Zašto su semafori baš crvene, žute i zelene boje - i zašto su one veoma važne?
Prvi semafor izmišljen je za vozove. U to vreme, imao je samo dve boje - crvevu (stop) i belu (kreni).
Kasnije je dodato i zeleno svetlo koje je značilo "oprez".
Tako da je semfor imao sledeće boje - crvenu (stop), zelenu (oprez) i belu (kreni).
Međutim, bela boja se vrlo brzo pokazala problematičnom jer su je mašinovođe često mešale sa udaljenom zvezdom ili nekim drugim svetlom.
![Semafor Semafor](https://xdn.tf.rs/2015/03/26/semafor22-460x0.jpg)
Kompanije su primetile ovo i zamenile belo svetlo zelenim. Tako da je novi raspored ponovo imao samo dve boje - crvenu i zelenu.
Tela nadležna za puteve takođe su usvojila ovaj raspored kada su se pojavili automobili.
Međutim, dodato je i žuto svetlo kao signal za oprez.
Žuta boja je izabrana jer ima kraću talasnu dužinu od crvene, a dužu od zelene.
Razlika u talasnim dužinama jer razlog zašto je crvena boja najvidljivija sa veće udaljenosti.
Žuta je manje vidljiva od crvene, ali znatno više od zelene.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
MMS Car
Tesko je zamisliti semafor sa drugim bojama,bar meni.
Podelite komentar
Ivana
Ove boje su izmedju ostalog i zbog daltonista.
Podelite komentar