Vozili smo Mercedes-Benz CLA 200 Coupe: Evolucija klase!

  • 0

Veliki deo automobilskih proizvođača odavno je pokrenuo poteru za kupcima na sve strane, zalazeći i u one segmente gde ranije nisu bile njihove interesne sfere. Motiv je evidentan, bespoštedna borba za svako pa i najmanje parče sve većeg i uvek ukusnog tržišnog kolača.

Tako je gigant iz Štutgarta danas prisutan sa čitavom plejadom kompaktnih modela, od A i B-klase, preko SUV-a GLA do CLA druge generacije, koji je ponuđen u dve karoserijske forme, kao kupe sa četvora vrata i karavan Shooting Brake.

Namera Daimlera bila je da promeni odnosno dopuni imidž Mercedes-Benza i da „trokraku zvezdu“ približi mlađoj populaciji. U tome su uspeli. Statistika pokazuje da su u Evropi vlasnici CLA među najmlađima u celokupnom Mercedes portfoliju, dok je u doba najvećeg interesovanja za ovaj model u Americi dve trećine njegovih kupaca bilo lojalno nekom drugom brendu.

Novi CLA druge generacije stigao je prošle godine sa zadatkom da nastavi ovu ambicioznu i nadasve uspešnu misiju. Poput prethodnika, novitet se predstavlja za kompaktni kupe sa četvora vrata. Postavljen je na platformu nove A-klase i potpuno je jasno da ovom prilikom nije prošao selidbu u neku višu klasu uprkos ozbiljnom rastu dimenzija. Dugačak je 4.688 mm, širok 1.830 mm i visok 1.439 mm, što znači da je porastao cirka 5 centimetara u dužinu i isto toliko u širinu, dok mu je visina neznatno redukovana, za 2 mm.

Ipak, evidentno da je novitet napravio kvantni skok u svemu ostalom. Ponajviše na polju dizajna i visokotehnološke „obučenosti“. Kao svaki kupe i ovaj je dizajniran sa ciljem da naprečac zavede svojim izgledom. Mercedes CLA to nepogrešivo čini. Ne pamtim da nam je na test došao jedan automobil sa samo 163 konjske snage, koliko poseduje CLA 200, a da je izazvao takvo interesovanje cele redakcije.

Gotovo svi su odmah poželeli da ga vide, da „opipaju“ kokpit , ali i da ga isprobaju u vožnji. Tečno formulisanim linijama i odlično odmerenim proporcijama istovremeno je postignuta dinamična i elegantna silueta. Prednji deo je definisan motivom ajkulinog nosa, iza se proteže duga hauba sa „grebenima“, a kabina je pomerena unazad.

Sve u svemu, Mercedes CLA odlikuje impozantna atletska građa. Automobil deluje kao umanjeni CLS, posebno kada se posmatra s boka i otpozadi, gde su implementirana dvodelne i sužene LED svetlosne grupe. Posebnu draž testiranom modelu daje Edition 1 paket opreme, dostupan isključivo u prvoj godini prodaje. Ko želi ovu ekskluzivu, mora da izdvoji dodatnih 7.690 evra, a zauzvrat dobiće spektar posebnih detalja koji do maksimuma pojačavaju atraktivnu pojavu – aluminijumske felne od 19 inča, narandžaste ukrase, AMG aero-paket, LED prednja svetla…

Unutrašnjost je tek posebna priča. High-tech arhitektura sa velikim digitalnim ekranima, koju poznajemo iz A-klase, oplemenjena je sportskim sedištima i upravljačem, kontrasnim štepovima, finijim patosnicama, aluminijumskim aplikacijama, ambijentalnim osvetljenjem…

Umesto klasične instrument table ovde imamo opcionu digitalnu koja se doplaćuje oko 600 evra i pruža tri grafička prikaza (Classic, Progressive, Sport) a na sve to vozač po svojoj želji može konfigurisati svaku od tri celine. Na vama je da odaberete da li i gde želite da postavite prikaz navigacije, muzičke reprodukcije, broja obrtaja, merača G sila, obrtnog momenta, EKO indikatora vožnje, referentnih vrednosti bord kompjutera, itd.

A sve to preko dva minijaturna tač peda smeštena na levom i desnom paoku upravljača koji je sportski profilisan i lepo leži u rukama. Desno je veći centralni displej koji iziskuje doplatu gotovo 900 evra, a specifičan je po tome što se njime može upravljati i pomoću malenog tač peda. Sve ovo, kao i inteligentni sistem glasovnih komandi MBUX garantuje najviši nivo interakcije između vozača i automobila. Ukratko, originalni ambijent, zabava i servilnost su zagarantovani, ali jednako je važno pitanje kakvu interakciju možete očekivati u vožnji?

U slučaju testiranog CLA 200, prednje točkove pokreće 1,3-litarski benzinski turbo-motor razvijen u kooperaciji Daimlera i Renaulta, dostupan u nekoliko verzija snage, a ovde oslobađa 163 KS pomoću sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom (doplata 2.335 evra) koji radi brzo, a ko od njega traži više preciznosti može da se osloni na manuelni mod preko ručica za promenu stepeni prenosa.

E sad, tačno je da će mala zapremina mnoge na prvi pogled obeshrabriti, ali ne treba prejudicirati stvari. Performanse koje servira CLA 200 sasvim su u redu, pa i više od toga!? Do stotke „poteže“ za 8,2 sekunde i kadar je da potera do čak 229 kilometara na čas! Ovako visoka maksimalna brzina je nagrada za izuzetne aerodinamičke vrednosti – koeficijent otpora vazduhu spušten je na 0,23 Cd što je rekordna vrednost u klasi.

Agregat je, dakle, prilično živahan i potentan, posebno ako se ima u vidu skromna zapremina, ali bi usklađenost sa menjačem mogla da bude bolja. Naime, u normalnom odnosno komfornom modu (dostupni i Sport, Eco i Individual) pri polasku sa malo jačim pritiskom na pedalu gasa automobil neprijatno „poskakuje“ napred. Drugim rečima, teško je izdozirati optimalan gas prilikom kretanja iz mesta - ili će mileti ili žestoko potegnuti, a to stvara posebnu nelagodnost pri manevrisanju na malom prostoru, ali i parkiranju unazad.

U pogledu komfora nelagodnosti nema, ako se zna da je ovo kupe sa četvora vrata. Uistinu nazad se malo teže ulazi zbog padajuće linije krova ali mesta ima dovoljno da bez teskoba mogu sedeti i putnici prosečnog stasa. Sve dok se ne smesti treći. Nisu nas preterano očarala ni sportska prednja sedišta. Sa integrisanim naslonima za glave i produživim sedalnim delom izgledaju odlično, ali neće pogodovati iole korpulentnijim osobama. Sa druge strane, prtljažnik sa 460 litara zapremine je za nijansu ispod vrednosti koje deklarišu limuzine više klase, tako da mesta za ozbiljnije zamerke na račun funkcionalnosti i nema.

Ono što će pogodovati većini jeste vozna dinamika koja se ogleda u veoma dobroj upravljivosti koja ne kompromituje udobnost. Upravljač je direktan, a automobil poslušan, delom i zbog multilink zadnjeg oslanjanja koje takođe doprinosi udobnosti, kao i smanjenju buke i vibracija u vožnji.

Posebno impresivan utisak noću ostavljaju Multibeam LED svetla, koja efikasno i daleko osvetljavaju put, a pritom ne zaslepljuju ostale učesnike u saobraćaju. I ne propuštaju da otpozdrave prilikom pokretanja motora, izvodeći svojevrstan svetlosni „ples“ u vremenskom intervalu od nekih pet sekundi na taj način što pred očima korisnika blještave kockice zaigraju na površini koja se u datom trenutku zadesi ispred vozila.

Uz tzv. Driving Assistance paket vredan 2.000 evra, koji se sastoji od aktivnog asistenta rastojanja Distronic i tempomata, te aktivne asistencije upravljanju i PRE SAFE sistema, prepoznatljiv osećaj sigurnosti svojstven za marku Mercedes neće izostati.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Naravno, ako želite sve to neće izostati ni prilično jaka cena. U slučaju testiranog automobila ona iznosi 53.000 evra, što je znatno više od početne koja je u Srbiji određena na 31.248 evra. Ko želi dopadljivu pojavu, autentičan stil kao lični pečat, te prestiž u kombinaciji sa obiljem tehnoloških pomagala, a sve to začinjeno eminentnim znakom trokrake zvezde, sasvim opravdano će morati da zavuče ruku duboko u džep.

(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA