštaju Evropske komisije. Zbog toga će do 2022. godine nove bezbednosne tehnologije postati obavezne u svim novim evropskim vozilima.

Bosch, poznata nemačka kompanija za inženjering i tehnologiju, pozicionirala se kao glavni dobavljač ove tehnologije, objavivši u decembru da je razvila sistem za praćenje unutrašnjosti vozila koji otkriva uspavane i rastrojene vozače.

Tehnologija koja će početi da se ugrađuje u vozila 2022. godine, koristi kamere i veštačku inteligenciju kako bi otkrila kada su očni kapci vozača postali „teški“ ili kada vozač gleda u telefon ili se okreće ka nekome od putnika.

automobil  vožnja, sat, vreme, upozorenje, sunce, volan, odmor, par Foto-ilustracija: Shutterstock

Algoritam je podešen da koristi snimke stvarnih situacija u vožnji i donosi procenu umora vozača u zavisnosti od položaja njegovih kapaka i brzine treptaja oka.

„Na osnovu ovih parametara može se prepoznati ako ste umorni“ - kaže za CNN Anet Fišer, promoterka Boschovog novog sistema praćenja.

Tada sistem može upozoriti vozače, preporučiti pauzu ako ustanovi umor ili čak reagovati smanjenjem brzine vozila. Oblik upozorenja, bilo da je to zvuk, svetlo, usporavanje ili čak volan koji vibrira - zavisiće od želja proizvođača automobila, jer će sistem biti prilagođen njihovom brendu kao i potrošačima.

Vožnja, čovek za volanom Printskrin: YouTube/TACVictoria

Spasavanje života

Saobraćajne nesreće širom sveta uzročnik su preko milion izgubljenih ljudskih života svake godine, navodi se u izveštaju Svetske zdravstvene organizacije za 2018. godinu. Upotreba telefona, bilo da je u rukama ili ne, povećava rizik od sudara četiri puta, dok slanje tekstualnih poruka povećava rizik i do 23 puta.

„Umor je posebna tema za one kojima je vožnja deo profesionalnih obaveza“, kaže Džošua Haris, direktor kampanje za bezbednost na putevima u Velikoj Britaniji.

„Ovi vozači često su za volanom duži vremenski period, a neretko upavljaju i masivnim vozilima koja mogu prouzrokovati veliku štetu u slučaju sudara. Tehnologija igra važnu ulogu u težnjama da se postigne bezbednost na putevima i pozdravljamo razvoj sistema koji poboljšavaju bezbednost“, kaže on.

Spavanje u kolima, dremanje, auto, automobil, san, vozač Foto - Ilustracija: Profimedia

Dadli Kurtis, menadžer za komunikacije pri Evropskom savetu za bezbednost saobraćaja, slaže se da će ovi sistemi dugoročno doprineti značajnom smanjenju broja saobraćajnih nesreća.

„Ali, proći će dosta vremena dok sva vozila dobiju ovu tehnologiju“, upozorava on. „U međuvremenu, taj problem moramo rešavati i iz drugih uglova. Na primer, iako u Evropi postoje ograničenja u broju dozvoljenih sati provedenih za volanom, trebalo bi strože sprovoditi i regulisati ta ograničenja.

Sa druge strane, postoji opasnost i da će se vozači previše oslanjati na te sisteme.

„Vozači i dalje moraju da preuzmu odgovornost za potpunu budnost i koncentraciju tokom vožnje, čak i ako su svi ovi sistemi ugrađeni u njihova vozila“, kaže Kurtis.

Volan, Kola, Auto Foto: Pixabay.com

Problemi sa privatnošću

Dodatna briga jeste privatnost, jer sistemi za nadzor vozača zasnovani na kamerama prikupljaju veliku količinu ličnih podataka o vozaču i putnicima.

Prema Boschu, podatke koje je prikupio njihov sistem procenjivaće samo softver u samom automobilu, i oni neće biti sačuvani niti prosleđeni Boschu ili trećim licima.

Anet Fišer dodaje da, ako proizvođač automobila želi da prikupi bilo kakve podatke od vozača, prvo mora da dobije saglasnost.

Kurtis smatra da je transparentnost ključna za poverenje kod korisnika. On podstiče proizvođače automobila da jasno objasne kako tehnologija funkcioniše, kako se podaci koriste i koliko dugo se čuvaju.

„Ako vam to može spasiti život i živote drugih ljudi, svaki takav sistem trebalo bi da bude dobro prihvaćen“, zaključio je Fišer.

Video: Zaspao je za volanom i ubio nekog, a nije znao da ima bolest zbog koje nevini ljudi postaju ubice

(G.S.)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • markan

    30. decembar 2019 | 06:02

    uvesti test obavezno ja kad vozim vise od 3 sata pocne da mi se drema pa primenjujem odbrambene tehnike jedem cokoladu pijem koka kolu drzim vodu u ustima i vucem se za desno uvoo i tako prezivim

  • Smederevac

    30. decembar 2019 | 12:29

    Ja kad krenem na posao u 4:30 ja hvala bogu udjem u moj auto... Ne vidim nista. Mozda mi taj senzor skuva kafu? Ali nema veze, nasi ce da se dosete i da ga za*ebu nekako.

  • Boki

    30. decembar 2019 | 00:30

    Svaki uređaj koji može usporiti ili zaustaviti auto je samo još jedna stvar koja te može ostaviti na putu zbog kvara...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA