≫ 

Zaustavni put: Koliko se razlikuju benzinci ili dizelaši od električnih automobila?

 ≫ 

Kod teških električnih vozila mora se raspršiti više kinetičke energije, ali, sa druge strane, nisko težište vozila obezbeđuje dobra svojstva kočenja.

Komentari

  • Elektroauto vs SUS

    5. januar 2022 | 18:18

    Umrli Amer, Rus i Srbin i stigli kod boga da vide hoce li u raj. Bog rece imate samo 3 mogucnosti: 1. Platite, 2. Prokopate kilometarski tunel ili 3. Popijete punu kofu fekalija. Amer platio, Rus prokopao a nas zemljak krenuo da kopa, stigao do pola i kaze uff tesko, daj kofu. Popio kofu do pola i kaze mnogo gadno i na kraju izvadi novac i plati te i on zavrsi u raju. Tako ce biti i sa elektricnim vozilima jer ne postoji druga opcija, na kraju ce da plate a za sada prvo treba da se vrate u OS na casove matematike.

  • Roki

    1. januar 2022 | 01:42

    Elektricni kao pokvarena si ploca ,smaras sa svojim lazima i pogresnim nerealnim uverenjima !!! Vreme ce pokazati sta ce bit a ti svakako ne utjeces na to isto kao ni ja ...

    • 1. januar 2022 | 14:39

      Elektro-vozač

      @Roki

      🤣🤣 Pa vreme pokazuje, samo ti čvrsto žmuriš.

  • возач Риста

    31. decembar 2021 | 10:49

    Електрични аутомобили никада неће истиснути ове дриге,што незначи да су елек. аут.лоши напротив, треба да их има што више.

    • 31. decembar 2021 | 18:20

      Elektro-vozač

      @возач Риста

      "Ovi drugi" će nestati sami od sebe. Ljudi koji imaju para kupuju bolju vožnju, a to "drugi" odavno ne nude u meri kao električni, niti mogu. Papučica "gasa" je, zapravo, samo "papučica jačine jaukanja", slabe veze ima sa vožnjom. Oni koji nemaju para kupuju ono što mogu da priušte da voze a ne da gledaju na parkingu i vozaju po servisima radi redovnog ... reketiranja, "drugi" i tu padaju. Oni između gledaju praktičnost i kvalitet života, a to "drugi" svojim maltretiranjima i vucaranjima po servisima i pumpama takođe ne nude. Zadržavaju ih samo zadrti, nenaučivi ... i muzeji. Svi će ih napustiti zbog zla koje nanose svetu. Tako je, i električni su zlo, ali daleko manje a od dva zla je bolje izabrati ono najmanje koje je i najfunkcionalnije. Možda električni automobili (ili automobili bilo koje vrste) ne budu uopšte potrebni ali je sudbina fosilaca zagarantovano "fosilna".

    • 1. januar 2022 | 13:00

      Crni

      @возач Риста

      Pametnjakovicu elektrovozacu reketiranje oko redovnog servisa obicnih vozila koliko kosta prosecno? Neka bude 500eura i radis dva puta godisnje npr to je oko 30000km to je oko5000 eura na rok od pet godina, p nek aje i duplo vise to je 10000eura. A sada pametnjakovicu koliko kosta kod tvog ljubimca tesle npr zamena baterija? Isto se menja na nekih pet godina eksploatacije koliko bi kostalo znas li? Pa oko 20000 eura bar su tako pisali nemam elektricna kola niti cu ih ikada imati uostalom u startu su, neopravdano elektromobili drasticno skuplji. Glupo je sa tobom polemisati kada imas drasticno suzen pogled na svet bez ikakve zelje za prihvatanjem realnih cinjenica kao npr da u zavisnosti od doba godine na temoelektrane i elektrane odlazi od 60-80% na sva vozila sva vozila odlazi oko 5% na avione i sl na brodove i avione 10-15% na ostalu industriju ostatak. Tvoji eletromobili spadaju u Kategoriju najvecih zagadjivaca ali treba procitati nesto sem bajki pred laku noc.

    • 1. januar 2022 | 17:18

      Elektro-vozač

      @возач Риста

      @Crni: Pa uzmi samo svoj proračun i primeni ga na 500,000 ili više km koliko prosečno traju baterije umesto da gledaš prvih 5 godina reketiranja. Dakle, "pametnjakoviću", završi proračun do kraja. Inače, sa fosilcima sam plaćao više (i imam račune da potvrdimo). Što se tiče elektrana, svih vrsta, one pogone mnogo više nego saobraćaj, pa i taj saobraćaj. Bez njih ni gorivo ne bi stiglo do tebe, inače. Dok gorivo dođe od bušotine do tvog samohodnog otpada, potroši se onoliko energije koliko električnim treba da pređu onoliko koliko bi ti sa tim gorivom tek onda mogao da planiraš. Zbog toga, šta god da se setiš da tovariš električnim, ne zaboravi da dodaš i svom omiljenom otpadu. Nemaju kud sem u lošu istoriju, očajni su u svakom pogledu. Električni nisu savršeni, naprotiv, ali su daleko manje loši od fosilaca za prirodu a užitak je toliko bolji da se ljudi pitaju šta su vozili ranije. Posebno je komično prvo iskustvo ponovne vožnje fosilaca posle prelaska na električne i samo potvrđuje da se ljudi nikada neće vratiti na fosilni otpad. Srećna nova godina i svima želim što bolji i zdraviji život sa više uživanja, bez smrdljivih, otrovnih, bučnih, skupih i jasnih fosilnih goriva.

    • 2. januar 2022 | 16:20

      Elektro-vozač

      @возач Риста

      Dodatak za Crnog: Termoelektrane se mogu zameniti čistijim varijantama. "Čisto gorivo" je oksimoron - ne postoji, niti može da postoji. Dok nešto gori, to i dimi. Makar i da je voda nije dobro, a ima i silnih problema za efikasnošću. Da li bi ti menjao ceo svoj (otpadni) fosilni motor ako mu se pokvari samo jedan manji deo? Bi? Šta misliš koliko bi to koštalo preko redovnog reketiranja? A ne bi? Nisam ni mislio da bi. Ne bih ni ja, poslao bih ga na zasluženi otpad. Neko bi zamenio samo pokvareni deo. Tesla trenutno ne menja pojedinačne delove ("module") već ceo "paket" pa se onda zasebno bavi delovima. Drugi servisi mogu zameniti samo dotrajale delove. U mojoj bateriji, recimo, ima 16 takvih modula, u svakoj 74 "reda" od po 6 serijski vezanih ćelija (7104 identične ćelije). Moduli se najlakše zamenjuju ali mogu i interno delovi. Cena te zamene je značajno manja nego zamena cele baterije. Dalje, stara baterija i dalje ima vrednost (koristi se za stacionarno skladištenje energije), dotrajali motor nema. Još treba? Elektromotori kao što su u Teslama praktično traju večno pa nova baterija praktično znači novi životni vek kola. Ništa slično se ne dešava sa fosilcima, zato i će i biti fosili.

    • 11. april 2023 | 09:23

      ikim

      @возач Риста

      Prvo, ništa ne traje večno. I elektromotor ima pokretne delove koji se habaju, pa ne traje večno. Drugo, električni automobil se mora napuniti strujom, koju neko mora da proizvede. Tačno je da postoje alternativni izvori energije, ali se i oprema za njih mora porizvesti (niti je jeftino, niti energetski nezahtevno, niti je ekološki), i imaju ograničeni vek trajanja. Treće, problem ekološke proizvodnje i reciklaža baterija nije rešen. Trenutno korišćene tehnologije ne omogućavaju ni ekološku proizvodnju sirovina, ni samih baterija, ni njihovu sigurnu i efikasnu reciklažu. Električni automobili imaju praktično četiri prednosti, da omogućavaju manju zagađenost gradskih sredina, zbog baterija imaju niže težište što olakšava posao konstruktorima u više pogleda, manje su bučni, i omogućavaju isporuku pogonske snage gotovo trenutno. Sa druge strane, imaju i svoje slabosti. Mnogi proizvođači automobila su radili više studija, koje su uključivale sve faktore. I sve su pokazale da se električnim automobilima ne dobija praktično ništa. Ne platiš na mostu, platiš na ćupriji. I jedini problem zbog koga su bili spremni da razmatraju iste bio je mogućnost nestanka fosilnih goriva. A onda su došle političke agende, i učinile svoje. Sve u svemu, kada se sve uzme u obzir, električni automobili nisu rešenje. Neka alternativna goriva, kao što je vodonik, alkohol, možda jesu ako ih neko učini dovoljno bezbednim.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA