Nezaustavljivi osvajač na testu Telegrafa: Land Cruiser je glamurozni tenk, evo kako menja pravila kretanja

   ≫   
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Bahati automobil je na testu Telegrafa! Vozač ima najbolje namere, ali vozači oko nas beže glavnom bez obzira. Dok svi staju pred nama pitamo se: Šta se desilo? Podsećamo se i pravila saobraćaja:

"Na stop stani, obrnuti trougao uspori, kružni tok propusti..."

Ovi fundamentalni propisi ne važe, jer je na testu Telegrafa Toyota Land Cruiser. Drčni beogradski vozači poznati su po tome što ljuto sviraju vozilima starijim od 10 godina, a sada se sklanjaju. Gde su sada, pitamo se za volanom našeg "borbenjaka".

Imamo vojničku braon nijansu. Sem toga, "ljutom" njuškom on preti na prvi pogled. Čak ako ste dobronamerni vozač, ubrzo možete postati bahati, ako to želite. Čim priđete raskrsnici, svi staju, prolaz je otvoren.

Na testu Telegrafa vozili smo novi Land Cruiser oznake 250. Slavna istorija ove legende bespuća traje 70 godina, a pred nama je novi model. Ovde ne ulazimo, već se penjemo u kabinu. Lagani stisak dugmeta i očas se pali kamionska simfonija cilindara. Ima samo 4 klipa, ali čak 2,8 litara zapremine. U odnosu na prethodni agregat dobio je i manji turbo-kompresor. Pogon na sva četiri točka sada je neprekidan. Nazad je kruta osovina, ali prednji točkovi oslanaju se na trouglasta oscilirajuća ramena. Do 100 na sat stiže za solidnih 109 sekundi - veoma dobra cifra proporcionalno masi od 2,3 tone. Ipak, Land Cruiser ne žuri jer može svuda da stigne bilo kada.

Zvuk agregata sličan je teretnom programu. Duboki akordi prozivaju na moć. Upravo to je glavni adut Land Cruisera. Može sve i uvek. Ne postoji tačka, neosvojiva za njega. Poseduje najmodernije diferencijale, koje kombinuju čvrstu mehaniku, uz elektronsku asistenciju po potrebi.

Ako ste mislili da s njim ne možete u operu, varate se. Luksuz je ovde na najvišem nivou, a takođe materijali i završna obrada.

Srednji red čine dva sedišta, a naslon se dvodelno preklapa. Klupa ne može da se pomera, ali se naslon podešava po nagibu. Kao deo luksuza je odvojena klimatizacija za zadnji deo. Narvno tu je i treći red sedišta, ali tu je još jedan element visoke klase. Podižu se pritiskom na dugme, kada izlaze iz poda prljažnika, i to elektronskim putem. Vozač i suvozač sede na kožnom direktorskim foteljama. Sedi se visoko, pregled okoline je odličan, retrovizorio kamionski, a elektronika dežurna u svakoj stotinki.

Osmostepeni automatski menjač je novina, kao i elektroservo upravljač, koji zamenjuje dosadašnji hidraulični. Sem što je moćna, vožnja je tečna bez trzaka. Automatika odlično radi, ali na raspolaganju je i promena režima rada. Ipak, neprekidni pogon 4x4 doneo je i veću potrošnju. U gradu je teško spustiti ispod 11 litara evrodizela. Tek na otvorenom putu, uz brzinu manju od 100 km/h potrošnja pada ispod 10 litara.

Primetno je tvrđe trimovanje od prethodnika, pa je značajmo smanjeno "uvijanje" u krivinama, kroz koje prolazi stabilnije. Upravljanje je preciznije, najdirektnije u konkurenciji čistkrvnih terenaca.

Prostornost ovde dobija pun izražaj. Naročito u "full" modelu s testa, sa staklenim krovom, kojim se upravlja tasterima. Materijali su kvalitetni, plastika skupa, a koža kvalitetna. Ipak, primeđujemo asketske momente. Pred vozačem, kao i u sredini su displeji dijagonale 12,3 inča. Ovde nema "Tesla televzora" po sredini kabine, već mali ekrani, kojima se relativno lako rukuje. Za pohvalu je manuelno digme za "vrtenje" jačine tona, mada je čudno postavljeno, bliže suvozaču.

Međutim, najbitniji tasteri smešteni su odmah do vozača, koji po potrebi "poteže" u sekundi! A to su dugmad za kontrolu diferencijala i elektronske sisteme stabilnosti.

Mnogo je novog na planu mehanike. Iako mu ništa nije nedostajalo da osvaja vrhove, sada je sve dodatno unapređeno. Na raspolaganju nam je "šuma" prekidača za sve uslove na podlozi. Naravno, Land Cruiser 250 se izdvaja od konkurenata. Tu je selektor reduktora, funkcije usporene vožnje na veoma lošem terenu. Takođe, koristi šasiju (GA-F platforma) koja je sada kruća za čak 50 odsto, uz nove tehnologije varenja. Naravno blokada diferencijala je specijalitet, ali sada postoji i nova funkcija deaktiviranja prednjih stabilizatora. U prevodu, ovo je terenac koji ne bira uslove na putu, već spremno ide do cilja.

Cena od 75.000 evra za osnovni model je gomila para, ali u poređenju sa konkurencijom i svemu što dobijate zauzvrat i ne čini se strašnom. Tu je i kvalitet, koji je snažan partner Toyotinih modela, pa savez vozača i automobila može da potraje.

(Telegraf.rs / Mladen Radulović)

Toyota Land Cruiser 250 2.8 D4D

Dužina/ širina/ visina (mm): 4.925/ 1.980/ 1.835

Međuos. razmak (mm) 2850

Radna zapremina: 2.754 ccm

Masa praznog vozila: 2.320

Snaga: 204 KS pri 3.000 o.

Moment: 500 Nm od 1.600 do 2.800 o.

Menjač: 8-stepeni automatski

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9

Maksimalna brzina km/h 179 km/h

Dozvoljena masa prikolice: 3.500 kg

Klirens: 225 mm

Prtljažnik: 566 l

Rezervoar: 80 l

Potrošnja na testu (grad): 11,9 l

Osnovni moddel: 75.000 evra

Testirani model: 95.000 evra

Video: Ovako teku radovi na auto-putu Miloš Veliki, na deonici Preljina - Požega

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA