Kako je ko prošao u sudaru oldtajmera i 50 godina mlađeg automobila?
Brojni su faktori koji utiču na to da nivo bezbednosti automobila s godinama opada, pa se s pravom postavlja pitanje šta se dešava kada u sudaru starog i novog četvorotočkaša...
Proizvođači automobila poslednjih godina i decenija sve više ulažu u i promovišu sve modernije, naprednije i savršenije sisteme bezbedne vožnje i pomoći vozačima u vožnji.
Nisu, međutim, malobojni ni oni koji misle da "sva ta elektronika" i nije neophodna u tolikoj meri i da su nekada automobili bili bolji, jer su bili jednostavniji i nije bio potrebno "završiti poseban kurs" da bi znao da ih voziš.
A da nije sve baš tako jednostavno, dokazuju kreš testovi u kojima su učestvoali novi i stari automobili, zahvaljujući kojima se može tačno uočiti kako su se sa godinama menjali standardi bezbednosti automobila, kao i način njihove konstrukcije i izrade (pre svega čvrstina).
Kako vozila stare, brojni su faktori koji s godinama utiču na to da nivo njihove bezbednosti opada, mimo habanja mehaničkih delova usled upotrebe. Statistike pokazuju 10 puta veću verovatnoću da vozač 30 godina starog automobila doživi fatalne povrede u sudaru sa neki savremenim modelom, u odnosu na njegovog vozača.
Koliko je to tačno, možda najbolje pokazuje snimak kreš test sudara Chevrolet Bel Air-a iz 1959. godine i pet decenija mlađeg Chevroleta Malibu. Uostalom, pogledajte ovaj video pa sami donesite zaključak!
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Majkl Džondar
Au! Ono je sramota za onoliki auto iz 60-ih. Ono ko da je pravljeno da samelje.
Podelite komentar
nidje veze
Sto nisu stavili neki stari volvo pa da vide sta bi uradio ovim modernim autima.
Podelite komentar