Volkswagen prestaje da proizvodi svoj najpopularniji model

 
 ≫ 
  • 0

Legendarna Buba ide u zasluženu penziju

Nemački Volkswagen ove nedelje obustavlja proizvodnju poslednje verzije čuvenog modela Bube (Beetle) u svojoj fabrici u gradu Puebla u Meksiku.

To će označiti kraj puta za vozilo koje je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje 80-godišnje istorije, tačnije od 1938. godine kada je prva Buba sišla sa proizvodne linije, piše agencija AP.

Taj automobil bio je deo najmračnijeg perioda Nemačke i nikada ostvarenog nacističkog projekta. Bio je simbol posleratne ekonomske renesanse i rastućeg prosperiteta srednje klase, ali i primer globalizacije, jer je prodavan svuda, postavši prepoznatljiv u celom svetu.

Takođe je postao simbol kontrakulture šezdesetih godina prošlog veka u Sjedinjenim Državama.

Folcvagen buba Foto: Wikipedia/Robert Couse-Baker

Ali povrh svega, Buba ostaje orijentir u istoriji dizajna, prepoznatljiv kao i flaša od Koka-kole.

Originalni dizajn – zaobljena forma sa sedištima za četvoro ili petoro, skoro vertikalno vetrobransko staklo i motor sa vazdušnim hlađenjem montiran pozadi – osmislio je austrijski inženjer Ferdinand Porše, koji je angažovan da realizuje projekat nemačkog diktatora Adolfa Hitlera i napravi “narodni automobil” po uzoru na “ford model T” u Americi.

Imao je sličnosti sa automobilom “tatra T97”, napravljenim u Čehoslovačkoj 1937. godine, i sa skicama mađarskog inženjera Bele Barenija objavljenim 1934. godine.

Masovna proizvodnja Bube, koja u to vreme nosi službeni naziv “KdF-vagen”, otkazana je zbog Drugog svetskog rata, a umesto toga se u velikoj novoj fabrici istočno od Hanovera počelo sa proizvodnjom vojnih vozila, koristeći prisilne radnike iz cele Evrope koji su radili pod mizernim uslovima.

Buba, automobil, Volkswagen, Folcvagen, Folksvagen Foto: Pixabay

Ipak, 1949. godine, Volkswagen ponovo postaje proizvođač civilnih automobila pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, a VW-ova fabrika je preneta u vlasništvo nemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas delimično vlasnik kompanije.

Do 1955. godine proizvedena je milionita Buba u Volfsburgu, a najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primeraka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.

Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine sa dolaskom novih modela, poput Golfa. Ali Buba nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine, što je duži period od onoga koliko se proizvodila u Nemačkoj.

“Nova Buba”, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi Golfa, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora VW-A Ferdinanda Piha, unuka Ferdinanda Poršea.

Volkswagen Buba Foto: Shutterstock

Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.

VIDEO: Ovako izgleda kada se okupe ljubitelji ovog modela automobila - Bubijada u Beogradu

(Telegraf.rs/cdm.me)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA