Vozili smo Renault Kadjar Blue: Svuda bez napora!

  • 4

Ako ostavimo po strani neuspeli pokušaj sa Koleosom prve generacije koja se radila u kooperaciji sa Samsung Motorsom od 2008. godine, Renault se dosta kasno uključio u kompaktni SUV segment na evropskom tržištu. Tek od 2015. godine Francuzi imaju konkurentnog predstavnika u klasi koja privlači sve veći broj kupaca.

Na greškama se uči, a u Renaultu su dobro savladali ovu lekciju pa je Kadjar ne samo ispunio već i premašio očekivanja te je na jakim i sigurnim pozicijama dočekao modernizaciju na polovini tržišnog ciklusa. Od prošle godine u prodaji je verzija sa osveženim spoljašnjim izgledom i doteranim enterijerom, a ovim „paketom“ izmena i dopuna obuhvaćeno je i uvođenje dizel agregata 1.7 Blue dCi od 150 KS koji je odmenio sa zadatkom da odmeni stari 1,6 dCi od 130 KS.

Upravo nam je novi agregat u kombinaciji sa 4x4 pogonom privukao interesovanje da na test preuzmemo restilizovani Koleos.

Dugačak je oko 4,5 m, širinom prebacuje 1,8 m i visinom 1,6 metara, uz klirens od 200 mm. Platformu deli sa Nissan Qashqai i poseduje, rekli bismo, tipične dimenzije za jednog predstavnika kompaktnog SUV segmenta. Spoljašnji izgled je potpuno usklađen sa korporativnim dizajnom marke Reno, što se prepoznaje po prednjim svetlima C oblika i velikom „krilatom“ maskom hladnjaka koja je ovde posebno naglašena širinom.

Međutim, veću važnost ima to što se širina oseća unutra. Pozamašan volumen kabine očekivano se odrazio na prostor tako da je Kadjar kadar da bude dobar domaćin četvoročlanoj porodici u svakoj prilici. Automobil je dovoljno kompaktan za lako manevrisanje po gradu, a opet uzorno prostran da ugosti više putnika i mnogo prtljaga za duža putovanja.

Posebno godi boravak u veoma udobnim sedištima, a u tom smislu ni putnici nazad neće biti zakinuti. Ipak, zapalo nam je za oko da se zadnja vrata ne otvaraju baš široko pa je ulazak i izlazak iz vozila nešto teži nego što se očekuje od jednog SUV modela.

Zato će udobnost ispuniti očekivanja i onih najrazmaženijih, čak i kada automobil vozi na velikim točkovima od 19 inča (opcija), a uglađenom utisku svakako doprinosi i kultivisan te dobro izolovan motor. Sa 150 konjskih snaga i čak 340 Nm povlači lako i bez ustezanja, mada mu performanse nisu jača strana. Ipak, poseduje dovoljnu zalihu snage da čak i kada je automobil težak dve tone, opterećen prtljagom i višečlanom posadom, bez napora može savladati veće i duže uspone uz laka i sigurna preticanja sporijih vozila kao što su kamioni.

Da je vozna dinamika u drugom planu svedoče prilično bezosećajan upravljač kod kojeg izostaje „fidbek“, sporije reakcije na komande njime, ali i ručica šestostepenog manuelnog menjača sa „beskrajno“ dugim hodom. Srećom ona je meka i precizna pa u normalnoj vožnji ne otežava posao toliko.

I upravo pri takvoj vožnji, Kadjar 1.7 dCi 4x4 pokazao se kao veoma ekonomičan, a to je karakteristika koju kupci dizela posebno cene i traže. Na otvorenom putu, u kombinaciji auto-puta i magistrale prosek se lako može održati ispod 5 litara, dok je u gradu okvirno između 6 i 7 litara u zavisnosti od toga koliko je saobraćaj prohodan.

Upravo prohodnost predstavlja svetlu tačku testiranog modela. Istraživanja pokazuju da se nešto manji deo kupaca SUV modela iz C segmenta opredeljuje za verzije sa 4x4 pogonom, međutim oni koji to učine sa Kadjarom neće pogrešiti. Proveren Nisanov 4WD koncipiran je tako da vozaču ostavlja izbor kada će koristiti klasičan pogon na prednje točkove, a kada će se osloniti na integralni koji zapravo nudi dva režima. U automatskom (4WD Auto) pogon je uglavnom na prednjoj osovini, a zadnji točkovi po potrebi dobijaju deo snage.

Renault Kadjar Blue dCi 150 4WD Foto: Aleksandar Savin

Nekada ni to nije dovoljno da se postigne optimalan „grip“, a tada na scenu stupa režim (4WD Lock). Sa zaključanim centralnim diferencijalom i izjednačenom distribucijom snage po osovinama neće vas osujetiti ni neki ozbiljniji izazovi kao što je, recimo, snegom pokriveno tlo, tako da vam lanci neće biti neophodni sve dok dubina snežnog pokrivača ne postane previsok. Drugim rečima, sve dok vozite po utabanoj stazi, Kadjar će vas odvesti gde želite, čak i kada je pred njim ozbiljan uspon.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Za kraj, red je da se osvrnemo na cenu i opremu kad već nismo to učinili dosad. Kadjar Blue dCi 150 4WD dostupan je samo u najvišem paketu („full LED svetla, Bose stereo-uređaj, multimedija R-Link 2 sa navigacijom i 7-inčnim ekranom, elektropodesiva sedišta, crna spoljna ogledala, aluminijumske felne 19“) po ceni od 30.990 evra što predstavlja primamljivu ponudu kada se sagleda odnos uloženo-dobijeno.

(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    3. maj 2020 | 18:40

    Mali servis za ovaj auto košta 22.000 din. Ja garantujem da ću za te pare uraditi 3 servisa u svojoj garaži i to sa originalnim uljem i filterima. Drugi problem je što naši serviseri skraćuju servisni interval koji se u inostranstvu radi na 30.000 km, kod nas se radi na 10.000 km. Ako neko godište prelazi 30.000 oni njemu naplate 3 x 22.000 din. umesto jednom, inače gubi garanciju. Dakle umesto jednog servisa od 7000 do 10.000 din. godišnje, oni vlasniku uzmu 66.000 din. Nije ovo samo vezano za ovu marku, većina tako radi, a znaju da daju i po 5 godina garancije. Hvala vam na garanciji, ako ikada kupim nov automobil, a nadam se da hoću, nećete me nikada videti u vašem ovlašćenom servisu...

  • eNL

    3. maj 2020 | 17:09

    lepši je renault koleos...naročito crne boje initiale paris...ubija od lepote

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA