Preminuo Ferdinand Pih, otac Bugatti Veyrona i Porschea 917

 ≫ 
  • 0

Kao unuk Ferdinanda Porschea, on je definitivno bio predodređene da krene porodičnim stopama, ali uprkos tome, malo ko može da ospori sve neverovatne stvari koje je postigao.

Njegova karijera započela je 1952. godine u Volkswagenu gde je bio praktikant pri izgradnji motora, pre nego što je poslat u internat u Švajcarskoj.

Naoružan mastersom iz inženjerstva, 1963. godine pridružuje se Posrcheu i počinje rad na 911 putnom automobilu.

Svega tri godine kasnije dobija unapređenje i počinje da vodi Porscheovo eksperimentalno odeljenje. Ovo je pozicija koju je držao narednih 5 godina. Tokom ovog perioda, kompanija je predstavila veliki broj uspešnih sportskih automobila, a kulminacija njegovog rada bio je Porsche 917.

Ali promena u pravilima kompanije sklonila je članove Porsche porodice sa upravljačkih pozicija, što je nateralo Piha da pređe u Audi.

Audi RS 6 Avant vs. 2020 Mercedes-AMG E 63 S Wagon Foto: Shutterstock

Tamo je dobio ulogu tehničkog direktora i zadatak da nadgleda razvoj pogona na svim točkovima - koji i danas predstavlja sinonim za brend.

Pih 1993. godine postao izvršni direktor u Volkswagenu, kompaniji koja je bila vlasnik Audija, Seata i Skode. Ali vrlo brzo ovom spisku dodao je Lamborghini, Bentleys i Bugatti.

Tokom svoje vladavine postao je poznat po tome što su njegova vozila na prvo mesto stavljala inženjersko umeće, a ne cenu.

Malo ko je imao priliku da vozi Audi A2 ili Volkswagen Phaeton, a još manje ljudi se našlo za volanom Bugatti Veyrona ilimodela VW XL1. Ali svaki od ovih automobila napravljen je kako bi se zadovoljila neka Pihova želja.

Uprkos izgradnji ovih skupih modela, Pih je ima veliku podršku u kompaniji, čak i kada je napustio bord direktora 2002. godine.

Čak i u penziji Pih je vukao određene konce. Mnogi ga krive za izbacivanje nekoliko izvršnih direktora iz Porschea i VAG-a, ali i za kupovinu Porschea, nakon što je njegova kupovina Volkswagena propala.

VIDEO: Ako hoćete da vozite prvog Porschea spremite minimum 18 miliona evra

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA