Vozili smo Opel Corsa 1.2 Turbo: Zakon uspeha

 ≫ 
  • 0

Nakon 37 godina i višemilionske prodaje, nova Corsa je stigla kako bi nastavila stazama uspeha slavnih predaka. Zvanično predstavljanje šeste generacije jednog od najpopularnijih i najdugovečnijih modela u B segmentu odigralo se na Salonu u Frankfurtu, a sada je usledila dinamična prezentacija u Šibeniku.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: Opel

Centralno-evropska promocija trajala je četiri nedelje i okupila je automobilske novinare iz cele Evrope i to je jedan od pokazatelja koliko je ovaj gradski automobil važan za Opel. Mnogo se toga promenilo u portfoliju Opela, ali i u vlasničkoj strukturi, ali je Corsa bila i ostala jedan od najvažnijih „šrafova” u nemačkoj mašineriji.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: Opel

U vreme kada je prvi model proizveden, 1982. godine, Opel je imao neke druge perjanice. To je bilo vreme vladavine legendarnih modela, Kadetta, Ascone, Rekorda, Senatora, Omege... I sve njih je malena Corsa nadživela i ispratila u istoriju. Zbog toga je ovaj model danas jedan od stubova brenda. Zato i ne čude reči zvaničnika da novitet miriše na Opel, izgleda kao Opel i vozi se kao Opel, ali i ponosno ističu da je kompletan razvoj obavljen u Riselshajmu u Nemačkoj.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: Opel

​U marini Kaštel Gomilica, nedaleko od Splita, sačekala nas je gama od tridesetak primeraka u raznim verzijama. Radi se o modelima sa 1,5-litarskim dizel agregatom koji razvija 102 konjske snage sa obrtnim momentom od 250 Nm, 1,2-litarskom benzincu sa tri cilindra i 100 konja i istim agregatom koji, pomoću turbo punjača, oslobađa 130 konjskih snaga, i to u sprezi sa osmostepenim automatskim menjačem PSA grupacije.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: Opel

Ali, nije samo ovaj automatski menjač proistekao iz „braka“ sa PSA grupacijom. Radi se i o CMP platformi koju deli sa nedavno predstavljenim Peugeotom 208, baš kao i pomenute agregate. Glavne karakteristike nove CMP platforme su redukcija težine i modularnost koja omogućava dolazak potpuno električne Corse u toku sledeće godine…

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: TopSpeed

Što se tiče dimenzija, nova Corsa je za 4 centimetra duža, 1,8 centimetara šira, ali i za skoro 5 centimetara niža od prethodnika. I lakša je za čitavih 100 kilograma kada se radi o baznom modelu! Spoljašnjem izgledu Corse nema se šta zameriti, naprotiv, automobil izgleda atraktivno posebno ovako u crvenoj boji i sa sportskim GS Line paketom opreme. Dvobojna karoserija sa blagim padom krova preko C-stuba približava formu sličnu kao kod kupea.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: TopSpeed

Napred se izdvajaju odlična InteliLux LED Matrix svetla nove generacije, po prvi put ugrađena u vozilo B segmenta. Zajedno sa nešto svedenijom maskom hladnjaka i širim uvodnikom ispod odbojnika te svetlima za maglu daju dozu ozbiljnosti i agresivnosti. GS Line paket opreme donosi i aluminijumske naplatke od 17 cola, kao i dva auspuha. Sve u svemu, veoma lepo i moderno pakovanje koje se može izabrati između nekoliko varijanti dvobojnih paleta ali i jednobojnih.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: TopSpeed

Enterijer nas nije ubedio da se rast u dužinu odrazio na komfor putnika u kabini, pogotovo na zadnjoj klupi. Ali, to i nije bio prioritet konstruktorima. Kao i većina konkurenata u B segmentu, automobil je koncipiran tako da bude okretan i lak za vožnju i parkiranje u gradu, a lepo može poslužiti i za putovanja za dve osobe. Naime, smanjenje visine otežava poziciju sedenja nazad kao i ulazak u vozilo. Putnici napred nemaju takvih problema. Udobna profilisana sedišta pružaju zadovoljavajući komfor čak i na dužim relacijama.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: TopSpeed

​Kako smo za test izabrali najsnažniji model sa 130 konjskih snaga, potražili smo odgovor na pitanje koliko je zabavan i funkcionalan u svakodnevnom saobraćaju. Na magistralnim putevima od Splita do Šibenika sa dosta krivina, Corsa je pokazala izuzetnu agilnost – ležanje i upravljivost. Utisak dinamičnosti kompletiraju brzi odziv na gas, te odlična usklađenost motora i menjača. Na sve to se odlično uklapa rezak zvuk pri visokim obrtajima. Doduše, ukoliko ste odabrali Sport mod. Tada i ručice manuelne promene stepena prenosa koje se nalaze iza volana dolaze do punog izražaja. Ukoliko se držite Comfort ili Eco moda, adrenalin nestaje u korist tihe i meke vožnje i solidnim zvukom muzike sa radija ili vašeg USB uređaja.

Opel Corsa 1.2 Turbo Foto: Opel

Pozicija za volanom je dobra, preglednost takođe, u stvari utisak je da ste za volanom automobila iz više klase. Tome doprinosi i izdašna oprema i opcionali kao što panoramski krov, adaptivni tempomat i asistencije u vožnji kao što su upozorenje na sudar, kontrola mrtvog ugla, održavanje vozila u traci, upozorenje da ruke nisu na volanu, prepoznavanje pešaka i biciklista. Tu je i sistem kamera za kretanje unazad sa prikazom od 180 stepeni, automatsko parkiranje ali i već ustaljen Opel Conect Live sistem koji na žalost u našoj zemlji još nije u funkciji.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Kao zaključak možemo reći da se radi o vrlo dobrom nastavku sage Corsa koju prati višedecenijski uspeh. Cene nove Corse se u Srbiji kreće od 12.490 evra za bazni model dok testirani model u GS Line paketu opreme još uvek nije u cenovniku. Ipak, testirani model duboko zalazi u više klase, pa verujemoda će on na našem tržištu biti isključivo predmet prestiža dok za slabije modele kao i dizel kojeg krasi izuzetno mala potrošnja goriva (oko 3,5 litara na 100 pređenih kilometara) predviđamo svetlu budućnost u borbi sa vrlo jakom konkurencijom.

(Telegraf.rs/Predrag Kalem/TopSpeed)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA