Vozili smo Nissan Juke 1.0 DIG-T: Nešto malo drugačije!

  • 0

Sećam se tog momenta kada sam prvi put uživo ugledao Nissan Juke... Uhhh! Odmah sam okrenuo glavu, ali sam nekako smogao snage da mu priđem i sednem unutra, a tamo... Hajde, primera radi, da se zadržim samo na menjaču sa izuzetno kratkim prenosnim odnosima zbog kojeg je, uz lošu zvučnu izolaciju, svaka komunikacija sa saputnicima prestajala pri brzini većoj od 100 km/h! I tada sam obećao sebi da nije nužno da se više srećemo...

Vreme je prolazilo i nakon gotovo deset godina, Nissan je pripremio drugu generaciju svog revolucionarnog kompaktnog krosovera. U tom periodu, Juke nije bio uopšte neuspešan model, naprotiv, širom sveta prodato je više od milion primeraka. Ipak, sada je i japanski proizvođač shvatio da je došao trenutak za potpuno nov model.

Inženjeri su uradili svoje, dizajneri svoje... Koliko su mogli! Jer, vidim da se nije odstupilo od nekih karakterističnih crta u izgledu vozila. I to je po meni OK, što novi Juke donekle prati stil prethodnika. Čak se može uzeti i kao veoma dobar, pozitivan primer u kojem druga generacija zadržava sve one dinamične linije, kao i karakterističan potpis, recimo, u obliku slova prepoznatljivog slova „Y” na okruglim svetlima, s tim što su mu dodati i novi detalji poput LED tehnologije i potpuno nove maske koju Nissan naziva V-Motion.

Tu su veliki točkovi od 19 cola i ona, tako lepo naglašena kupe linija krova, koja pojavu čini baš atraktivnom. Pa, iskreno... Nije loše! Sve to u kombnaciji sa drugim detaljima na karoseriji izgleda veoma moderno i dinamično, tako da mi se čak i sviđa. Da budem potpuno iskren - nije ružan, jeste zabavan!

A japanski proizvođač je izgleda odigrao upravo na to, da novi Juke ostane distanciran od većine rivala iz segmenta, kojih ima kako smatra ni manje ni više nego 24, a da opet ne ode u krajnost i preveliku ekstravaganciju te da se dopadne samo uskom krugu ljudi.

Uz to, nova generacija je 13 milimetara viša, 29 šira i 75 duža od prethodne. I ima za 105 mm veće međuosovinsko rastojanje. Dakle, njegove spoljašnje dimenzije bi sada bile 4.210 mm dužine, 1.595 mm visine i 1.800 širine, uz razmak između osovina od 2.636 milimetara. Ovim je zadržan kompaktan oblik, ali ono što je još značajnije je činjanica da je Juke sada lakši za 23 kilograma, što upućuje na zaključak da je veći deo promena obavljen „ispod” karoserije...

U unutrašnjosti novi Nissan Juke je prostraniji, kako za putnike, tako i za njihove stvari. Nudi više mesta za glave i noge, za 1,1, odnosno 5,8 cm, baš kao i prtljag, budući da je zapremina prtljažnika povećana za 20 %. Dobro je i to što prtljažni prostor ima duplo dno, odnosno pomičnu pregradu koja kada se potpuno spusti ostavlja 422 litra korisne zapremine, a sa obaranjem naslona zadnjih sedišta dobija se ukupno 1.446 litara. Imajući u vidu da je ovo kompaktni krosover, tačnije kupe-krosover, ovo je više nego solidna zapremina.

Što se tiče pozicije sedenja i udobnosti sedišta ona je prilično dobra. Sedišta su više sportska, tačnije dobro profilisana i komfornija u odnosu na prethodnu verziju. Zanimljivo je i to, da u poređenju sa modelom Qashqai, pozadi Juke ima samo za centimetar manje mesta!

Novi dizajn enterijera deluje sofisticirano, a upotrebljeni su novi materijali na armaturnoj tabli i oblogama, dok su sedišta obložena alkantarom ili kožom... Naravno i u unutrašnjosti, kao i kod spoljašnjosti postoji dosta kombinacija boja, čime je mogućnost personalizacije vozila podignuta na viši nivo.

Sam kokpit kao da pomalo koketira sa sportskim automobilima. Oblik instrumenata i njihova preglednost, pa potom i raspored komandi, te ventilacionih otvora i sličnog nekako upućuje na to. Tu je i veliki ekran od 8 inča, osetljiv na dodir na vrhu centralne konzole, sa veoma dobrom grafikom. On je i glavna veza sa infotejment sistemom Nissan Connect.

Uz aplikaciju koju možete imati na svom pametnom telefonu moguće je uključiti svetla, alarm, proslediti željenu destinaciju navigacionom sistemu itd. Uz sve to, vozač i putnici mogu da uživaju u zvuku vrhunskog audio-uređaja Bose Personal Plus sa osam zvučnika, od kojih su po dva ugrađena u naslone za glavu na prednjim sedištima.

A sad, koliko se zapravo uživa u vožnji novog Juke? Zavisi, pre svega, šta očekujete od vozila koje je zvanično kompaktni krosover, doduše u kupe stilu. Pre svega, treba znati da Nissan trenutno ovaj model nudi samo sa jednom verzijom motora, tj. onom DIG-T 117. To je trocilindarski tubro-benzinski motor sa zapreminom za kubni centimetar manje od jednog litra, koji raspolaže sa 117 KS pri prilično visokih 5.250 o/min. No, zato je maksimalni obrtni moment od 180 njutnmetara dostupan pri 1.750 obrtaja u minutu. Inače, ovaj motor koristi i manji model Micra.

Verzija Juke sa ovog testa imala je sedmostepenu automatsku transmisiju sa dvostrukim kvačilom (DCT) i komandama iza upravljača. I u gradu je, uglavnom, sve OK, ali na malo zahtevnijem putu, sa više krivina i promena nagiba, ovaj menjač je malo „lenj”. Do 100 km/h ovaj krosover od skoro 1,2 tone stiže za 11,1 sekundu, dok mu je maksimalna brzina 180 kilometara na čas. Čak ni mogućnost izbor moda vožnje između režima Eco, Standard i Sport, ne može mnogo da promeni stvar, ali bi možda pomogla šestostepena manuelna transmisija! Tu bi se moglo dobiti malo na dinamici.

Inače, osećaj za upravljačem kod druge generacije Juke je bolji, pre svega zbog unapređenog položaja sedenja. Oslanjanje je nešto tvrđe, mada je bilo i kod prethodnika, ali sada kao da bolje filtrira neravnine i uz manje oglašavanja. I upravljač je nekako precizniji, tako da se poverenje u ovaj „krosover” brzo stiče. Čak i kada previše insistirate na agilnosti možda željeni rezultat nećete dobiti, ali barem ćete ostati u domenu bezbednog, jer ovo jedan od onih krosovera sa kojim je teško napraviti grešku! Mislim, ako baš niste potpuni...

U svakom slučaju, Nissan Juke druge generacije ponikao je na potpuno novoj platformi CMF-B i ponaša dobroćudno, odnosno lako ga je „pročitati”. A i da ne bi došlo do nekog većeg „nesporazuma” tu je i čitav niz sistema aktivne i pasivne bezbednosti koji će „uskočiti”.

Mnogi za Juke kažu da je to pravi „gradski terenac”... Ja takav termin smatram besmislenim, jer kakav je to izazov pred ovakvim vozilima?! Da se penju na trotoare ili da njihovi „osvajaju” travnate površine? Jer, off-road karakteristike su praktično na nivou svih ostalih običnih limuzina ili hečbeka, mada je to slučaj i sa svim ostalim konkurentima iz klase. Pogon je isključivo na prednjoj osovini, a karoserija je više zaštićena „šminkom” nego što je spremna da se suoči sa pravim izazovima vožnje van uređenih puteva.

Nissan Juke 1.0 DIG-T Foto: Aleksandar Savin

Međutim, zato se na dobro uređenim i obeleženim putevima snalazi odlično. Takva infrastruktura mu je potrebna kako bi Nissan ProPILOT sa svim ostalim sistemima polu-autonomne vožnje i raznih drugih asistencija vozaču, mogli nesmetano da funkcionišu. Jer, uz pomoć računara i gomile senzora koji prate saobraćajnu signalizaciju i aktuelnu situaciju samo vozilo može da kontroliše ubrzanje, usporenje, upravljanje, te zadržavanje u istoj saobraćajnoj traci, ograničenja brzine i drugo. No, to je deo napredne tehnologije koja se sada sve više „useljava” i u vozila iz nižih tržišnih segmenata, a pogotovo je interesantna ova kategorija kompaktnih krosovera.

Ono u čemu je Nissan Juke malo drugačiji je činjenica da je u svojoj drugoj generaciji, koja više nije tako ekstremna po pitanju dizajna kao prva, uspeo da bude još atraktivnije pojave, prostraniji, bolje opremljen i prilično efikasan. Zapravo, najvažnije je to što je Nissan uspeo nekako da napravi dobru meru između starog, već dobro poznatog modela i novog, koji deluje radikalno i „sirovo”, ali je zapravo sofisticiran i napredovao po mnogo čemu.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Upravo zbog toga, Juke druge generacije mogao bi da bude veoma interesantan onim vozačima koji u ovom segmentu vozila cene specifičan dizajn, savremenu tehnologiju, ali i praktičnost. I, naravno, bezbednost, jer ovaj kupe-krosover je već osvojio maksimalni pet zvezdica na Euro NCAP testovima. Sad još samo da fabrika u Sanderlendu u Velikoj Britaniji uspe da pokrije zahteve tržišta, odnosno da se ne dogodi onaj problem koji je Nissan imao sa modelom Qashqai kada je interesovanje bilo veće od ponude i kapaciteta!

Međutim, imajući u vidu aktuelnu situaciju u svetskoj ekonomiji sve je sada velika nepoznanica?! A tek kod nas, gde je Juke već stigao i prodaje se po osnovnoj ceni od 17.100 evra, dok je za model koji je bio na testu, sa mnogo više dodatne opreme, potrebno izdvojiti 23.840 evra, sve je veoma neizvesno, a opet malo drugačije...

(Telegraf.rs/Zoran Živkov/TopSpeed)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA