10 sportskih automobila za koje su svi zaboravili da postoje
Automobili vremenom dolaze i odlaze. Ne samo da na ulicama ima milion automobila, već se svakog dana proizvode novi modeli.
U svom ovom haosu, potpuno je prirodno da neki modeli jednostavno izblede iz našeg sećanja.
A to se upravo desilo ovim sportskim modelima.
Hyundai Tiburon
Prvi model proizveden je 1996. godine i bio je instant promašaj. Hyundai je sve do 2003. godine očajnički pokušavao da napravi sportski automobil koji će zainteresovati kupce.
I to je uspeo sa drugom generacijom modela Tiburon koji je bio veći, imao novi dizajn i V6 motor.
Ipak, javnost je relativno kratko bila fascinirana ovim modelom, i Tiburon je nestao u automobilskoj istoriji.
Ariel Atom
Na prvi pogled sigurno ćete pomisliti - kako neko može da zaboravi ovakav automobil?
Ariel Atom je bez problema mogao da se vozi po putu, i to poptuno legalno, uprkos V8 motoru sa 500 konjskih snaga.
Dizajn je nastao kao studentski projekat na Koventri univerzitetu koji je ujedno i finansirao izradu prvih modela 1996. godine.
Ipak, nijedna normalna porodica ne bi kupila ovaj model, i zato je pao u zaborav.
Buick Reatta
I nije previše čudno što se ovja model nalazi na listi zaboravljenih sportskih automobila.
Reata je imala prednji motor, pogon na prednjim točkovima - što definitivno nije davalo prioritet performansama.
Jedina impresivna stvar u vezi sa ovim modelom bila je tabla sa ekranom osetljivim na dodir - što definitivno niko nije očekivao u 1988. godini.
Pritom, automobil nije imao vazdušne jastuke i dolazio je minimalno opremljen.
Porsche 944
Nemački proizvođal je 1982. godine predstavio Porsche 944 koji je bio baziran na ranijim 942 modelima.
Imao je prednji motor i pogon na zadnjim točkovim a proizvođen je kao kupe i kabriolet.
Ali, za razliku od drugih automobila na ovoj listi, 944 nije zaboravljen zbog manjka interesovanja, već sabotaže jer je sam Porsche odlučio da ga više ne proizvodi, već zameni modelom 968.
Lexus SC300
Ovaj model imao je potencijal da bude nešto veliko.
Ali kao što je to bio slučaj sa modelom Porsche 944, određene odluke lexusa dovele su do njegove propasti.
Lexus je u junu 1991. godine predstavio SC400, a u julu 1992. SC300 - verziju modela SC400 sa manjim motorom.
Usled velike popularnosti koju je SC400 imao, SC300 nikada nije dobio dovoljno prostora da postane popularan sportski auto.
Volvo P1800
Proizvodnja ovog modela počela je 1961. godine, a završila se 21 godinu kasnije.
Ovaj model se čak pojavio i čuvenoj seriji "Svetac", ali to nije bilo dovoljno da stekne masovnu popularnost jer je Volvo odlučio da promeni svoj imidž u proizvođača porodičnih automobila.
Opel GT
Ako ste se ikada pitali kako izgleda kriza identiteta, onda je Opel GT savršen primer.
Ovaj model sličan Corvetti bio je pravljen u Francuskoj i imao je motor sa 4 cilindra, umesto tradicionalnog V8.
Uprkos klasičnom izgledu i sportskom doživljaju, Opel GT nije uspeo da ostavi trajan utisak.
Honda S2000
Ovaj model definisao je Hondu tokom 2000-ih godina. Ali danas ga se gotovo niko ne seća.
Kako bi proslavila 50 godina postojanja, Honda je 1999. godine lansirala S2000.
Međutim, tokom vremena, S2000 je jednostavno izgubio pažnju ljudi, dok je Civic polako počeo da se probija.
Zapravo, Civic je i dalje jedan od najpopularnijih modela, dok je S2000 ostao samo mala mrlja na radaru mnogih.
Saleen S7
U pitanju je zaista impresivan inženjerski podvig, ali će vam uskoro postati jasno zašto niko nije čuo za ovaj model.
Saleen je rođen u tjuning radionici Mustanga.
Ovaj ručno pravljeni automobil više je bio hobi nego poslovna ideja.
S7 pogoni Ford Windsor 427 koji može da proizvede 550 konjskih snaga.
Ali, da nije bio pravljen od ostatak u radionici, ovaj auto bi ostao urezan u naše pamćenje barem još jedan vek.
Ferrari F430 Spider
Ferrari je ovaj model predstavio 2005. godine.
F430 Spider može da isporuči 503 konjske snage uz pomoć 4.3-litarskog V8 motora, i zaista je impresivan auto.
Dva razloga za njegov nestanak su izuzetno visoka cena i predstavljanje novog modela svake godine.
Sa cenom od 180.000 evra, malo ko se zainteresovao za ovaj model, a predstavljanje još uzbudljivih automobila svake godine nikako nije pomoglo.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
goofy
Reći da je Honda S2000 auto kog se niko ne seća je najveća glupost koju sam u poslednje vreme pročitao. Sjajni skoro pa kultni auto koji i danas drži jako visoku cenu i malo ih je na prodaju iako ih nije malo prodato dok je pravljen.
Podelite komentar
miconi
Kako mislite Honda S2000 nestalaPa ima je na svakom coskuLjudi ih sredjuju,a cena za modele sa 70-80.000km nije ispod $20.000
Podelite komentar
Раднаскела
Порше, Хонда и Опел су спортске легенде и никако заборављени. Волво је познати класик. Боље да сте ставили нпр. Матру Багеру и Мурену, Вентури, Рено Алпину а310, Маркос, ТВР итд, о тим моделима већина никад није ништа чула.
Podelite komentar