Koliko popularne električne "gradske zujalice" mogu da pređu sa jednim punjenjem?

   ≫ 
  • 21

Šestorka malih električnih gradskih "zujalica" nedavno se našla na testu izdržljivosti. Honda e, Peugeot e-208, Volkswagen e-Up!, Opel/Vauxhall Corsa-e, Mini Electric i Renault Zoe izašli su jedan drugome na crtu kako bi se utvrdilo koji od njih može najduže da izdrži pre neko što mu baterija "padne" na nulu.

Test je spoveo britanski auto novinar Met Votson, koji je pre par meseci uspeo da dokaže da Honda Civic može da "tera" i kada joj umesto ulja sipa koka-kolu, ali se za razliku od Civica, mala Honda e se ovde najlošije pokazala.

Bila je prva koja je ostala bez baterije, nakon pređenih 181 kilometra. Zvanični podatak proizvođača, međutim, kaže da vozilo ima domet od 201 kilometra, što znači da je mali Japanac uspeo da pređe 90 odsto deklarisanog dometa.

Sledeći je bio Mini Cooper SE, koji je uspeo da pređe 247 kilometra, što je ček 6 odsto više od deklarisanih 233 kilometra.

Prema Votsonovoj oceni, Peugeot 208 e se pokazao kao najveće razočaranje. Pre nego što je ostao bez struje, prešao je 259 kilometra - samo 74 procenta od zvaničnih 349.

Volkswagen Up! je drugo "autić" koji je premašio deklarisani domet. Prešavši 260 kilometara, ostvario je 5 kilometara veću autonomiju od propisane.

Renault ZOE Renault ZOE / Foto: Renault

Nešto manje od Peugeota, razočarao je Opel Corsa koji je uspeo da pređe samo 83 odsto navedenog maksimalnog dometa, odnosno 280 umesto 336 kilometra po punjenju.

Na kraju je, kao apsolutni pobednik ovog testa izašao Renault ZOE. Taj automobil je prešao 368 kilometra, što je više nego duplo u odnosu na poslednju Hondu e. ZOE se pokazao i kao najefikasniji, budući da je njegova potrošnja od 8,36km/kWh ocenjena kao fantastična.

Video: Kolega i najbolji prijatelj: Upoznajte psa Buča, asistenta u podavnici auto delova

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile

    17. decembar 2020 | 20:43

    Ti bi volio pricat o kolima al pricas i dosadujes o igrackama na bakterije

  • Elektro-vozač

    17. decembar 2020 | 14:58

    Ne znam po kom se modelu Zoe prodaje u Evropi ali, s obzirom da je cena jednog kWh u Srbiji (noću, normalna potrošnja, sa svim nametima, porezima i akcizama) oko 4 dinara to izađe na pola dinara po kilometru odnosno 50 dinara za 100 km. Koliko košta autobuska karta?

  • Boki

    17. decembar 2020 | 17:43

    Reno je među prvima krenuo u razvoj električnih automobila u saradnji sa Nissan-om, tako da iskustvo u tome je vidljivo. Takođe prednost Zoe je što je auto u osnovi pravljen kao električni dok su 208, Corsa i Mini na kombinovanoj platformi sa klasičnim pogonom. Honda je neki eksperiment više nego pravi serijski auto.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA