Vozili smo Mercedes-Benz E 300 de: Ništa bez dizela!
Ogroman pritisak na proizvođače automobila, koji itekako podriva i električni lobi, a sve pod izgovorom očuvanja životne sredine, nezadrživo vodi u masovnu elektrifikaciju vozila. Srećom, to još uvek ne znači nužni prelazak na potpuno električna vozila, jer postoji više modusa za smanjenje prosečne emisije štetnih gasova.
Od lakih i relativno jednostavnih „zahvata“ kao što je dodavanje mild-hybrid patenta sa starterom alternaterom i baterijama skromnog kapaciteta na postojeće pogonske agregate, preko klasičnih hibridnih sistema u kombinaciji SUS i elektro-motora, gde se baterije dopunjavaju rekuperacijom kinetičke energije i pomoću SUS motora, pa sve do plag-in hibridne tehnologije.
Ona podrazumeva napajanje električnom energijom i preko utičnice, samim tim omogućava ugradnju većih baterija i snažnijeg elektro-motora, a sve to na koncu dovodi do znatno duže autonomije u vožnji na „struju“ u poređenju sa klasičnim hibridima. Pre nekoliko meseci Mercedes-Benz nas je na međunarodnoj prezentaciji upoznao sa novom EQ Power porodicom plag-in hibridnih automobila, gde je akcenat bio na A-klasi, B-klasi te SUV-ovima GLE i GLC.
Međutim, pre svih njih, pojavio se E 300 de kakav sada imamo na testu. Ovaj plug-in hibridni model specifičan je po tome što je prvi na tržište uveo pogonski sistem koji sačinjavaju dizel agregat od 2,0 litara zapremine i 194 KS te elektro-motor snage 122 KS. Rezultat je kombinovana izlazna snaga od 306 „konja“, koja se preko devetostepenog automatskog menjača prenosi na zadnje točkove. Višak od 100 „konja“ u poređenju sa klasičnim dizelom E 220 d odnosno 40 KS spram E 300 d, nedvosmisleno sugeriše da osim ekološke funkcije elektropogon doprinosi i sportskim aspiracijama.
Testirani E 300 de vizuelno gotovo da se ne razlikuje od ostalih E-klasa. Osim reprezentativne pojave oličene u gotovo 5 metara dugoj limuzini, privlačnom izgledu doprinosi AMG paket opreme. Ako izuzmemo poklopac za utičnicu na zadnjem odbojniku i nekoliko detalja kao što su EQ Power značke i plava boja kojom LED matriks svetla „otpozdravljaju“ pri otključavanju, nekih drugih bitnih razlika spolja i nema.
Na prvi pogled nema ih ni unutra. Komforna i luksuzna kabina „miriše“ na najsavremenije tehnologije. One su oličene u velikim ekranima u službi instrumentizacije, multimedije, navigacije i povezanosti, te ambijentalnom osvetljenju u „bezbroj“ boja, ali i komandama pri upravljaču koje služe za upravljanje sofisticiranim sigurnosnim sistemima kao što su adaptivni tempomat u kombinaciji sa asistencijom upravljanja i održavanja u kolovoznoj traci.
Napred mesta ima napretek i sedišta su veoma gostoljubiva kakva i treba da budu u jednoj premijum limuzini, ali prostor pozadi ne oduševljava toliko, baš kao ni pozicija sedenja posebno ako su u pitanju putnici natprosečnog rasta.
U nekim detaljima E-klasa, ipak, ne uspeva da sakrije „bore“ koje su se nakupile u prethodnih nekoliko godina, a to se pre svega odnosi na središnji deo centralne konzole pomalo anahronog izgleda sa prekidačima i tasterima. Možda i najvažniji taster kod ovog automobila je onaj za biranje jednog od četiri režima rada hibridnog sistema, koji se nadovezuju na pet modova vožnje dostupnih kod svih Mercedesa, a to su Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i Individual…
Na raspolaganju je najpre Hybrid, kada automobil sam određuje kako će angažovati svaki od pogonskih agregata – jedan, drugi ili oba istovremeno. E-mode služi za vožnju na električni pogon i tada automobil pokreće isključivo elektro-motor snage 122 KS i 400 Nm pri 0–2.000 o/min. E-save ne dopušta nikakvo angažovanje elektromotora jer je namenjen štednji zaliha energije u baterijama, a za kraj tu je Charge za intenzivniju dopunu baterija u toku vožnje.
Tokom višednevnog testa, mi smo ponaosob ispitali sve režime, u potrazi za odgovorima na pitanje kako se automobil ponaša i koliko troši. U čisto električnom režimu fabrika deklariše maksimalnu brzinu od 130 km/h i domet od 54 km, a mi smo u gradskom ciklusu uspeli da prevalimo 38 km. Podatak o maksimalnoj brzini sugeriše da se automobil može koristiti u električnom režimu i na auto-putu, ali tada se autonomija značajno smanjuje.
U hibridnom režimu prosečna potrošnja u gradskom ciklusu iznosila je tek manje od 3 litra, dok je u modu za punjenje (E-charge) prosek bio gotovo 10 litara. Možda je i najerelevantniji podatak o apetitu u mešovitoj vožnji (grad, magistralni put i auto-put).
Tada bord kompjuter očitava prosek od oko 2,5 litra, naravno pod uslovom da svake noći automobil priključite na punjač i da ujutro startujete sa punom baterijom. Inače, Mercedes E 300 de je moguće puniti samo na sporim AC punjačima ili na kućnim utičnicama i tada je potrebno četiri i po sata da se prazna baterija napuni do maksimuma.
Međutim, ono što predstavlja još veće ograničenje od „produženog“ vremena punjenja jeste pakovanje baterija raspoređeno u prtljažniku tako da je izgubio pravilan oblik. Time ionako skromnih 400 litara zapremine dodatno gubi na upotrebljivosti. Toliko, da će se četiri putnika teško popakovati za duže putovanje.
U Mercedes-Benz E 300 de konstruktori su svesno žrtvovali prtljažnik, ali korisnici profitiraju na konto niske potrošnje, ali i performansi. Ubrzanje do „stotke“ postiže za manje od 6 sekundi i prilikom svakog jačeg dodavanja gasa osetićete kako obrtni moment dostiže 700 Nm i daje snažan vetar u jedra dve tone teškoj lađi. A E-klasa zaista jeste lađa na točkovima, automobil koji suvereno jezdi drumovima i pri tom ne dovodi u pitanje komfor putnika.
Osim udobnosti i zvučna izolacija je na izuzetno visokom nivou, tako da je prvoklasna vožnja zagarantovana - sve u skladu sa reputacijom „trokrake zvezde“. Takva je naravno i cena. Sa bogatom dodatnom opremom koja uključuje AMG spoljašnju (2.210 evra) i unutrašnju liniju (2.230 evra), Comand online (2.542 evra) Driving assistance paket (2.100 evra), multibeam LED svetla (1.354 evra), itd, testirani model staje 75.505 evra.
Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed
Za taj novac dobijate „eko frendli“ limuzinu sa modernim plag-in hibridnim pogonom, koji omogućava da u gradu vozite uz nultu emisiju, dok na drumu u rukama imate više od E-klase sa snažnim i ekonomičnim dizel motorom, koja je inače popularan izbor Mercedesovih kupaca.
(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Elektro-vozač
"Srećom, to još uvek ne znači nužni prelazak na potpuno električna vozila"??? "Srećom" zato što su električna vozila na neki način lošija ili zato što neko želi da zadrži neko "pravo" na zagađivanje? Električna vozila su bolja u praktično svakom pogledu a ovaj i dalje troši i previše a manje samo zbog toga što su uprosečili potrošnju sa električnim pogonom kad se puni iz spoljne mreže.
Podelite komentar
Саша
Дизел,нема јаче.
Podelite komentar
Jovan
Velika zamerka kod njega je prtljažnik jer se u njemu nalaze baterije.Zbog toga u njemu ima malo mesta.
Podelite komentar